دانلود و خرید کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران اثر محمد ایماندوست

کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران

گردآورنده:محمد ایماندوست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران

کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران نوشتهٔ محمد ایماندوست است. این کتاب به فعالیت‌های غیرمجاز سمعی و بصری می‌پردازد و در انتشارات فرنام منتشر شده است.

درباره کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران

کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران در زمینهٔ سیاست جنایی در ۳ فصل نوشته شده است. فصل اول این کتاب، به بررسی و تبیین مفاهیم و مبانی نظری، اختصاص‌یافته است. در این فصل مفهوم سیاست جنایی و انواع آن، مفهوم جمهوریت و ابعاد مختلف آن، مفهوم حکومت جمهوری اسلامی ایران بررسی شده است. فصل دوم به اصول و مبانی سیاست جنایی ایران در عرصه تئوری می‌پردازد. در فصل سوم به‌نقد و ارزیابی سیاست جنایی ایران در عرصهٔ عمل پرداخته شده است. چگونگی ویژگی‌های سیاست جنایی این حکومت، کاوش در ابعاد سیاست جنایی ایران در این کتاب تشریح شده‌اند.

خواندن کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به قانون پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تبیین سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران

«در کتب و آثار فقهی جزایی تعبیر «سیاست شرعیه» در معنای سیاست کیفری اسلامی کاربردی به قدمت دست کم هفت قرن دارد. کتاب «السیاسه الشرعیه فی اصلاح الراعی و الرعیه»، نوشته فقیه حنبلی این تیمیه، از فقهای قرن هفتم هجری نمونه‌ای از به کار گرفتن واژه سیاست که متضمن معنای تدبیر و مدیریت باشد.

در جهان غرب، نخستین بار، کاربرد واژه سیاست، در ترکیب «سیاست جنایی»، به اندکی بیش از دو قرن بازمی‌گردد. هر چند اولین استعمال این اصطلاح در معنای معادل سیاست کیفری یا حقوق جزایی بوده و تا دهه‌های اخیر همین معنی از این ترکیب مقصود بوده است اما در هر حال این اصطلاح مضمون ویژه حکمت، عقلانیت و مدیریت را در بر داشته است و یک معادل ساده برای سیاست کیفری تلقی نمی‌شده است. به همین جهت مورد اقبال بسیاری از طرف متخصصان مختلف قرار گرفت.

اصطلاح «سیاست جنایی» از نظر لغوی به معنای «تدبیر و تدبر» و چاره‌اندیشی برای پدیده مجرمانه که در قلمرو سیاست جنایی، شامل انحراف و جرم می‌شود، آمده است. سیاست جنایی در واقع «اعمال پاسخ‌های گوناگون در قالب آیین‌ها و شیوه‌های متنوع دادرسی معمول در شعبه‌های مختلف نظام حقوقی و نیز جامعه مدنی است.»

با مروری گذرا به آثار حقوقدانان برجسته درمی‌یابیم که از سیاست جنایی تعاریف متنوعی ارائه شده است که هر کدام از این تعاریف قابل بحث و انتقاد است. برخی عقیده دارند فقدان تعریف یگانه و متفق‌علیه، برای سیاست جنایی موجب پیدایش نوعی ابهام در مفهوم آن شده است، به‌گونه‌ای که در توصیف آن گفته شده است «چهارچوبی بسیار نامشخص»، «هویتی بحث‌انگیز»، «هنوز به‌طور گسترده ناشناخته در ویژگی‌های مربوط به خود»، «پارادوکس گونه»، «کشیده شده به دو تمنای متعارض و متعدد الاآباء» و دارای مدعیان پرشمار، فیلسوفان و نظریه‌پردازان حقوق بر آن دست می‌گذارند و متخصصان حقوق

طبیعی و حقوق بین‌الملل خود را در آن می‌آمیزند.

اصطلاح و مفهوم سیاست جنایی (POLITIK-KRIMINAL) برای نخستین بار توسط دانشمند آلمانی، آنسلم فون فائر باخ،۵ در کتاب «حقوق کیفری»۶ او، به کار برده شده است.

فوئر باخ سیاست جنایی را «مجموعه شیوه‌های سرکوبگرانه‌ای که دولت با استفاده از آن‌ها، علیه جرم واکنش نشان می‌دهد»۷ تعریف کرده است و در واقع با این تعریف، مفهوم مضیقی از آن به دست آمده است، که در حقیقت همان سیاست کیفری است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۲۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان