دانلود و خرید کتاب مورچه های ندانم کار علی اشرف درویشیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مورچه های ندانم کار اثر علی اشرف درویشیان

کتاب مورچه های ندانم کار

معرفی کتاب مورچه های ندانم کار

کتاب مورچه های ندانم کار نوشتهٔ علی اشرف درویشیان در انتشارات شهر قلم منتشر شده است.

درباره کتاب مورچه های ندانم کار

کتاب مورچه های ندانم کار یکی از آثار مجموعه‌ٔ «بهترین نویسندگان ایران» است. این مجموعه با در کنار هم قراردادن داستان‌هایی از نویسندگان تأثیرگذار و صاحب‌نام حوزهٔ کودک، همراه تصویرگری‌هایی متناسب، گنجینه‌ای ماندگار و خواندنی از آثار این بزرگان گردآورده است.

این اثر یکی از آثار علی اشرف درویشیان نویسندهٔ مشهور ایران است.

خواندن کتاب مورچه های ندانم کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره علی اشرف درویشیان

علی اشرف درویشیان، نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرانی در شهریور ۱۳۲۰ در کرمانشاه متولد شد. او در کودکی با شنیدن قصه‌های عامیانه و فولکلور کردی، با ادبیات داستانی آشنا شد. علی اشرف که پسر بزرگ خانواده بود، زمانی که ۱۲ سال داشت و تقریباً همان زمانی که کودتای ۲۸ مرداد روی داد، مجبور به کار شد و به‌سختی درس خواند. او پس از تحصیل در سطح دیپلم، به کار معلمی در روستاهای غرب زاگرس پرداخت.

درویشیان در همین زمان توانست در رشته ادبیات در دانشگاه پذیرفته شود. از همین رو، دو روز در هفته به تهران می‌آمد تا در کلاس‌ها شرکت کند. او در این زمان با نویسندگان مشهور هم‌عصر خودش همچون جلال آل‌احمد، سیمین دانشور و صمد بهرنگی آشنا شد. درویشیان نویسندگی را از پیش‌تر آغاز کرده بود، اما در این دوران، او داستان‌نویسی و فعالیت سیاسی را به‌گونه‌ای حرفه‌ای آغاز کرد و عضو کانون نویسندگان ایران شد. درویشیان به سبب آثار و فعالیت‌های سیاسی‌اش چند بار به زندان افتاد و از تحصیل و تدریس بازماند.

درویشیان افزون بر داستان‌نویسی در زمینه مستندسازی ادبیات عامیانه کردی و همچنین داستان‌نویسی به این زبان فعالیت می‌کرد.

فقر و تنگناهای اقتصادی هیچگاه او را رها نکرد و اجاره‌نشینی و دشواری‌های زندگی به‌موازات چالش‌هایی که در جامعه و پیرامونش می‌دید همراه بود. داستان‌های درویشیان، بیشتر روایتگر فقر، تبعیض و تلخی‌های زندگی کسانی است که به دلایل گوناگون مورد بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند. درویشیان همواره از سانسور و ممنوعیت انتشار آثارش رنج برد و مجبور شد برخی از آن‌ها را در خارج از کشور منتشر کند. جمله‌ مشهوری از او هست که می‌گوید: شما خیال کردید کتاب‌های مرا سانسور کنید می‌آیند کتاب‌های شما را می‌خوانند؟ نه، ملتی که به سانسور عادت کند نه کتاب شما را می‌خواند، نه کتابِ من را.

علی اشرف درویشیان چهارم آبان ۱۳۹۶ در ۷۶ سالگی و پس از یک دوره از کارافتادگی در اثر سکته مغزی درگذشت.

نظرات کاربران

کاربر ۶۶۰۶۶۹۰
۱۴۰۲/۰۳/۱۷

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان