دانلود و خرید کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم محمدعلی رضایی اصفهانی

معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم نوشتۀ محمدعلی رضایی اصفهانی و علی نصیری و ابراهیم کلانتری و عبدالکریم بهجت پور و علیرضا کمالی است. این کتاب را دفتر نشر معارف منتشر کرده است.

درباره کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس طرح تحول کوتاه‌مدت دروس معارف اسلامی تولید شده است. در این طرح که به‌دستور ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و همت معاونت آموزشی نهاد اجرایی شد، مدیریت دروس معارف اسلامی این نهاد، پس از نظرخواهی در ۲ بخش اساتید و دانشجویان محورها و عناوین موردمطالبه در این نظرخواهی را به‌عنوان سرفصل مصوب این درس به گروه‌های معارف اسلامی سطح کشور و دانشگاه معارف اسلامی ابلاغ کرد. معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی پیرو این ابلاغ فرایند محقق‌یابی و تولید اثر را در مدت زمانی کوتاه‌تر از سایر متون مشابه اجرا و متن مصوب را به‌صورت حاضر تولید و عرضه کرد. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم به زبانی ساده و روان نوشته شده است. این کتاب از مجموعهٔ کتب درسی دانشگاهی است.

خواندن کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تفسیر قرآن و دانشجویان مربوطه مناسب است.

درباره محمدعلی رضایی اصفهانی

محمدعلی رضایی اصفهانی در سال ۱۳۴۱ در اصفهان متولد شد. او در سال ۱۳۶۶ ازدواج کرد و در سال ۱۳۶۹ وارد حوزهٔ علمیهٔ قم شد. به‌خاطر علاقۀ فراوانی که به تفسیر علمی آیات قرآن داشت، پس از مدتی موفق به چاپ کتابی با عنوان «پژوهشی در اعجاز علمی قرآن» شد. این کتاب چندین نوبت به چاپ رسیده و در سال ۱۳۸۳ به‌عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شده است.

بخشی از کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

«اهمیت شناخت قرآن برای هر مسلمان از آن روست که منبع اساسی دین، ایمان، اندیشه و آنچه به زندگی معنا می‌بخشد قرآن است؛ قرآن پایه‌های جهان‌بینی و اصول تفکر و خردورزی در نظام آفرینش را که برای انسان کنجکاو جستجوگر و باورمند ضروری است - بیان کرده و هم‌زمان اصول اخلاق، نیکو تربیت صحیح و شیوه بنای یک جامعه انسانی و ارزش محور را عرضه داشته است. این در حالی است که چگونگی عشق‌ورزی به ساحت معبود یگانه شیوه نیایش و رازونیاز و چگونگی ارادت ورزی به پیشگاه خالق مهربان، به بهترین شکل و به‌دوراز هرگونه افراط‌وتفریط در قرآن کریم موردتوجه قرار گرفته است.

لزوم مراجعه به سنت معتبر و اجتهاد «روشمند که مورد تصریح قرآن است، تنها به‌منظور تفسیر و تشریح اصول یاد شده تطبیق این اصول بر فروع و نیز یافتن پاسخ‌های منطقی دین به‌تناسب نیازهای جدید در عرصه معرفت و معیشت آدمیان است؛ بنابراین قرآن اساس اندیشه دینی، جهان‌بینی حق و شریعت اسلامی است و شناخت آن نیز نقطه آغاز هرگونه شناخت و تلاش فکری و الهام‌بخش عمل و سلوک معنوی برای مسلمانان است.

۱. اقسام شناخت قرآن

بررسی و مطالعه درباره یک اثر در صورتی به شناخت همه‌جانبه آن می‌انجامد که انسان پژوهشگر سه نوع شناخت را مطمح نظر قرار دهد شناخت سندی، «شناخت تحلیلی» و شناخت ریشه‌ای.

شناخت عمیق قرآن نیز متوقف بر همین سه نوع شناخت است. ازاین‌رو، دست‌یافتن به ایمان حقیقی میسر نیست مگر آنکه این کتاب آسمانی از هر سه زاویه مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه به بررسی هر یک پرداخته می‌شود.»

نظرات کاربران

Fateme
۱۴۰۱/۰۸/۱۵

لطفاً در بی‌نهایت قرار بدین کتابو

کاربر 5476848
۱۴۰۱/۱۰/۰۹

لطفا دربی نهایت بذارید این کتاب رو

Vesta Karen
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

توصیه نمی کنم چون قابل سرچ نیست

کاربور
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

کتابی که آدم مجبوره بخره..بدبخت دانشجو

کاربر ۴۳۶۰۲۸۶1356
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

هالیوود و بالیوود،سه هزار شبکه فارسی زبان،بر علیه دین و اخلاق و... دارن هزینه می‌کنند تا دیانت را از مردم و جامعه،خصوصا نوجوانان و جوانان بگیرند،اونوقت ما یک PDF ناقابل دینی از راه و رسم زندگی و قرآنی می خواهیم

- بیشتر
کاربر ۶۴۵۸۴۲۹
۱۴۰۲/۰۲/۱۵

اصلا خوب نیس نمیشه دانلود یاچاپ کرد فقط میشه تو سایت خوند

کاربر 7578700
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

قابل سرچ نیست درکل بدنبود

"zeinab 82"
۱۴۰۲/۰۴/۱۷

عالیه من این کتاب رو تو درس عمومی دانشگاه خوندم خیلی خوبه🌼

کاربر ۴۶۴۹۴۹۶
۱۴۰۲/۰۷/۱۷

واقعا قابل تاسفه یه کتاب بدرد بخور رو رایگان نمیزارید بجاش یه سری کتاب رایگان میکنید ک خودتونم عمرا بخونید یکم اخلاقی کار کنید

کاربر 6828674
۱۴۰۲/۰۴/۰۹

اشتباه نکن نه قابل سرچه نه هیچی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان