دانلود و خرید کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق سپیده رضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق اثر سپیده رضوی

کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق

معرفی کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق

کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق نوشتهٔ سپیده رضوی است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق

خانواده، طبیعی‌ترین و مشروع‌ترین واحد تولید مثل و فراگیرترین واحد اجتماعی به شمار می‌آید و نقش اصلی آن انتقال ارزش‌ها، پرورش نسل، ایجاد تعادل روانی، اجتماعی و عاطفی است. پیدایش بحران‌ها و نابسامانی‌هایی همچون مرگ والدین، طلاق و غیره می‌تواند نقش خانواده را کم‌رنگ و یا از بین ببرد. طلاق در زمرهٔ غم‌انگیزترین پدیده‌های اجتماعی است که آسیب‌ها و مشکلاتی که زوجین و خانواده‌های آنان قبل از طلاق و پس از آن متحمل می‌شوند و عوامل مؤثر بر بروز این پدیده از دیرباز مورد توجه و بررسی بوده است. جامعه‌شناسان می‌کوشند تا سیر پدیدایی این پدیده‌ها را در سطح اجتماعی مورد بررسی قرار دهند، بخصوص آسیب‌شناسان اجتماعی به طلاق به عنوان یکی از عوامل پدیدآورندهٔ دسته‌ای از انحرافات اجتماعی می‌نگرند. روان‌شناسان، پدیدهٔ طلاق را نوعی گسستگی عاطفی زوجین و یا حداقل یکی از زوجین می‌دانند، این گسستگی عاطفی بدون شک دردناک است و مسلما این پدیدهٔ توأم با ضایعات و آسیب‌های متفاوت برای زوجین است. طلاق علاوه بر اینکه پدیده فردی و پیچیده‌ای است، یک پدیدهٔ اجتماعی نیز محسوب می‌شود؛ به همین دلیل طلاق می‌تواند پایه و اساس بحران‌های مختلف دیگر تلقی شود.

نهاد خانواده در دنیای کنونی به طور گسترده‌ای طلاق را تجربه می‌کند. تغییرات خانواده و افزایش نرخ طلاق در جامعه‌ٔ ایران نیز نگرانی‌های اجتماعی را به وجود آورده است. مسئله‌ٔ طلاق، به‌ویژه به جهت پیامدهای روانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی بسیار حائز اهمیت است.

کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق سعی می‌کند به مسئلهٔ کودکان طلاق از منظر روان‌شناسی بپردازد.

خواندن کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزه‌های روان‌شناسی و مددکاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آسیب شناسی طلاق و شیوه های ارتقای سلامت کودکان پس از طلاق

«اهمیت مطالعه در زمینه‌ی پدیده‌ی طلاق

طلاق از مهمترین پدیده‌های حیات انسان تلقی می‌شود. این پدیده دارای اضلاعی به تعداد تمام جوانب و ابعاد جامعه انسانی است. نخست طلاق یک پدیده روانی است، زیرا به تعادل روانی نه تنها دو انسان، بلکه فرزندان، دوستان، بستگان و نزدیکان آنها اثر می‌گذارد. ثانیا طلاق پدیده‌ای اقتصادی است؛ به این معنا که هم می‌تواند «خانواده» را به عنوان یک واحد اقتصادی بر پای دارد و هم به این معنا که یک عامل اقتصادی مانند «مقدار درآمد خانواده» و به طور کلی، «فقر» موجب از هم‌گسیختگی خانواده می‌شود. گذشــته از این طلاق پدیده‌ای اســت مؤثر بر تمامی جوانب جمعیت در یک جامعه؛ زیرا از طرفی بر کمیت جمعیــت اثر می‌کند، چون تنها واحد مشــروع و اساسی تولیدمثل یعنی خانواده را از هم می‌پاشد و از طرف دیگر بر کیفیت جمعیت اثر دارد چون موجب می‌شود فرزندانی محروم از نعمت‌های خانواده تحویل جامعه گردند که به احتمال زیاد فاقد شرایط لازم در راه احراز مقام شهروندی یک جامعه‌اند. چهارم آنکه طلاق یک پدیده فرهنگی است و از دیدگاهی دیگر یک پدیده ارتباطی؛ بدین ســان در جامعه¬ای که فاقد ارتباطات ســالم، درست و طبیعی اســت. پیوند زناشویی نیز استثناء نیســت. پس توجه به طلاق نه تنها از دیدگاه فرد به عنوان انســان و فرزندانش مهم اســت، بلکه از دیدگاه جامعه، فرهنگ، اقتصاد و حتی جمعیت قابل اعتناست. همان‌طور که می‌دانیم در متون مختلف دین مبین اسلام ذکر شده است که زن و مرد برای یکدیگر آفریده شده‌اند. پیوند آنها که همانا ازدواج است، دارای فواید مختلف جسمی، روانی، تکاملی، اجتماعی و غیره است تا آنجا که در احادیث با نیمی از دین برابر شمرده شده و پس از آنکه پیوند زوجین طبق آیین و قراردادهای رسمی و عرفی برقرار می‌شود، اگر طرفین نتوانند به دلایل گوناگون شخصیتی، محیطی و اجتماعی با یکدیگر زندگی کنند، به ناچار باید طبق مقررات و ضوابطی از هم جدا شوند و این حق را دارند که شاید دوباره تصمیم بگیرند تا جفت مناسب و در خور خویش را بیابند.

طلاق به عنوان یک مسئله اجتماعی که در برگیرنده انحلال قانونی ازدواج و جدایی زن و شوهر می‌باشد، به لحاظ تأثیرات گسترده در روند رشد جمعیت و همچنین دگرگونی ساختار خانواده حائز اهمیت به سزایی میباشد. به واسطه همین امر، سازمان ثبت احوال در کنار درج واقعه مرگ و میر ولادت به ثبت آمار ازدواج و طلاق‌های جاری سالانه می‌پردازد و این آمارها به عنوان منبع بررسی‌های کارشناسی توسط صاحب نظران و محققان مورد بهره برداری واقع می‌شوند.»

نظرات کاربران

زهره فدایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

با عرض پوزش خیلی مسخره بود بدون راهکار دادن فقط ارجاع داده که ببرین پیش مشاور و...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان