دانلود و خرید کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست جدید) جمعی از نویسندگان
کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست جدید) اثر جمعی از نویسندگان

کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست جدید)

معرفی کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست جدید)

کتاب دانش خانواده و جمعیت (ویراست جدید) را دفتر نشر معارف منتشر کرده است. 

بنا به مصوبهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی درس «دانش خانواده و جمعیت» جایگزین ۲ واحد درس الزامی جمعیت و تنظیم خانواده شد و دانشجویان همهٔ رشته‌ها در مقطع کاردانی و کارشناسی موظف به گذراندن این درس عمومی شدند. این درس دربردارندهٔ مجموعه‌ای از دانش‌های شناختی و رفتاری در سطح عموم دانشجویان است که می‌تواند به آنان در عرصه‌های مختلف نهاد خانواده، پیش، حین و پس از ازدواج آگاهی دهد؛ علاوه‌برآن اطلاعاتی دربارهٔ وضعیت جمعیت ایران، مشکلات پیش روی آن و سیاست‌های کلی جمعیت ارائه داده است.

درباره کتاب دانش خانواده و جمعیت

در سال ۱۴۰۰ طبق طرح کلی بازتألیف منابع آموزشی دروس معارف، تألیف مجدد کتاب «دانش خانواده و جمعیت» در دستور کار قرار گرفت. در تألیف مجدد کتاب باتوجه‌به چند پژوهش ارزشمند که به بررسی نیازهای علمی دانشجویان در موضوع دانش خانواده پرداخته بود، تغییراتی انجام شد؛ از جمله آنکه مبحث «ایمن‌سازی خانواده و فرزندپروری» به بازتألیف کتاب اخلاق خانواده واگذار شد تا به‌تفصیل موردبررسی قرار گیرد؛ در عوض باتوجه‌به برخی سؤالات پرتکرار دانشجویان مباحثی به کتاب حاضر اضافه شد.

در هر فصل از این کتاب، پس از ارائهٔ دیدگاه دین اسلام در موضوع مربوطه، مهارت‌های رفتاری مرتبط با آن موضوع ارائه و سعی شده مستندات علمی دیگری هم در ارتباط با موضوع بیان شود فصل‌های اول تا پنجم توسط «زهرا آیت‌اللهی» و فصل پنجم توسط «شیما سادات حسینی» نوشته شده‌اند. در فصل دوم از نظرات «امیرحسین بانکی پورفرد» درمورد مبحث موانع ازدواج و در فصل چهارم از نظرات «بتول نامجو» درمورد موضوع ناباروری و «انسیه کتاب چه» (بخش سقط جنین) و در فصل پنجم از نظرات «جواد محمودی» و «مونس سیاح» استفادهٔ فراوان شده است. این اثر یکی از عناوین مصوب در طرح کوتاه‌مدت تحول دروس معارف اسلامی است که به اهتمام ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اجرایی شد.

خواندن کتاب خانواده و جمعیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مناسب است.

بخشی از کتاب خانواده و جمعیت

«پس از بلوغ و هم‌زمان با تغییرات جسمانی تحولات عاطفی و روانی نیز در فرد اتفاق می‌افتد. تفکر انتزاعی و توانایی استدلال در او رشد می‌کند احساسات و هیجانات شدیدتر شده و گاه کنترل آنها دشوار می‌شود تمایل به ارتباط با دوستان نیز تقویت شده و فرد مایل به استقلال از خانواده و ورود به روابط اجتماعی جدیدتر می‌شود هم‌زمان با این تحولات و با ورود به دوره جوانی نیازهای عاطفی و جنسی به جنس دیگر شدت می‌یابد؛ هرچند عوامل و محرک‌ها در شدت و ضعف این نیاز تأثیر دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

یک. محرک‌های زیستی عصبی همچون تأثیر نوع تغذیه؛

دو. محرک‌های محیطی ارتباطی که شامل دریافت حواس پنج‌گانه و به‌ویژه دریافت‌های دیداری، شنیداری و لمسی و نیز ارتباطات بین‌فردی و حضور اجتماعی در فضاهای گوناگون و همچنین استفاده از رسانه و فضای مجازی است به عبارتی، دریافت‌های که بار جنسی دارند بر هورمون‌های جنسی و منابع تحریک درونی اضافه شده و آنها حسی را تشدید می‌کنند.

سه. محرک‌های ذهنی گاه ذهن فرد تحت‌تأثیر محرک‌های دیداری یا شنیداری شروع به تصویرسازی می‌کند و منجر به تحریک جنسی می‌شود در حقیقت، گاه میل جنسی مانند اشتها عمل می‌کند، نه نیاز زیستی و همان گونه که بسیاری از افرادی که گرسنه نیستند زمانی که بوی غذای خوش رایحه‌ای را استشمام می‌کنند یا لقمه غذای لذیذی را می‌چشند احساس گرسنگی و نیاز به غذا پیدا می‌کنند برخی محرک‌های محیطی نیز میل جنسی افراد را تشدید می‌کنند.»

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام
زهرا اسلامی‌فرد
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
زهرا جان‌احمدی
آیین زندگی ؛ اخلاق کاربردی
اح‍م‍دح‍س‍ی‍ن‌ ش‍ری‍ف‍ی‌
انقلاب اسلامی؛ ماهیت، زمینه ها و پیامدها
محمد شفیعی‌فر
فرهنگ و تمدن اسلامی
علی‌اکبر ولایتی
اندیشه اسلامی ۱
ابوالحسن غفاری
اندیشه اسلامی ۲
جمعی از نویسندگان
انقلاب اسلامی
امیر سیاهپوش
درآمدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران
محمدرحیم عیوضی
اندیشه اسلامی 2 (ویراست دوم)
جعفر سبحانی تبریزی
تفسیر موضوعی قرآن کریم
محمدعلی رضایی اصفهانی
آیین زندگی؛ اخلاق کاربردی
اح‍م‍دح‍س‍ی‍ن‌ ش‍ری‍ف‍ی‌
تاریخ تحلیلی صدر اسلام
محمد نصیری
اندیشه اسلامی ۱ (ویراست دوم)
جعفر سبحانی تبریزی
دانش خانواده و جمعیت (ویراست سوم)
جمعی از نویسندگان
تاریخ تحلیلی صدر اسلام
سیدسعید روحانی
اندیشه اسلامی ۱
جعفر سبحانی
فارسی عمومی؛ درسنامه دانشگاهی
محمود فتوحی رودمعجنی
تفسیر موضوعی نهج البلاغه (ویراست دوم)
مصطفی دلشاد تهرانی
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
محمدمصطفی اسعدی

نظرات کاربران

Sara Sey
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

برای چی کد تخفیف برای این کتابا درنظر نمیگیرید؟

mhasadi78
۱۴۰۱/۱۰/۲۳

به جز فصل فرزندپروری، بقیه رو کامل خوندم. تقریباً ۸۰ درصد مطالبش مزخرفات ضد زن و جنسیتی و مردسالارانه بود. و من به عنوان یک فرد مذهبی این حرف رو می‌زنم.

کاربر 3563685
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

لطفا برای این کتاب تخفیف اعمال کنید .

esi esii
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

سلام قابل توجه دانشجویان این کتاب قابل جستجو نیست. مسئول گرامی چرا از قبل مشخص نمی‌کنید که کتاب قابل جستجو هست یا نه؟

کاربر ۵۴۶۹۲۷۴
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

من این کتابو از سایت خریدم. پول کم کرد از حسابم ولی پی دی اف کتابو بم نداد. واقعا متاسفم واسه سایتتون. من اینترنتی کتاب گرفتم حداقل ایمیل میگیره ک پی دی اف کتابو بفرسته. ولی شماها ک هیچی. پولمم

- بیشتر
کاربر ۵۸۰۱۶۶۹
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

افتضاح اصلا ارزش خرید را ندارد لطفا برای این کتاب ها حق استفاده رایگان یا کد تخفیف قرار دهید.

fawtiiss
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

خوب تبعا کسی این کتاب رو تو اوقات فراغت و برای کسب علم بیشتر نمیخونه و همه خریدار ها دانشجوهای بدبختی هستن که ناچار هستن این کتاب رو پاس کنن، پس به نظرم نیازی نیست مطالب و مزخرفات سکسیست و

- بیشتر
کاربر ۵۶۳۳۱۶۳
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

چرا کتاب رو قابل سرچ نکردید مثل بقیه کتابا

sara
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

دوستانی که کتاب رو خریداری کردید و بعد متوجه شدید امکان سرچ نداره میتونید در نظام صنفی رایانه ای و تعزیرات شکایت بکنید تا بتونید پولتون رو پس بگیرید. چون در مشخصات محصول ذکر شده نسخه می دی اف هست.

- بیشتر
Reza Karvandi
۱۴۰۱/۱۲/۰۷

بزور مجبورمون میکنن تو دانشگاه چرتو پرتای این متابو بخونیم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان