دانلود و خرید کتاب قدرت عادت چارلز داهیگ ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

کتاب قدرت عادت

معرفی کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت نوشتهٔ چارلز داهینگ است که رضا اردلان آن را در نشر شنیدار ترجمه و خلاصه کرده است.

درباره کتاب قدرت عادت

آیا تابه‌حال شده است از خودتان بپرسید که چرا در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود، بعضی کارها را به‌صورت روتین انجام می‌دهیم؟ آیا عادات خود را می‌شناسید و می‌دانید که عادات مثبت و منفی‌تان چگونه ایجاد شده‌اند؟ آیا تلاشی برای تغییر عادات خود داشته‌اید و شکست خورده‌اید؟

اکثر رفتارهای ما در طول روز (چه در زندگی شخصی و چه در محیط کاری) آگاهانه انجام نمی‌گیرند. اگر قرار بود همه‌ کارهایمان را آگاهانه و با تمرکز کامل انجام دهیم، احتمالاً از نظر ذهنی و جسمی دوام نمی‌آوردیم. ما کارهایمان را بر اساس عاداتمان انجام می‌دهیم. در واقع عاداتمان بخش عمده‌ای از زندگی‌مان را تحت‌کنترل خود دارند.

چارلز داهیگ در کتاب «قدرت عادت» به ما نشان می‌دهد که عادات ما چگونه شکل می‌گیرند. او در این کتاب نگاه جدیدی به این موضوع دارد و به ما می‌گوید که یک عادت از ۳ بخش تشکیل شده است. در این کتاب خواهید آموخت که چگونه عاداتتان را کنترل کنید و در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهید. داهیگ معتقد است: «وقتی یک عادت را به اجزای تشکیل‌دهنده‌اش تقسیم کنید، می‌توانید آن عادت را کنترل کنید».

چارلز داهیگ فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد و نویسنده‌ نشریه نیویورک‌تایمز است. این کتاب را که او در سال ۲۰۱۲ منتشر کرده است، هفته‎‌های زیادی در صدر جدول فروش آمریکا قرار داشت. «قدرت عادت» در فهرست اثرگذارترین کتب از دیدگاه دانشگاه هاروارد قرار دارد. همچنین این کتاب جزو ۱۰ کتاب برتر سایت آمازون و ۳ کتاب برتر حوزهٔ موفقیت فردی در سال ۲۰۱۲ به ‎شمار می‌رود.

خواندن کتاب قدرت عادت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تغییر زندگی به‌سمت بهترشدن که فرصت مطالعهٔ کتاب کامل «قدرت عادت» را ندارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب قدرت عادت

«مغز ما دائماً در جستجوی راهی برای ذخیره انرژی است. یکی از راه‌هایی که مغز برای ذخیره انرژی انتخاب می‌کند، تبدیل کردن فعالیت‌ها به عادت است. مغز ما حتی کارهای نسبتاً سختی را که در آغاز نیاز به تمرکز دارند، مانند پارک کردن ماشین در پارکینگ خانه، تبدیل به یک عادتِ بی‌نیاز از تلاش می‌کند.

اگر عادت را کالبدشکافی کنیم، می‌بینیم که از سه بخشِ محرک اولیه، انجام یک کار روتین و پاداش تشکیل شده است.

«محرک اولیه» یک عامل بیرونی است که وقتی آن را می‌بینید یا حس می‌کنید، مغزتان عادت متناسب با آن را انجام می‌دهد. به عنوان مثال وقتی صدای زنگ ساعت گوشی‌تان به صدا در می‌آید، چراغی در مغزتان روشن می‌شود که شما باید الآن بیدار شوید. می‌توان گفت که محرک اولیه، عامل اولیه‌ای است که ما را به سمت انجام یک عادت سوق می‌دهد.

«انجام یک کارِ روتین» دومین حلقهٔ هر عادتی است. کار روتین همان کار یا عادتی است که وقتی با یک محرک اولیه خاص مواجه می‌شوید، انجام می‌دهید. در مثال قبلی شما صبح بلند می‌شوید، تختتان را مرتب می‌کنید، مسواک می‌زنید، قهوه درست می‌کنید و تمام این کارها را مغزتان به طور خودکار انجام می‌دهد.»

نظرات کاربران

کاربر 3783776
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

فرق این کتاب با سیصد صفحە ای چیە

کاربر ۵۸۳۴۹۸۳
۱۴۰۱/۱۲/۲۳

کتاب خوبیه ، بحث اینکه به حرفایی که میزنه باید عمل کنی ، و عادات خودتو بشناسی تا بتونی تغییرشون بدی، در کل مختصر و مفید 👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اشتیاقتان را نادیده نگیرید، صرفاً! مسیرش را عوض کنید!» این قانون طلایی به این معناست که برای تغییر یک عادت، محرک‌های اولیه و پاداش‌ها را نگه دارید؛ اما کار روتینی را که انجام می‌دادید تغییر دهید. یکی از
کاربر ۳۷۸۳۷۷۶

حجم

۲۲٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۲۲٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان