دانلود و خرید کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد دهم) جلال ستاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد دهم) اثر جلال ستاری

کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد دهم)

نویسنده:جلال ستاری
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد دهم)

کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد دهم)؛ اسطوره ایرانی نوشتهٔ جلال ستاری است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد دهم از مجموعهٔ جهان اسطوره‌شناسی و دربارهٔ اسطوره ایرانی است.

درباره کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد دهم)

ایران پیش از اسلام دربردارنده‌ٔ اسطوره‌های شکوه‌مندی است که در ادیان زروانی و زرتشتی و مهری و مانوی در ادبیات پهلوی نقش بسته‌اند و در شاهنامه‌ٔ فردوسی و داستان‌های حماسی که شاعران دیگر به اقتضای شاهنامه سروده‌اند و نیز در قصه‌های کهنی روایت شده‌اند که در مرز و بوم ما زاده و بالیده‌اند و بیم‌ها و امیدها و آرزوهای مردم در آن‌ها تجسم یافته است؛ در برخی اساطیر ایرانی و اسلامی نیز بازگو شده‌اند. این اساطیر چه ویژگی‌ دارند و وجه شاخص آن‌ها از دیگر اساطیری که کمابیش می‌شناسیم، خاصه اساطیر یونان، چیست؟

خواندن کتاب جهان اسطوره شناسی (جلد دهم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دوستداران اسطوره پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جلال ستاری

جلال ستاری در سال ۱۳۱۰ در رشت متولد شد. او محقق، اسطوره‌شناس و اندیشمند ایرانی است. ستاری برای تحصیل به سوئیس رفت و تا مقطع دکترا تحصیل کرد. یکی از استادانش، ژان پیاژه، روان‌شناس مشهور بود. توجه ستاری به چیزی فراتر از روان‌شناسی فردی جلب شد و تمرکزش را بر روان‌شناسی جمعی و شناخت تأثیر مثبت یا منفی کهن‌الگوها و اسطوره‌ها و افسانه‌ها در ناخودآگاه جمعی معطوف کرد. جلال ستاری کتاب‌ها و آثار بسیاری در زمینه افسانه‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی تألیف کرده است که بسیاری از آن‌ها به کتاب‌های مرجع در همین زمینه بدل شده‌اند. به‌پاس فعالیت‌هایش، نشان هنر و ادب درجه شوالیه را از دولت فرانسه دریافت کرده‌ است و جایزه‌ای به نام او وجود دارد که به پژوهشگران برتر زمینه نمایش ایرانی اهدا می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۹۱۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان