دانلود و خرید کتاب همیشه بدانید که چه بگویید پیتر دبلیو مورفی ترجمه فرشید نادری‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همیشه بدانید که چه بگویید اثر پیتر دبلیو مورفی

کتاب همیشه بدانید که چه بگویید

معرفی کتاب همیشه بدانید که چه بگویید

کتاب همیشه بدانید که چه بگویید نوشتۀ پیتر دبلیو مورفی و ترجمۀ فرشید نادری‌نژاد است. انتشارات ایماد این کتاب را روانۀ بازار کرده است. کتاب، راه‌هایی ساده برای نزدیک شدن و صحبت کردن با دیگران را ارائه می‌دهد.

درباره کتاب همیشه بدانید که چه بگویید

کتاب همیشه بدانید که چه بگویید شما را راهنمایی می‌کند تا بدانید که چطور باید با افراد جدید ارتباط برقرار کنید و با آنها صحبت کنید. پیتر دبلیو مورفی، در این کتاب، ایده‌ها و استراتژی‌های مختلف و رویکرد­هایی را ارائه می‌کند تا به هدف خود برسد.

مخاطب این کتاب باید از اصول و ایده‌های آن در دنیای واقعی استفاده کند. ممکن است که مقداری زمان ببرد و گاهی‌اوقات اشتباهاتی رخ دهد اما با تمرین کردن، می‌توان به هدف رسید. این کتاب کمک می‌کند تا صحبت کردن با افراد مختلف برای شما لذت‌بخش شود و درخشش شخصی شما در جمع نیز به شما لذت بیشتری ببخشد.

خواندن کتاب همیشه بدانید که چه بگویید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزه‌های خودیاری و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب همیشه بدانید که چه بگویید

«بهترین راه برای نزدیک شدن به یک فرد و صحبت کردن با او چیست؟ این سوال بزرگی است که بارها و بارها از من پرسیده می‌شود. بعضی مواقع مردم از من می‌خواهند که به آن‌ها راهکاری بدهم که در هر شرایطی جواب دهد.

من متاسفم، من یک عصای جادویی ندارم که بتوانم این آرزوی شما را برآورده کنم. با این وجود من می‌توانم برای شما چندین اصل بنیادین را مطرح کنم که همیشه جواب دهند. زمانی که شما این اصول بنیادین را یاد بگیرید و در آن‌ها تخصص پیدا کنید، به اندازه‌ای خلاق می‌شوید که همیشه بتوانید با گروه‌های بسیاری از افراد، به راحتی صحبت کنید.

من این اصول را بعد از سال‌ها صحیح و خطا و با نگاه کردن و یاد گرفتن از متخصصان واقعی، یعنی افرادی که با راحتی و با لبخندی بزرگ نزدیک افراد می‌شوند و با آن‌ها صحبت می‌کنند، یاد گرفتم.

چگونه به افراد نزدیک شوید و با آن‌ها مکالمه‌ای را آغاز کنید

۱- تصمیم بگیرید که از مردم خوشتان بیاید

مگر اینکه افراد به شما دلیلی دهند که از آن‌ها خوشتان نیاید، فرض کنید که هر کسی که با او آشنا می‌شوید دوست داشتنی است و صحبت کردن با او ارزشمند است. افراد محبوب، به طور ذاتی از آشنایی با افراد مختلف خوششان می‌آید. آن‌ها از اینکه با افراد جدید آشنا شوند لذت می‌برند و تنظیمات پیش فرض آنان این است: "من عاشق آشنایی با افراد جدید هستم."

اغلب اوقات، افراد خجالتی فکر می‌کنند که دیگران دوست ندارند با آن‌ها صحبت کنند و یا اگر آن‌ها نظرات و احساسات‌شان را به دیگران بگویند مورد انتقاد قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، افراد خجالتی اغلب اوقات تصویری منفی از دیگران دارند و به همین دلیل نزدیک شدن به دیگر افراد، برای آن‌ها تقریبا غیرممکن می‌شود.

دقت کنید که در اینجا چه اتفاقی میفتد. فردی که اینگونه باشد، از این نقطه شروع می‌کند: "من افرادی که مرا دوست نداشته باشند، دوست ندارم" و دیدگاه‌شان به طور کلی چنین چیزی است. این نگرش منفی مانعی می‌سازد که باعث می‌شود آن شخص با شخص دیگری صحبت نکند و مکالمه‌ای را هم آغاز نکند.

افراد محبوب با نگرشی متفاوت آغاز می‌کنند و آن نگرش این است: "من تو را دوست دارم، مگر به من دلیلی بدهی که اینطور نباشد."

۲- بدانید که خوشحالی شما بستگی به این ندارد که فرد دیگر چه واکنشی داشته باشد

خوشحالی شما کاملا در اختیار خودتان است. اصلا به این بستگی ندارد که واکنشِ دیگر افراد نسبت به شما چیست. این که فکر کنید خوشحالی شما بستگی به این دارد که بیرون شما چه اتفاقی میفتد کاملا یک فرض اشتباه است. اینکه شما خوشحال باشید و یا نباشید، مربوط به این است که شما چه فکری کنید و چه احساسی داشته باشید و هیچ ربطی به واکنش دیگران نسبت به شما ندارد، مگر اینکه خودتان بخواهید با این باور غلط زندگی کنید.

اگر شما نزدیک فردی شوید و واکنشی منفی دریافت کنید، فقط می‌تواند ۲ معنا داشته باشد. اول اینکه شما نیازمند این هستید که رویکردتان را تغییر دهید و دوم اینکه آن شخص علاقه‌مند به این نیست که شما را در آن لحظه بشناسد. و این هم می‌تواند به دلایل بسیار متعددی باشد که هیچ ربطی به این ندارد که شما چه کسی هستید.

خودتان انتخاب کنید که خوشحال باشید، فارغ از اینکه شخص دیگری که با او آشنا می‌شوید ممکن است بی‌ادب باشد، روز بدی سپری کرده باشد، یا زیادی از حد خسته باشد یا در زمانی که با شما آشنا می‌شود، گرسنه باشد. خوشحالی با نگرش شما آغاز می‌شود و ربطی به واکنش دیگر افرادی که تا به حال شما را ندیده‌اند و با شما آشنا نشده‌اند ندارد.

۳- واکنشی که از آن فرد می‌خواهید را بدانید، و رویکرد خودتان را تغییر دهید تا آن واکنش را دریافت کنید.

این موضوع هم دنباله نکات بالاست. همیشه در مورد کاری که می‌کنید و نحوه پیشرفت آن هدف محور باشید. هیچگاه شکست‌های خودتان را شخصی برداشت نکنید، هیچگاه به علت مشکلی که قبلا در جمع پیش آمده، پیش خودتان فکر نکنید که شما ارزش این را ندارید که کسی با شما صحبت کند.

تصور کنید که شما بدون اینکه کاری داشته باشید فقط در حال تماشا هستید. این فرد چه چیزی می‌بیند؟ چه چیزی را به شما پیشنهاد می‌کند تا به منظور بهبود رویکردتان از آن استفاده کنید؟ ببینید که شما در چه چیزی خوب عمل می‌کنید و آن را به عنوان مبنای پیشرفت بیرونی‌تان قرار دهید.

اگر شما می‌خواهید که افراد لبخند بزنند و یا بخندند و این اتفاق نمیفتد، زمان این است که رویکردتان را تغییر دهید. بررسی کنید که شما قبلا چه کاری انجام می‌دادید و سپس اگر همچنان نمی‌دانید برای دریافت واکنش مثبت چه کنید، برای خودتان یک الگو برگزینید. کسی را پیدا کنید که همیشه باعث این می‌شود که افراد لبخند بزنند و یا بخندند. سپس رویکردش را قدم به قدم کپی‌برداری نمایید.

شما همیشه می‌توانید افراد محبوب را ببینید و دقت کنید که چه کار متفاوتی نسبت به شما انجام می‌دهند. آن کارها را کپی کنید و می‌بینید که هنگام آشنایی با افراد، بسیار بهتر عمل خواهید کرد. یک رویکرد موثر را به کار بگیرید و شما هم تاثیرگذار خواهید شد.»

نظرات کاربران

حسین
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

نمی‌دونم نویسنده ش بد نوشته یا مترجم بد ترجمه کرده خیلی کسالت آور بود ، هیچ نکته ی کاربردی ای نداشت کتابی کاملا بدون محتوا واقعا ارزش خواندن نداره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان