دانلود و خرید کتاب حافظ هفت: کتاب سفر مقام معظم رهبری به استان فارس اکبر صحرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حافظ هفت: کتاب سفر مقام معظم رهبری به استان فارس اثر اکبر صحرایی

کتاب حافظ هفت: کتاب سفر مقام معظم رهبری به استان فارس

نویسنده:اکبر صحرایی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حافظ هفت: کتاب سفر مقام معظم رهبری به استان فارس

شخصیت‌های اصلی این رمان را پانوسیان و نویسنده‌ای از دوران جنگ به نام جعفر تشکیل داده‌اند. پانوسیان شخصیتی ارمنی و دوست جعفر است که به اصرار وی در نخستین روز حضور مقام معظم رهبری در شیراز به میان مردم می‌آید، اما بعد به دلیل اتفاقاتی که برای جعفر پیش می‌آید او را به بیمارستان برده و مجبور می‌شود که تمام این ۹ روز را در شیراز بماند. او در بیمارستان با دفترچه خاطرات جعفر رو‌به‌رو می‌شود. یادآوری این خاطرات باعث برگشت به گذشته و سال‌های حضور رهبری در جبهه می‌شود. دو شخصیت که در داستان حضور دارند گرچه خیالی هستند ولی آنچه می‌بینند مستند است. بنابراین ما در رمان با دو شخصیت تخیلی (پانوسیان و جعفر) روبه‌رو هستیم که در معرض و درگیری اتفاقات و حوادث واقعی قرار می گیرند. این جا است که پارادوکس و تضاد هم شکل می‌گیرد. التزام و اعتقاد به مستندات و حضور این دو شخصیت در متن مستندات، به رمان شکلی جذاب داده است. عنوان «حافظ هفت» برای این کتاب‌ اشاره‌ای است به ترور نافرجام مقام معظم رهبری در تاریخ ۶ تیر ماه ۶۰ در مسجد ابوذر تهران که با این کد، محافظان رهبری خبر را اعلام کردند. همچنین اشاره‌ای به حافظ شیراز و عرفان عطار دارد. تلفیق فضاهای مدرن و امروزین با نمادهای رمزی و عرفانی، بر جذابیت «حافظ هفت» افزوده است.

نظرات کاربران

کتاب دوست
۱۴۰۰/۰۴/۲۵

در قالب داستان حوادث و وقایع حقیقی بیان شده ، میتونه مخاطب رو با خودش همراه کنه و مطالب جالبی داره .

daily100
۱۳۹۹/۰۹/۲۶

زیباتر از "داستان سیستان"

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
جوان‌ها از کتاب‌های شهید مطهری استفاده کنید. از شرح حال سرداران غفلت نکنید. آگاهی از شرح حال این شهدای راه حق، در درجه اول سرداران‌اند، اما مخصوص سرداران نیست. من یک کتابی را می‌خواندم که شرح حال یک دسته، یک جزئی از یک گروهان بسیجی سپاه در یکی از حملات دفاع مقدس بود. حضور افراد یک دسته در صحنه نبرد، فعالیت‌های بسیار مؤثرشان، شوقشان، ایمانشان، ضربه‌ای که به دشمن وارد کردند و بالاخره آن نورانیتی که در عرصه‌های نبرد کسب کردند، در بیاناتشان؛ و آن‌هایی که شهید شدند، در وصیت‌نامه‌شان این نورانیت منعکس است. من بهره‌مند می‌شوم. من هر وقت یک چنین چیزهایی را می‌خوانم، بهره‌مند می‌شوم، استفاده می‌کنم. باب این استفاده را به روی خودتان باز کنید.
Azar
دختر‌ِ سمت چپ می‌گوید: «یه نصیحتی به ما بکنید.» ـ به فرایض دینی اهمیت بدید. سعی کنید در جامعه تأثیرپذیر افرادی که خیلی ایمان بالایی ندارند، قرار نگیرید. سعی کنید با کسب تقوا و اخلاص، شما روی بقیه تأثیر بگذارید.
Azar
یک چنین عرصه‌ای بود، عرصه دفاع مقدس و حضور بسیج در آن.‌ بنابراین، در تاریخ این کشور، این حادثه، حادثه ماندگاری است؛ تشکیل بسیج و نقشی که آن روز در دفاع مقدس ایفا کرد.
Azar
شاید بسیاری از شما جوان‌های عزیز، دوران دفاع مقدس را درک نکردید. در آن دوران نتوانستید، نبودید که بیایید وسط آن میدان؛ اولاً باید با اوضاع داوطلبان و جوانان مؤمنِ آن روز همه آشنا شوند؛ مخصوص شما نیست. همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظیمی ‌از حضور مؤمنانه و پر‌تلاش نیروهای بسیجی در صحنه‌های جنگ اتفاق افتاد؛ این را باید همه بدانند. نوشته‌‌هایی هست، کتاب‌های خوبی نوشته شده است. من توصیه می‌کنم این کتاب‌هایی که در شرح حال سرداران است یا آنچه که در گزارش روزهای جنگ و سال‌های دشوار اول به‌خصوص نوشته شده، این را جوان‌ها بخوانند. خود را سیراب کنید از معرفت به آنچه که گذشته است در تاریخ انقلاب. ارزش بسیج اینجا معلوم می‌شود. بسیجْ نخبگان را در درجه اول جذب کرد؛ هم نخبگان تحصیلی و علمی ‌را، هم نخبگان سیاسی را، هم فعالان عرصه‌های اجتماعی را و هم دل‌های پاک و نورانی را. میدانی بود که جوانان دانشجو هم جذب آن می‌شدند؛ پیرانی که دوران تلاش آن‌ها سپری شده بود، جذب می‌شدند؛ نوجوانان هم جذب می‌شدند و همه احساس می‌کردند که سیراب می‌شوند؛ تشنگی معنوی آن‌ها در بسیج، در حضور در آن عرصه‌های دشوار، برطرف می‌شود.
Azar
... درست است كه سیاست‌مدارها و تبلیغات‌چی‌ها دشنام می‌دهند، اما شما بدانید ملت‌ها تحسین می‌كنند. خود آن سیاست‌مدارها هم در دلشان ایران را تحسین می‌كنند. مذاكرات گوناگون را ـ چه در آژانس هسته‌ای، چه در بعضی از محافل سیاسی ـ برای ما می‌آورند، می‌بینیم ملت ایران را به خاطر پیگیری، به خاطر اشتیاق به دانش، اصرار بر حفظ این غرور علمی و ملی تحسین می‌كنند و شگفت‌زده می‌شوند. همه این گزارش‌هایی كه ما داریم، این را نشان می‌دهد. این یك نمونه‌اش است.
Azar
ـ بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک شاخه‌های شسته، باران‌خورده پاک آسمان آبی و ابر سپید برگ‌های سبز بید عطر نرگس، رقص باد.
Azar
خو‌ندن کوچیک‌ترین اثر چخوف آرامش می‌بخشه به آدم خانم! از فرازهای ساده و پُر‌نغمه آثارش یه جور نرمی ‌نیروبخش تراوش می‌شه. تازه این زمانیه که دوره چخوف دوران وابستگی کلیسا و دستگاه‌های مذهبی به حکومت تزارهای روس بوده. نگاه و قلم روشنفکر‌ِ معاصر‌ِ ایران به مذهب مردم، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دشمنان خارجی این مرز و بوم، توی این سی سال، چخوفی بوده یا هدایتی؟!... البته از نوشته‌های هدایت جاهایی برام دلچسبه که به رنج مردم می‌پردازه.
Azar
اگه کسی به دقت آثار داستانی و نمایشی چخوف رو خونده باشه، متوجه می‌شه نگاه چخوف، به ارزشای اخلاقی و مذهبی مردم روس، از سر مهربونی و هم‌نوایی بوده خانم! چخوف با قلمش فقر و خرافه رو درهم می‌شكنه، اما روح مذهبی و خداپرستی مردمش رو همیشه می‌ستود و روشنفکرنمایان داستانا و نمایشنامه‌های کوتاه و بلندش رو وامی‌داشت تا در برابر اخلاق و مذهب‌ِ راستین سر تسلیم و درماندگی فرو بیارن.
Azar
«هر انسان عاقلی مخالفِ جنگه دوست من. اما تفاوت جنگ تهاجمی ‌و استعماری با دفاع مقدسی که بنده افتخار نوشتن اون رو دارم، زمینه تا آسمون. دفاع مقدس دفاع از میهن و شرفِ آدمه. غیر از این، ادبیات داستانی جنگ، به مفهوم جهانی اون، اگه از ادبیات داستانی عمومی‌ جلوتر نباشه، عقب‌تر هم نیست. شما قطعاً رمان‌های جنگ و صلح، شوا‌یک سرباز ساده، دُن آرام، وداع با اسلحه و خیلی‌های دیگه رو خوندید.»
Azar

حجم

۳۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۳۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۱۳۶,۰۰۰
تومان