دانلود و خرید کتاب در زندگی سخت نگیرید ریچارد کارلسون ترجمه نوشین ریشهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در زندگی سخت نگیرید اثر ریچارد کارلسون

کتاب در زندگی سخت نگیرید

معرفی کتاب در زندگی سخت نگیرید

کتاب در زندگی سخت نگیرید است نوشتهٔ ریچارد کارلسون و ترجمهٔ نوشین ریشهری است که انتشارات نقش و نگار آن را منتشر کرده است. این کتاب به مدت ۱۰۱ هفته در فهرست آثار پرفروش‌ نیویورک تایمز قرار داشته است.

دربارهٔ کتاب در زندگی سخت نگیرید

گاهی اتفاقات کوچک در زندگی ما را ناامید می‌کنند و کنترل شرایط از دستمان خارج می‌شود. وقتی این فرایند بارها تکرار شود، نگرانی ما در زندگی بیشتر می‌شود و قدرت تصمیم‌گیری‌مان را از دست می‌دهیم. در این میان مشکلات کوچک به نظرمان بزرگ و پیچیده می‌آیند و مقابله‌ٔ با آن‌ها سخت و دشوار می‌شود اما زمانی که بیاموزیم نگران مسائل کوچک نباشیم، در مقابل آن‌ها از کوره در نمی‌رویم و آن‌ها را به‌عنوان بخشی از زندگی می‌پذیریم. ریچارد کارلسون در کتاب در زندگی سخت نگیرید، به ما می‌آموزد که نگران چیزهای کوچک نباشیم و آرامش و صلح بیشتری در زندگی‌مان ایجاد کنیم. او ۱۰۰ روش را برای آسان‌تر زندگی‌کردن ارائه می‌دهد.

دربارهٔ ریچارد کارلسون

ریچارد کارلسون در سال ۱۹۶۱ در آمریکا متولد شد و مدرک دکترای روان‌شناسی از دانشگاه «سی‌یرا» را دریافت کرد. او در سال ۱۹۹۸کتاب در زندگی سخت نگیرید را تألیف کرد و به سرعت به شهرت رسید.

خواندن کتاب در زندگی سخت نگیرید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر مسائل کوچک زندگی شما را بیش از حد آشفته می‌کنند و در تلاشید که این موضوع را حل کنید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

بخشی از کتاب در زندگی سخت نگیرید

«خستگی حق شماست

زندگی بسیاری از ما، انباشته از محرک‌هاست؛ به طوری که غیرممکن است حتی برای چند لحظه آرام بگیریم، یک جا بنشینیم و هیچ کاری نکنیم. دوستی می‌گفت: مردم دیگر آدم نیستند، باید به ما بگویند "مجریان آدمیت!"

هنگام شرکت در یکی از کلاس های تخصصی روان‌درمانی، بعد از پایان کلاس از استاد پرسیدم:«برای تفریح کجا می توان رفت؟» او گفت «به خودت اجازه بده خسته شوی و حوصله‌ات سر برود. هیچ کاری نکن، چون این بخشی از آموزش است.» من اول فکر کردم شوخی می‌کند و پرسیدم که چرا باید خسته شوم؟ او توضیح داد که اگر به خودت اجازه بدهی خسته شوی و با آن نجنگی، بعد از مدتی، احساس خستگی تبدیل به احساس آرامش می‌شود. در کمال تعجب، متوجه شدم که حق با او بود. امتحان کنید، شاید اول کمی عصبی شوید، اما به مرور آسان‌تر می شود. بسیاری از اضطراب ها و تقلاهای درونی ما، از گرفتاری مغز فعال و این که بعد چه خواهد شد، سرچشمه می‌گیرند. در حال خوردن شام، نگران دسر هستیم؛ و در حال صرف دسر، نگران ماجرای بعد از آن! به محض ورود به خانه، تلویزیون را روشن می‌کنیم، تلفن را برمی داریم، کتابی باز می کنیم یا شروع به تمیزکاری می‌کنیم؛ گویی می ترسیم حتی برای یک دقیقه، کاری برای انجام دادن نداشته باشیم.

زیبایی هیچ کاری نکردن، این است که به ما می‌آموزد باید مغزمان پاک شود و بدنمان آرامش بگیرد. و مغز برای مدتی کوتاه، رها شود. مغزهم، مثل بدن، بعد از انجام کارهای روزمره ی عادی، احتیاج به استراحت دارد. وقتی ذهن استراحت می‌کند، قوی تر، فعال‌تر و دقیق‌تر می‌شود؛ همین طور فشار زیادی از روی جسم برداشته می‌شود. پس خسته شوید، برایتان خوب است.

وقتی اجازه می‌دهید حوصله‌تان سربرود، فشار عصبی را کاهش می‌دهید. حال وقتی هرکدام از بچه‌هایم می گویند: «پدر، من خسته شدم، یا حوصله ام سررفته!» می‌گویم: «چه خوب، برای مدتی در این حالت بمان، برایت خوب است. البته بلافاصله فکری به مغزم می‌رسد تا مشکل آنها را به نوعی حل کنم.

حدس می زنم، هیچ وقت فکر نمی‌کردید کسی به شما پیشنهاد دهد که بگذار حوصله‌ات سر برود. اما همیشه برای هر چیزی، بار اولی وجود دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان