دانلود و خرید کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت رابرت هگستروم ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت اثر رابرت هگستروم

کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت

معرفی کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت

خلاصه‌کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت نوشتهٔ رابرت هگستروم و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب سرمایه‌گذاری در بورس به روش وارن بافت است.

درباره خلاصه‌کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت

چگونه با استفاده از روش وارن بافت، سرمایه‌گذار بهتری شوید؟

بیشتر ما با نام وارن بافِت ملقب به حکیم اوماها آشنایی داریم. او در سال ۱۹۳۰ در شهر اوماها، واقع در ایالت نبراسکای ایالات متحده به دنیا آمد. بافت کسی بود که در سال ۲۰۰۸ با سرمایهٔ خالص ۶۲ میلیارد دلار، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در فهرست میلیاردرهای جهان در مجله معروف فوربز به دست‌آورد. از آن زمان به بعد، او تا سال‌‌های متمادی جایگاهی بین اول تا سوم را در این فهرست به خود اختصاص داد. در حال حاضر سرمایه بافت بیش از ۷۰ میلیارد دلار است و چهارمین فرد ثروتمندِ جهان محسوب می‌شود.

شرکت او به نام برکشایر هاتاوِی یکی از ۵۰۰ شرکت برتر جهان است؛ هلدینگی که کار اصلی آن در زمینهٔ خدمات بیمه است، اما در مبادلات سهام نیز فعالیت دارد. ارزش سهام این شرکت در خلال چندین دهه فعالیتش به سرعت افزایش یافته و گاهی از مرز ۳۰۰ هزار دلار در هر سهم نیز فراتر رفته است! مواقعی که شرکت برای سهامداران جلسه‌ای ترتیب می‌دهد، هزاران سرمایه‌گذار به اوماها سرازیر می‌شوند تا حداقل برای یک لحظه اسطوره خود را از نزدیک ببینند!

اما بافت چگونه توانست به طور مداوم در صدر فهرست میلیاردرهای جهان باقی بماند و به یک اسطوره سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل شود؟ شاید جواب این سؤال واضح باشد؛ او در سرمایه‌گذاری مهارت دارد و شرکت او تا چند دهه از میانگین صنعتی داوجونز هم عملکرد بهتری داشت. میانگین صنعتی داوجونز یک شاخص اقتصادی است که عملکرد ۳۰ شرکت بزرگ آمریکایی را در بازار بورس نیویورک و نَزدَک ارزیابی کرده و میانگینی از آن ارائه می‌دهد. این نکته بسیار قابل توجه است که بازده شرکت او از شاخص اقتصادی داوجونز نیز بیشتر بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که بافت از وقت خود به‌ خوبی استفاده کرده و توانسته ارزش خود و فلسفه سرمایه‌گذاری‌اش را به همگان اثبات کند.

با این ‌حال آیا هیچگاه از خود پرسیده‌اید که چرا بافت تا این اندازه در سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده است؟ آیا درخشش او ناشی از استعداد ذاتی‌اش در سرمایه‌گذاری بوده است؟ در واقع بافت در آغاز کار خود چندان هم افسانه‌ای نبود. او هم مثل سایر افراد یک سهامدار ساده در بازار سهام بود؛ مثل همه از پایین‌آمدن ارزش سهام خود به‌شدت ناراحت شده و از بالا رفتن آن به‌شدت خوشحال می‌شد، اما بعد از سال‌ها فعالیت در بازار سهام روشی برای کار خود ابداع کرد و با استفاده از آن به موفقیت‌های زیادی دست یافت. این موفقیت‌ها نتیجه طرز فکر خاص بافت در سرمایه‌گذاری بود. هر کسی فارغ از اینکه چه میزان سرمایه دارد، می‌تواند از روش‌های پیشنهادی او در سرمایه‌گذاری استفاده کند.

این خلاصه‌کتاب به شرح روش سرمایه‌گذاری وارن بافت می‌پردازد تا از این طریق مهارت‌های سرمایه‌گذاری شما را بهبود بخشد. در ابتدا بحث را با معرفی سه فردی که بیشترین نقش را در شکل‌گیری نظریه بافت داشتند، آغاز می‌کنیم. سپس نظریه‌های سرمایه‌گذاری بافت را در سه بخش اصول انتخاب سهام، روش‌های مدیریت سهام و روش‌های پرهیز از تله‌های روانشناختی در سرمایه‌گذاری بررسی می‌کنیم.

خواندن خلاصه‌کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های بورس و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت

«بافت با پیروی از نظریه‌های سرمایه‌گذاری گراهام، در مراحل آغازین فعالیت خود سود زیادی به دست آورد. او بعد از مدتی دریافت که با پیروی از نظریه‌های گراهام، تنها در صورتی سود قابل قبولی کسب می‌کند که سهام خود را تا چند سال نفروشد؛ اما در این روش، میانگین سود سالانه او بسیار اندک بود!

حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توان این سود را افزایش داد؟ برای پاسخ به این سؤال باید به فیشر رجوع کنیم. فیلیپ فیشر دومین کسی بود که تأثیر مهمی بر بافت گذاشت. درست مانند گراهام، این راهنمای بافت هم استاد سرمایه‌گذاری بود. فیشر پدر سرمایه‌گذاریِ مبتنی بر رشد بوده و در وال‌استریت بسیار مورد احترام و ستایش است.

فلسفه سرمایه‌گذاری فیشر را می‌توان کاملاً متضاد با فلسفه گراهام دانست. او معتقد است تا زمانی که دورنمای فعالیت یک شرکت عالی باشد، سرمایه‌گذاری کلان روی آن شرکت ارزشمند است. به بیانی ساده‌تر، گراهام تمایل داشت روی چیزی به اندازه یک دلار سرمایه‌گذاری کند که ارزش روز آن دو دلار باشد؛ در حالی که فیشر مایل است پنج دلار روی چیزی سرمایه‌گذاری کند که ارزش آینده آن ۵۰ دلار خواهد شد.

مشکل روش سرمایه‌گذاری فیشر این است که ما چطور می‌توانیم تشخیص دهیم یک شرکت به پیشرفت خود در آینده ادامه خواهد داد؟ در این رابطه فیشر دو روش پیشنهاد می‌کند:

۱. خرید سهام یک شرکت خوب

۲. کار با مدیران خوب

روش اول، یعنی خرید سهام یک شرکت خوب به معنای سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که به طور مداوم فروش و نرخ رشد سود بالاتری نسبت به شرکت‌های دیگر در همان حوزه داشته‌اند. روش دوم نیز به معنی خرید سهام شرکتی است که مدیران خوبی دارد. مدیری که آینده‌نگر باشد، قادر است انتظارات بازار از یک محصول را از ابتدا پیش‌بینی کرده و از قبل راهکارهایی را برای تغییرات روند بازار پیش‌بینی کند. چنین شرکتی همواره برای تغییرات بزرگ و غیرمنتظره آماده خواهد بود.

به عنوان مثال، شرکت آلومینیوم آمریکایی آلکوا۹ پیشرفت خود را مدیون مدیرانش بود؛ چرا که رهبران این شرکت توانستند پیشرفت سریع بازار حمل‌ونقل هوایی را پیش‌بینی کرده و خود را برای توسعه فروش محصولات آلومینیومی در این حوزه آماده کنند.

اگرچه بافت از همان ابتدا با نظریه فیشر آشنا شده بود، اما انگیزه استفاده از آن را سومین راهنمایش در او ایجاد کرد؛ شخصی به نام «چارلی مانگر»، نایب رئیس هیئت‌مدیره شرکت برکشایر هاتاوی. به اعتقاد مانگر، خرید یک شرکت عالی با قیمتی منطقی (یعنی به روش فیشر) خیلی بهتر از خرید یک شرکت معمولی به قیمتی ارزان (یعنی به روش گراهام) است.

بافت تحت تأثیر دیدگاه مانگر، بسیار فراتر از نظریه گراهام عمل کرد و شرکت سیز کَندیز۱۰ اولین شرکت خوبی بود که او خرید. سیز کندیز همیشه به شعارِ «کیفیت را فدای کمیت نکنید» پایبند مانده است. پس از چندین دهه فعالیت، این شرکت در دهه ۱۹۷۰ میلادی به مهم‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای شکلات در ایالت‌های غربی آمریکا تبدیل شد. در آن زمان این شرکت ۱۰ میلیون دلار نقدینگی داشت؛ اما قیمت خریدی که توسط مشاوران بافت پیشنهاد شد، ۴۰ میلیون دلار بود. این قیمت خرید، سه برابرِ دارایی‌های خالص شرکت سیز کندیز و کاملاً بر خلاف نظریه سرمایه‌گذاری گراهام بود؛ اما مانگر باور داشت که خرید این شرکت با این قیمت بالا یک معامله خوب به حساب می‌آید. ده سال بعد، بافت یک پیشنهاد خرید به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار برای شرکت سیز کندیز دریافت کرد و سود کلانی از این معامله به دست آورد.

تا اینجا با گراهام، فیشر و مانگر، سه فردی که بر فلسفه سرمایه‌گذاری بافت تأثیر گذاشتند، آشنا شدیم. بافت با تأثیری که از این سه نفر پذیرفته بود، به گسترش مهارت‌های خود ادامه داده و به تدریج نظریه‌های سرمایه‌گذاری خود را شکل داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۲۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان