دانلود و خرید کتاب انسان در اسلام غلامحسین گرامی
کتاب انسان در اسلام اثر غلامحسین گرامی

کتاب انسان در اسلام

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۴۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انسان در اسلام

کتاب انسان در اسلام اثری از غلامحسین گرامی است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این کتاب به بررسی مفهوم و وجود انسان در دیانت اسلام می‌پردازد و آن را از زوایای مختلف، از جمله، سرشت انسان، روح، انتخاب و اراده و ... بررسی می‌کند.

درباره کتاب انسان در اسلام

انسان، موجودی که به نام اشرف مخلوقات شناخته می‌شود، با استفاده از قوه تفکر و اختیار خود، قادر است مسیر زندگی‌اش را مشخص کند و با پیشرفت‌های مختلف موفق شده است تا جهان را به تسخیر خود درآورد، موجودی است که همچنان ناشناخته مانده است. 

حتی اگر در سیر اندیشه فلسفه نیز کاوشی کنیم، می‌بینیم که اهمیت شناخت انسان، بسیار بالا بوده است و خودشناسی، از جمله موضوعاتی بوده که از دوران باستانی و از ابتدای تاریخ تفکر و اندیشه، ذهن بشر را به خود واداشته است. بسیاری از فلاسفه درباره این موضوع سخن گفته‌اند و گاه، حتی هدف برخی از مکاتب فکری و اندیشه‌های مختلف نیز، همین «شناخت خود» بوده است.

درباب اهمیت شناخت خود همین بس که هر کس خود را بشناسد، خدای خود را هم شناخته است. اما برای شناخت انسان چه باید کرد؟ 

غلامحسین گرامی در کتاب انسان در اسلام، تلاش کرده است تا نگاهی همه‌جانبه به این موضوع داشته باشد و انسان را از جنبه‌ها و زوایای گوناگون بررسی کند. اولین موضوعی که به درک ما از مفهوم انسان کمک می‌کند، این است که نگاهی به نظریات مختلف آفرینش انسان داشته باشیم و سپس به موضوع روح بپردازیم. روح ملکوتی انسان‌ها که سبب می‌شود تا هر شخصی، موجودی منحصربه به فرد باشد و در میان مخلوقات، نمونه و متمایز. در ادامه نیز باید به موضوعاتی بپردازیم که سبب تمایز انسان از سایر موجودات شده است؛ مسائلی از قبیل سرشت انسانی، مسیر سعادت و کمالی که هر انسان طی می‌کند و قدرت اراده و انتخاب در انسان‌ها. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب انسان در اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

انسان در اسلام انتخابی عالی برای تمام کسانی است که دوست دارند با مفهوم انسان از منظر دیانت اسلام آشنا شوند. 

نظرات کاربران

کاربر ۲۳۰۷۵۱۱
۱۴۰۰/۰۷/۰۵

دوستان این کتاب نسخه الکترونیک نیست و طاقچه به خودش زحمت نداده که نسخه الکترونیکش رو دریافت کنه از ناشر و برداشته نسخه pdf غیرقابل سرچش رو گذاشته، من چندبار بهشون پیام دادم اما به جای انجام وظیفه، جواب های

- بیشتر
Amirhossein Kalani
۱۴۰۰/۰۴/۱۴

این کتاب حتی امکان سرچ کردن هم نداره متاسف هستم برای این نرم افزار که معلوم نیست کتاب رو اسکرین گرفته و کپی کرده یا واقعا از ناشر تهیه کرده کتاب رو هم احتمالا دانشجو میگیره چون باید امتحان بده

- بیشتر
کاربر ۲۹۹۵۵۸۶
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

اصلا قابل سرچ نبود برای من

کاربر ۳۱۹۶۲۳۷
۱۴۰۰/۰۴/۰۹

چرا نمیشه سرچ داشت داخل کتاب؟

کاربر ۱۳۸۳۲۸۵
۱۴۰۱/۰۶/۰۶

معمولا کتابای دانشگاهی برای قابلیت سرچ کردنش انباین خریده میشه وگرنه که استاد فایل کتاب و رایگان در اختیار دانشجو قرار میده گول نخورید نخرید پولتونو ریختین دور

کاربر 3799695
۱۴۰۰/۰۹/۱۷

نمیشه دانلود کرد ، یعنی به درد نمیخوره

علی آقا
۱۴۰۱/۰۱/۱۹

قابل سرچ نیست

کاربر ۵۱۴۲۶۸۱
۱۴۰۲/۰۳/۰۴

واسه من که ازش امتحان داشتم خوب بود

aftereffects amir
۱۴۰۱/۱۰/۰۶

8 نفر نظر دادند 6 نفر از اون 8 نفر گیر دادن که نمیشه سرچ کرد و فقط تو همین یه کتاب اونهم با اسم غیر مشخص نظر دادند یه ذره عحیبه 🤔🤔

محمدجواد
۱۴۰۰/۰۴/۰۱

سخت است کسی این کتاب را بخواند و تغییر نکند ضرر می‌کنه اگه کسی به بهانه‌ی درسی بودن این کتاب ساده از کنارش بگذره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان