دانلود و خرید کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف سوزانا رایت ترجمه شهاب الدین عباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف اثر سوزانا رایت

کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف

نویسنده:سوزانا رایت
انتشارات:نشر خزه
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف

کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف نوشتهٔ سوزانا رایت و ترجمهٔ شهاب الدین عباسی است. نشر خزه این کتاب را منتشر کرده است. این اثر در جست‌وجوی درکی نو از انسان و جهان است.

درباره کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف

کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف حاوی تعریفی ساده و مختصر از فلسفه است و بخش‌هایی الهام‌بخش از دستاوردهای فکری ۲۰ اندیشمند بزرگ را معرفی کرده است. برخی از این فیلسوفان برای مخاطبان ایرانی آشنا هستند و برخی دیگر برای نخستین‌بار به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی می‌شوند، اما همگی در یک نکته مشترکند؛ می‌کوشند تا درکی نو از انسان و جهان ارائه دهند. کتاب «پیاده‌روی با بیست فیلسوف» به قلم سوزانا رایت با عکس یا طرحی از این فلاسفه همراه شده است تا علاوه‌بر خواندنی‌بودن دیدنی هم باشد. این کتاب که با جمله‌ای از مهاتما گاندی آغاز شده، کوشیده است کاری کند به گذشتهٔ خود فکر کنیم؛ به زمانی که نمی‌توانستیم راه برویم، به مسیری که طی کردیم و به آینده‌ای که پیش رو داریم. نویسنده می‌خواهد در پایان این پیاده‌روی کوتاه در دنیای فلسفه، از یک تجربهٔ تاریخی و درس‌های امیدبخشی که برای امروز ما دارد، یاد کند. این نوشته از دو نویسنده و استاد دانشگاه است که کتاب‌های پرشماری دربارهٔ فلسفه منتشر کرده‌اند.

حال این ۲۰ فیلسوف کدامند؟ «گارگی واچاکنوی»، «کنفوسیوس»، «سقراط»، «افلاطون»، «ارسطو»، «هیپاتیا»، «دکارت»، «کانت»، «مری ولستونکرافت»، «هگل»، «سورِن کِرکگور»، «فریدریش نیچه»، «اِما گلدمن»، «آین رَند»،‌ «هانا آرنت»،‌ «سیمون دو بووار»،‌ «فرانتس فانون»،‌ «لوس ایریگاره»، «آدریان پایپر» و «جامیلا ریبیرو».

خواندن کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علم فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیاده روی با بیست فیلسوف

«جامیلا ریبیرو، فیلسوف، محقق دانشگاهی، طرفدار حقوق زنان و کنشگری برزیلی است. او در سال ۲۰۱۵ در رشتهٔ فلسفه در دانشگاه فدرال سائوپائولو فارغ‌التحصیل شد و تحقیقات خود را در آنجا ادامه داد. ریبیرو در سال ۲۰۱۶ هم به سمت معاون مرکز حقوق بشر شهر سائوپائولو منصوب شد.

ریبیرو در جایگاه یک فمینیست سیاهپوست بر اهمیت اینترشِکشِنالیتی یا درهم‌تنیدگی تأکید می‌کند. نظریهٔ درهم‌تنیدگی این واقعیت را به رسمیت می‌شناسد که افراد، بسته به موقعیت‌شان در درون مقولاتِ همپوشانی مانند نژاد، طبقه، جنسیت و امور جنسی ممکن است در معرضِ انواع تبعیض‌ها قرار گیرند. و بیشتر از اینکه خودشان در این زمینه دست به انتخاب بزنند، تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرند. بنابراین، همان‌طور که ریبیرو استدلال می‌کند، یک زن سیاهپوست ممکن است هم از تبعیض جنسیتی رنج بکشد و هم با نژادپرستی روبه‌رو شود. از این رو، یک دفاع «کلی» از حقوق زنان نمی‌تواند نمایندهٔ همهٔ زنان باشد. ریبیرو سخنران و نویسنده‌ای پرکار است، و در مقام روزنامه‌نگار آنلاین و وبلاگ‌نویس هم فعالیت می‌کند. او معتقد است استفاده از اینترنت برای زنان سیاهپوست مهم است؛ چون به کمک این ابزار می‌توانند با نژادپرستیِ «رسانه‌های سلطه‌گر» مقابله کنند (سلطه‌گری در اینجا برابرنهاد هژمونی است که به معنای تسلط یک دولت یا گروه اجتماعی بر دیگران است).

ریبیرو خواهان آگاهی از اینترشِکشِنالیتی یا درهم‌تنیدگی را مهم می‌داند و به آن توجه می‌دهد، تا حکومت‌ها و دستگاه‌های سیاستگذاری اجتماعی را به طرف تنوع و چندصدایی راهنمایی کند. او می‌گوید صداهایی که خاموش می‌شوند باید شنیده شوند. گوش دادن به صدای مردم سرکوب‌شده به معنی رسیدن به جامعه‌ای خلاق‌تر و انسانی‌تر است. ریبیرو همه را تشویق می‌کند که برای جهانی عادلانه‌تر تلاش کنند. به عقیدهٔ او لازم نیست کسی برای مبارزه با تبعیض‌ها خودش دچار آنها باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان