دانلود و خرید ترجمه کتاب خصائص الحسینیه pdf شیخ جعفر شوشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب امام حسین (ع) این گونه بود (الخصائص الحسینیه)

کتاب امام حسین (ع) این گونه بود (الخصائص الحسینیه)

معرفی کتاب امام حسین (ع) این گونه بود (الخصائص الحسینیه)

کتاب خصائص الحسینیه یا امام حسین (ع) این‌گونه بود به‌قلم شیخ جعفر شوشتری کوشیده است در یک پیشگفتار و ۱۱ فصل به معرفی ویژگی‌های اخلاقی و فضائل و کرامات وجودی امام حسین (ع) بپردازد و موجبات شناخت بیشتر ایشان را فراهم کند. امام حسین (ع)، شخصیت محوری قیام عاشورا است و شناخت ایشان به فهم دلایل و زمینه‌های بروز این قیام کمک شایانی خواهد کرد. این کتاب را صادق حسن‌زاده ترجمه کرده و انتشارات نگاران قلم به چاپ رسانده است. نسخه الکترونیکی اثر را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب امام حسین (ع) این‌گونه بود (خصائص الحسینیه)

قیام عاشورا با وجود گذشت چند قرن از زمان وقوع هم‌چنان در بین مسلمانان رخدادی مهم و گرامی است و گواه این اهمیت برپایی هرساله‌ی مجالس سوگواری و عزاداری از سوی مسلمین در سراسر جهان است. اما به‌راستی این قیام چه ویژگی‌ها و جاذبه‌هایی دارد که سالانه پرشورتر از قبل به‌صورت مجمعی خودجوش و جهانی و مردمی یادآوری می‌شود؟

مهم‌ترین دلیل این گرامیداشت وجود مبارک شخصیت امام حسین (ع) و محوریت او در نقش‌آفرینی و حماسه‌آفرینی است. روح بزرگ و منش والای ایشان در کنار مجموعه‌ای از خصائص و ویژگی‌ها موجب شد پیام‌های این قیام دربرگیرنده‌ی اصول انسانی همچون فداکاری، ایثار، تقوا و ایستادگی در راه حفظ آرمان و عقیده‌ی الهی باشد. اصولی که هیچ‌‌گاه در گذر زمان رنگ نمی‌بازند و با گذر از مرزهای فرهنگ و جغرافیا در ذهن و قلب جان‌های بیدار ماندگار می‌شوند. اما شخصیت امام حسین (ع) دارای چه ویژگی‌هایی بود که چنین حماسه‌ای آفرید و سبب جاودانگی قیام عاشورا شد؟

آیت‌الله حاج شیخ جعفر شوشتری از واعظان و خطیبان بِنام در ایران و عراق بود و از کلامی نافذ و گیرا در بیان کرامات و فضائل امام حسین (ع) و روشنگری درخصوص ابعاد قیام عاشورا برخوردار بود. او در کتاب خصائص الحسینیه در قالب یک پیشگفتار و ۱۱ فصل، ابتدا به بیان ضرورت و اهمیت برگزاری عزای امام حسین (ع) می‌پردازد و در فصول بعد ابعاد مختلف شخصیت و سیره‌ی ایشان و خصلت‌هایی را که از ابتدای آفرینش به ایشان اعطا شده تشریح می‌کند تا ازاین‌طریق باعث آشنایی بیشتر مخاطب با خصائص اخلاقی این امام بزرگوار باشد. این کتاب ترجمه‌ی کتاب خصائص الحسینیه است که با عنوان امام حسین (ع) این‌گونه بود منتشر شده است.

درباره شیخ جعفر شوشتری

آیت‌الله حاج شیخ جعفر شوشتری در سال ۱۲۳۰ ه.ق در شوشتر متولد شد و از اوایل جوانی برای تحصیلات دینی و حوزوی به نجف اشرف رفت و در محضر علمایی چون شیخ مرتضی انصاری، مؤلف کتاب مکاسب و سید محمدحسن نجفی، مؤلف کتاب جواهرالکلام شاگردی کرد. او ازجمله سخنوران شهیر و صاحب‌نفوذی بود که کلام روان و اثرگذارش عده‌ی زیادی را در ایران و عراق پای منبرش می‌آورد. او علت جاذبه و تأثیر کلام خود را لطف و عنایتی از جانب امام حسین‌ (ع) می‌دانست و در عمر بابرکت خویش در راستای احیای پیام‌های قیام عاشورا کوشید. از ایشان تألیفات دیگری چون خصائص‌فاطمیه و منهج‌الرشاد نیز به یادگار مانده است. ایشان سرانجام در ۲۸ صفر سال ۱۳۰۳ ه.ق و در هنگام بازگشت به عراق در مرز کرمانشاه وفات یافت و در دالان شمالی صحن حرم حضرت امام علی (ع) به خاک سپرده شد.

خرید و دانلود کتاب خصائص الحسینیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتب مذهبی و زندگی‌نامه‌ی معصومین و نیز کسانی که به دنبال شناخت بیشتر وجوه شخصیتی امام حسین (ع) و درک دلایل و زمینه‌های قیام عاشورا هستند، از خواندن کتاب امام حسین (ع) این‌گونه بود سود خواهند برد.

چرا باید امام حسین (ع) این‌گونه بود را بخوانیم؟

۱. ذات پربرکت امام‌حسین (ع) دارای ویژگی‌هایی است که شناخت آن‌ها در درک بهتر پیام‌های قیام عاشورا مؤثر است.

۲. پی‌بردن به این ویژگی‌ها، از آثار تربیتی و معنوی برخوردار بوده و وجود آدمی را آماده‌ی کسب فیض و تعالی اخلاقی می‌کند.

۳. روح انسان با برپایی عزاداری عاشورا مشمول برکت و رحمت الهی قرار می‌‌گیرد.

نکوداشت‌های نویسنده و کتاب

حاج‌آقا فاطمی‌نیا، خطیب و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه:

«شیخ جعفر شوشتری، دوقبضه‌ی امام‌حسین (ع) بود. مرجع تقلید بود؛ ولی گفته بود تا عمر دارم روضه‌خواندن برای ابی‌عبدالله (ع) را ترک نخواهم کرد. کتابی نوشته به نام «خصائص‌الحسینیه»، اصلاً مطالب آن در هیچ‌جا نیست!»

علامه آقا بزرگ تهرانی، صاحب کتاب ذریعه:

«کتاب خصائص‌الحسینیه از جلیل‌ترین کتاب‌هایی است که در واقعه‌ی کربلا نوشته شده؛ بلکه هیچ‌کس مانند این کتاب ننوشته است.»

بخشی از کتاب امام حسین (ع) این گونه بود

«مجلس سیزدهم سوگواری بر حسین علیه‌السلام

این مجلس با حضور عیسی علیه‌السلام و حواریون در کربلا برپا شد که همان‌گونه که ابن عباس در روایتی نقل کرده است آهوان مرثیه‌سرایی می‌نمودند و عیسی علیه‌السلام و حواریون می‌گریستند.»

کاربر ۵۲۷۴۴۱۴
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

بی نظیر و خیلی عالی

کاربر ۶۳۹۱۸۲۸
۱۴۰۲/۰۵/۰۴

این کتاب خود روضه است... و شدیدا در جهت افزایش معرفت حسینی توصیه میکنم.

mohsen
۱۴۰۳/۰۶/۰۴

میگن هر کس این کتاب رو بخونه، شیخ جعفر شوشتری کربلا رو براش میگیره از امام حسین (ع). منم قبل از سفرم به کربلا این کتاب رو خونده بودم.

کاربر 7821255
۱۴۰۳/۰۶/۰۱

چرا زمینه کتابها به رنگ سیاه شده؟کور شدیم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

حجم

۲۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان