دانلود و خرید کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی فرشید نادری نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی اثر فرشید نادری نژاد

کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی

کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی نوشتهٔ فرشید نادری نژاد است. انتشارات ایماد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی

کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی به اصول اولیه و پایهٔ ارتباطات پرداخته است. این کتاب که در ۱۱ فصل نوشته شده، از موضوعاتی مانند چیستیِ مهارت‌های ارتباطی، تأثیر این مهارت‌ها در زندگی کاری و اجتماعی و خانوادگی انسان، یادگیری این مهارت‌ها و لزوم یادگیری آن‌ها سخن گفته است. این کتاب را یک فعال حوزهٔ آموزش، رسانه و تبلیغات نوشته است.

خواندن کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مهارت‌های ارتباطی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دنده یک مهارت های ارتباطی

«در این فصل در خصوص ویژگی‌های یک پیام موثر و خصوصیات مهمی که موجب اثرگذاری در ارتباط می‌شوند صحبت می‌کنیم.

هر پیامی برای اثرگذار بودن باید خصوصیات مشخصی را داشته باشد که به آن‌ها می‌پردازیم:

۱. درست بودن پیام: پیش از هر چیزی، پیام شما باید درست باشد! برای مثال اگر پیام شما حاوی اطلاعات غلطی باشد و یا شما در یک پیام درخواست‌های متناقضی را مطرح کرده باشید، این پیام به هیچ وجه نمی‌تواند موثر واقع شود.

فرض کنید یک مدیر به حسابدار شرکتش نامه دهد و بگوید که هزینهٔ خریدهای جدید را پرداخت کند و قبلا هم دستور داده باشد که موجودی شرکت از حد مشخصی کمتر نشود. اما با توجه به موجودی صندوق، پرداخت هزینهٔ خریدهای جدید و حفظ موجودی صندوق در آن حد مشخص با هم در تناقض باشند. در چنین موقعیتی، هر عکس‌العملی از سوی حسابدار، چه پرداخت هزینه، چه حفظ موجودی و چه ارجاع دستور، مستعد ایجاد تنش خواهد بود. پس درستی پیام اولین خصوصیتی است که برای موثر بودن یک پیام مورد نیاز می‌باشد.

۲. کامل بودن پیام: یک پیام برای این که موثر واقع شود، باید همهٔ ابعاد را در نظر گرفته باشد و همچنین جامع و کامل باشد. پیام شما باید روشن و واضح باشد تا از بروز سوءتفاهم و تنش‌های بعد از آن جلوگیری کند. مثلا اگر شما در مورد قراردادتان با مشتری نقاط ابهامی داشته باشید، قطعا اعتماد مشتری از شما سلب می‌شود و احتمال دارد قرارداد شما با شکست روبرو شود.

۳. رعایت ادب و احترام: رعایت ادب و احترام نیز تاثیر مهمی در انتقال موثر پیام شما دارد. تصور کنید در محیط خانواده، فرزند شما درخواستی از شما داشته باشد و آن درخواست را به نحو تحکم‌آمیزی با شما مطرح کند. در این صورت به احتمال زیاد عکس‌العمل شما نیز به همان ترتیب تند و شدید خواهد بود؛ حتی احتمال اینکه درخواستش را رد کنید بیشتر و بیشتر می‌شود. در نتیجه احساس رضایت دو طرف از برقراری ارتباط به وجود نمی‌آید و یک ارتباط موثر شکل نمی‌گیرد.

۴. مختصر و مفید بودن پیام: برای شکل‌گیری یک ارتباط موثر، پیام ما باید مختصر و مفید باشد.

حتما شما هم با این پدیده رو به رو شده‌اید که شخصی هنگام ارائهٔ کالا و خدماتش آنقدر جزئیات زیادی را به مشتری منتقل می‌کند که مشتری دچار سردرگمی می‌شود و در مورد کیفیت کالا و خدمات آن شخص دچار تردید می‌گردد. پس مطرح کردن جزئیات خیلی زیاد و پیچیده نه تنها به برقراری ارتباط موثر کمکی نمی‌کند، بلکه حتی می‌تواند آسیب‌های جدی نیز به روابط ما وارد کند.

۵. توجه: همهٔ مواردی که ذکر شد، برای برقراری یک ارتباط موثر کافی نیستند، عامل دیگری که باعث می‌شود پیام ما موثر واقع شود توجه است. افراد و حتی مشتری‌ها نیاز دارند که همیشه به حرف‌ها، دغدغه‌ها و نیازهای‌شان به خوبی توجه شود. و اگر در صحبت یا مذاکره حس کنند که طرف مقابل به نکاتی که برای‌شان مهم است توجه نمی‌کند و هنگامی که خواسته‌هایشان را مطرح می‌کنند بازخورد درستی از طرف مقابل دریافت نکنند، نسبت به آن صحبت یا مذاکره دلسرد می‌شوند و تمایل کمتری به ادامهٔ مکالمه یا حتی عقد قرارداد از خود نشان می‌دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۳۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان