دانلود و خرید کتاب سرباز مکتب سیدحسن رضا نقوی ترجمه سیدعبدالحسین رئیس‌‌السادات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرباز مکتب اثر سیدحسن رضا نقوی

کتاب سرباز مکتب

معرفی کتاب سرباز مکتب

کتاب سرباز مکتب نوشتهٔ سیدحسن رضا نقوی و ترجمهٔ سیدعبدالحسین رئیس‌‌السادات است و نشر صاد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سرباز مکتب

کتاب سرباز مکتب نوشتهٔ سید حسن رضا نقوی دربارهٔ شخصیتی است که مردم فلسطین او را «شهید قدس»، مردم لبنان او را «شهید مقاومت»، مردم عراق و سوریه او را «سالار شهدای مدافعین حرم»، مردم پاکستان او را «بنیان‌گذار جبههٔ مقاومت»، مردم افغانسـتان او را «قهرمان تاریخی» و مردم ایران او را «سردار آسمانی» و «سردار دل‌ها» می‌نامند. امریکایی‌ها ایشان را «فردی که آیندۀ خاورمیانه را شکل می‌دهد و دشـمن شایسـته»، اسرائیلی‌ها ایشان را «فرد هوشمند نظام سیاسی ایران»، انگلیسی‌ها ایشان را «فرد قدرتمند که هیچ چیزی نمی‌تواند او را از پا دربیاورد»، آلمانی‌ها ایشان را «متفکر نظامی و استراتژیست تاپ»، فرانسوی‌ها ایشان را «ژنرال بی‌سایه» روسی‌ها ایشان را با نام «شکارچی شکارچیان» یاد می‌کنند.

امام‌خمینی نامی است که بزرگ‌ترین انقلاب قرن گذشته را به او می‌شناسند. او که برخلاف همهٔ قدرت‌طلبان و سیاست‌زدگان دنیا، به جای آنکه مردم را به خود دعوت کند، مردم را به خداوند تبارک و تعالی دعوت کرد. او که برای شیعیان جهان قرین و قریب معصومین بود و برای مستضعفین جهان آگاهی‌بخش و بیدارگر. امام عظیم‌الشأنی که چیزی برای خود نخواست، به جز خدا ندید و خود را سرباز اسلام و خدمتگزار مردم می‌دانست. او با ایمان به حق و عمل صالح خود، حیات‌بخش روح انسان‌های بسیاری شد که نسل خود و نسل‌های پس از خود را به صراط مستقیم هدایت کنند. مکتب امام که برگرفته از اسلام ناب محمدی است، ترسیم شد و موفقیت‌های بی‌شماری کسب کرد و با همهٔ فراز و نشیب‌ها طی دهه‌های مختلف در مبارزه حق و باطل در جامعه جهانی، نقش مؤثری ایفا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین انسان‌های پرورش‌یافتهٔ این مکتب، شهید عزیز ما، قاسم سلیمانی، است. همو که به تأسی از همین مکتب، وصیت کرد چیزی جز سرباز بر مزار وی ننویسند ولی چنان مقام والایی داشت که مطابق سنت‌های الهی جزو شقی‌ترین انسان‌های زمانه، دولت آمریکا و ترامپ قمارباز، نباید دستور ترور او را صادر می‌کردند. شهید سلیمانی مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهره بین‌المللی مقاومت است و ادامه راه او، اقدامی بین‌المللی می‌خواهد. خونخواهی او هر چند انتقام سخت در عرصهٔ نظامی و امنیتی را ضروری می‌سازد اما انتقام اصلی از دشمن او، آگاهی مردم از سیره او، پلیدی قاتلان او و آزادی مردم از طاغوت زمانه است.

کتاب سرباز مکتب تلاشی است برای آنکه از دیدگاه یک نویسنده غیر ایرانی، چگونگی شکل‌گیری شخصیت قاسم سلیمانی در چارچوب مکتب امام و تلاش و نقش او در جهت پیشبرد این مکتب در مبارزه با ظالمان تشریح شود.

خواندن کتاب سرباز مکتب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به طرفداران مکتب حاج قاسم سلیمانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرباز مکتب

«آقای بهزادی از روستای حاج‌قاسم، قنات‌ملک، می‌گوید:

«یک روز حاج‌قاسم سلیمانی که یکی از فرماندهان سپاه پاسداران شده بود، به روستا آمد و مردم روستا را گرد آورد و پرسید:

«چه کسی برای مسجد و حسینیه زمین وقف می‌کند؟»

مردمی که جمع شده بودندمشغول مشورت‌کردن با یکدیگر بودند که حاج‌قاسم سلیمانی خانهٔ پدری‌اش را برای مسجد انتخاب کرد و زمین‌های اطرافش را هم به آن افزود و شروع به ساختن یک مسجد و حسینیهٔ بزرگ کرد. طی دو و نیم سال مسجد و حسینیه تمام شد. برای نقشهٔ مسجد، حاج‌قاسم از تهران طراح و مهندس آورد. پس از ساخت مسجد و حسینیه هم، هرگاه حاج‌قاسم در روستا بود، حتماً در برنامه‌های مسجد و حسینیه شرکت می‌کرد.

حاج‌قاسم سلیمانی برای برپایی شکوهمند عزاداری امام‌حسین علیه‌السلام نقشی کلیدی داشت.

اهالی قنات‌ملک محافظین حاج‌قاسم سلیمانی بودند

آقای دوست‌محمدی می‌گوید پس‌ازآنکه حاج‌قاسم فرماندهٔ سپاه قدس شد، هرگاه به روستای خودش قنات‌ملک می‌آمد، محافظین امنیتی را با خودش نمی‌آورد. او می‌گوید:

«ما خودمان در روستایمان حدوداً به یک‌صد جوان آموزش‌های امنیتی داده بودیم. وقتی حاج‌قاسم به روستا می‌آمد، گروه حفاظت از او کار را به عهده می‌گرفتند؛ تاآنجاکه افراد کهن‌سال نیز مشتاقانه آماده بودند اطراف خانهٔ حاج‌قاسم نگهبانی بدهند؛ ولی حاج‌قاسم به آنان اجازه نمی‌داد و می‌گفت شما بروید و در خانهٔ خویش استراحت کنید. اما ما پنهانی بازمی‌گشتیم و شبانه کشیک می‌دادیم. یک شب که برای نماز شب بلند شده بود، آمد و مرا دید و گفت برو بخواب و من رفتم.»




نظرات کاربران

کاربر ۵۶۵۷۸۶۸
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

عالی استاد سید حسن رضا نقوی رو بنده حضوری دیدم و ایشون بسیار علم و دانایی بالایی دراین زمینه و بسیار کتاب ارزشمندی هست برای ما که در مورد حاج قاسم بیشتر بدونیم و بیشتر اگاه باشیم فقط ای کاش

- بیشتر
یکی مثل شما
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

خیلی بده که همه کشور ها به قول شما البته این اسمارو واسش گذاشتن ولی مردم خودش اون و به عنوان کسی میشناسن که چمدون دلار میداد به کشور های دیگه و مردم خودش گشنه بودن ، همه میدونیم دیگه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
با حضور سردار قاسم سلیمانی در لبنان به عنوان فرمانده سپاه قدس و با پشتیبانی کامل از حزب‌اللّه، تقویت اطلاع‌رسانی حزب‌اللّه و فنّاوری هواپیماهای بدون‌سرنشین، تربیت نیروهای اطلاعاتی، فنّاوری ساخت موشک و پشتیبانی مالی بخش‌های مختلف رخ داد.
هدی✌
برای برجسته‌کردن مسئلهٔ فلسطین در سطح جهان، سردار قاسم سلیمانی مسئولیت بنیادی خویش را ادا کرد. از کمک تسلیحاتی، آموزشی، فنّاوری موشکی در سطح گسترده گرفته تا کمک مالی به مقاومت فلسطین حیات بخشید؛ تاآنجاکه هنگامی‌که اسرائیل طی چند هفته فلسطینی‌های بی‌پناه را موشک‌باران کرد، همین‌که سردار سلیمانی فنّاوری موشک را در اختیار مقاومت فلسطین قرار داد، دیگر اسرائیل تاب موشک‌های مقاومت فلسطین را نیاورد و چند روز یا در بعضی موارد پس از چند ساعت، درخواست آتش‌بس را مطرح کرد.
هدی✌
پس از شهادت محسن حججی، حاج‌قاسم سلیمانی پیغام داد که در عرض سه ماه به‌طور کامل به حضور داعش پایان خواهد داد و ایران و عراق و شام برای برگزاری جشن نابودی داعش آماده باشند و پیش از سه ماه بود که به وجود داعش خاتمه داد و در پایان کار در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ میلادی [سی‌ام آبان‌ماه ۱۳۹۶ هجری شمسی] قاسم سلیمانی به رهبر انقلاب، آیت‌اللّه سیّدعلی خامنه‌ای، نامه نوشتند و پایان دائمی داعش را در عراق و سوریه اعلام کردند و در سطح عموم این اعلام وقتی منتشر شد که در شهر «بوکمال» در سوریه پرچم داعش پایین آورده و به آتش کشیده شد.
هدی✌

حجم

۱۰۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

حجم

۱۰۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان