دانلود و خرید کتاب زبان اشاره کودکان دایان رایان ترجمه افسانه اکبرزاده مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان اشاره کودکان اثر دایان رایان

کتاب زبان اشاره کودکان

معرفی کتاب زبان اشاره کودکان

کتاب زبان اشاره کودکان نوشتهٔ دایان رایان و ترجمهٔ افسانه اکبرزاده مقدم و ویراستهٔ حمیده رستمی است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب به کودک خود کمک کنید تا احساسات عواطف، خواسته ها و نیازهایش را بازگو کند.

درباره کتاب زبان اشاره کودکان

در روزگارانی نه‌خیلی دور، کتابی که به شما یاد بدهد چگونه پیش از زبان بازکردن کودک با او ارتباط برقرار کنید، در قفسه کتاب‌های تخیلی پیدا می‌شد. اما حالا پس از فراگیر شدن این مسئله، چنین کتاب‌هایی در کنار کتاب‌های مربوط به روش‌های بهتر فرزندپروری جای گرفته است.

این سؤالات در ذهن شما شکل می‌گیرد. آیا اشاره کردن به کودکی شنوا واقعاً ایدهٔ خوبی است؟ آری، متخصصان این‌طور می‌گویند. اما در زمانی نه‌چندان دور، استادان مذهبی چینی معتقد بودند که باید پای بچه‌ها را بست. مسائل عملی چطور؟ وقت دارید این کار را بکنید؟ آیا باید زبان اشاره را به‌طور کامل یاد بگیرید؟ اگر شروع کنید و بعد بخواهید دست نگه دارید چطور؟ آیا کودک لکنت می‌گیرد؟ یا اگر بچه خیلی خوب فهمید و حرف مادر همسرتان درست از آب در آمد چه؟ شاید او هرگز زبان باز نکند!

باید موارد زیادی را در نظر گرفت، نه؟ اگر مانند بیشتر والدین باشید، از قبل به‌دنبال اطلاعات بیشتر در اینترنت جست‌وجو کرده‌اید. چه چیزی پیدا کردید؟ ایده‌ها و محصولات بسیار همراه با انواع و اقسام لوازمی که باعث باهوش‌تر شدن بچه می‌شود. آیا زبان اشاره کودک هم بخشی از آن است؟

این موضوعی دیگر است. ما کی تا این حد اهل رقابت شدیم؟ نمی‌توانیم آرام باشیم و از بزرگ شدن کودک لذت ببریم؟ می‌خواهیم هنوز از پوشک خلاص نشده تقاضانامه‌اش را به دانشگاه هاروارد بفرستیم؟ 

کتاب زبان اشاره کودکان به همهٔ این سؤالات پاسخ می‌دهد با آینده‌نگری، چشم‌انداز، آموزش، و راهنمایی.

دایان رایان متخصص زبان و گفتار کودکان است. هدف او رمزگشایی از این افسانه، اعتباربخشیدن به حقایق، بحث در مورد برنامه، قانع‌کردن شما و سپس آموزش‌دادن به شماست. شما هم دوستانی دارید که می‌گویند علامت‌دادن به کودک کاری است که نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید و به آن نپردازید؟ خوب، آن‌ها کاملاً درست می‌گویند.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است:

بخش اول، «اصول زبان اشاره کودکان»، واقعیت را از خیال جدا می‌کند و اساس تجربهٔ یادگیری شما را شرح می‌دهد. شما با محققان آشنا می‌شوید، منفعت‌های این زبان را می‌آموزید، و متوجه می‌شوید که این زبان هدیه‌ای گران‌بها برای فرزند خردسالتان است.

بخش دوم، «آماده شو، شروع کن، علامت بده!»، تمام مطالب اولیه برای شروع کار را فراهم کرده است. تصمیم می‌گیرید کدام علامت را به فرزند خود بیاموزید و نحوهٔ دقیق آموزش‌دادن را یاد می‌گیرید. به‌علاوه، متوجه می‌شوید آموزش زبان اشاره به کودک از آنچه تصور می‌کردید آسان‌تر است. در این قسمت، روش سریع اشاره‌کردن، سریع‌ترین راه آموزش به کودک شنوا را نیز یاد می‌گیرید.

بخش سوم، «کلاس پیشرفته»، برای کسانی است که می‌خواهند پس از مرحلهٔ نوپایی کودک باز هم ادامه بدهند. نکات و روش‌های منحصربه‌فرد این گروه و آموزش علامت‌ها و اشاره‌های مخصوص توالت‌رفتن را می‌آموزید. و اگر نمی‌دانید پس از زبان بازکردن کودک باید چه کنید، متوجه می‌شوید که کلام و اشاره چگونه مکمل یکدیگر هستند.

خواندن کتاب زبان اشاره کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مادران و پدران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زبان اشاره کودکان

«ساده بگویم، زبان اشاره کودکان راهی برای برقراری ارتباط با کودک خردسال است تا پیش از اینکه بتواند صحبت کند، تعدادی حرکت ساده را به او بیاموزیم. این زبان مثل پلی برای وصل کردن اصوات نامفهوم به زمانی است که کودک واقعاً زبان باز کند و به‌حرف بیفتد. بعضی از والدین بعد از آن هم به‌خوبی ادامه می‌دهند. میل خودتان است.

در واقع، در مبحث اشاره اختیارات متعددی وجود دارد. اول از همه این است که برای انجام این کار چه دلیلی دارید. اگر شبیه بیشتر والدین باشید، این زبان را روشی در نظر می‌گیرید تا فعلاً با نوزادتان ارتباط برقرار کنید. بعضی از والدین خیال می‌کنند این مهارتی دائمی است. درهرحال همه با یک مسئله موافق هستند. برای اینکه موفقیت‌آمیز باشد، باید تمام افراد دخیل از آن لذت ببرند.

حالا بیایید در این مورد صحبت کنیم که زبان اشاره کودکان چه چیزی نیست. زبان اشاره ربطی به کودکان تیزهوش ندارد، قرار نیست نوزادان و کودکان را باهوش‌تر کند و باعث شود بهتر فکر کنند. و ممکن است کتاب‌ها، نوارها و دی‌وی‌دی‌های زبان اشاره کودکان و برنامه‌های به‌اصطلاح افزایش هوش را در یک قفسه پیدا کنید اما کاربرد آن‌ها یکسان نیست. امروزه تحقیقات نشان می‌دهند که تمام موسیقی‌ها و برنامه‌های انگیزشی ذهنی صرفاً برای سرگرمی کودک هستند. برای بالابردن بهره هوشی کودک باید در محیط آموزشی او تعاملات انسانی صورت بگیرد. و زبان اشاره کودکان مربوط به همین تعاملات است.

حالا علاقه دارم مطلب را روشن‌تر کنم و باید بگویم در مورد اینکه زبان اشاره چه تأثیری در افزایش بهره هوشی می‌گذارد، نظریات مختلفی وجود دارد. بعضی‌ها می‌گویند اصلاً تأثیر ندارد؛ بعضی‌ها عقیده دارند بیست درصد تأثیر می‌گذارد. اما همان‌طورکه معمولاً به والدین می‌گویم، حتی اگر زبان اشاره را کاملاً بی‌تأثیر بدانیم، باز هم دلایل متعددی وجود دارد تا این ایده همچنان بی‌نظیر باشد.

والدین نسبت به آموزش زبان اشاره به کودک حس خوبی دارند، زیرا هم طبیعی است و هم بر اساس تمایل ذاتی به ایما و اشاره و تکان دادن سر و دست. همچنین ارتباط را بهبود می‌بخشد، روابط خانوادگی را محکم‌تر می‌کند و باعث کاهش دفعاتی می‌شود که کودک نمی‌تواند مقصودش را بیان کند. این‌ها دلایل عمده‌ای هستند که ضرورت آموزش زبان اشاره را نشان می‌دهند. زبان اشاره به شما کمک می‌کند رابطه‌ای نزدیک‌تر با فرزند کوچکتان برقرار کنید و پیوندی محکم‌تر داشته باشید. علاوه‌براین، کودکتان واقعاً عاشق این تجربه می‌شود! و اگر منفعت‌های جانبی ذهنی هم داشته باشد، که بسیاری از دانشمندان معتقدند همین‌طور است، پس چه بهتر.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان