دانلود و خرید کتاب چیدن یال اسب وحشی علی صالحی بافقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چیدن یال اسب وحشی اثر علی صالحی بافقی

کتاب چیدن یال اسب وحشی

انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چیدن یال اسب وحشی

کتاب چیدن یال اسب وحشی نوشتهٔ علی صالحی بافقی است. نشر مرکز این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی یک مجموعه داستان ایرانی است.

درباره کتاب چیدن یال اسب وحشی

«چیدنِ یالِ اسبِ وحشی»، «با سگ‌ها رفیق شو!»، «پدربزرگِ لعنتی من»، «این سوپرمن را دوست ندارم»، «هات داگ»، «صدای آهن روی آهن»، «ژنرال» و «شورِ مخلوط» داستان‌های کوتاهی هستند که در کتاب چیدن یال اسب وحشی قرار گرفته‌اند.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب چیدن یال اسب وحشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی صالحی بافقی

علی صالحی بافقی داستان‌نویس و شاعری است که در سال ۱۳۵۴ در کاشان به دنیا آمده است. او نوشتن را اولین‌بار در ۲۰سالگی و در حال تحصیل در رشتهٔ مهندسی شیمی در دانشکدهٔ نفت آبادان با داستان‌های کوتاهی که برخی از آن‌ها در مجلات ادبی به چاپ رسیدند، آغاز کرد. داستان‌های کوتاه و شعرهای او در مجلاتی نظیر «عصر پنجشنبه»، «تجربه» و وب‌سایت‌ها و مجلات ادبی اینترنتی «وازنا»، «مرور»، «والس ادبی»، «ماندگار»، «جن و پری»، «فروغ»، «خزه»، «دیگران»، «دانوش»، «کلاغ»، «عصر آدینه»، «عروض» و «امضا» منتشر شده است. اولین مجموعه شعر او با نام «گاهی مرا به نام کوچکم بخوان» در سال ۱۳۸۵ توسط نشر نگیما در ایران منتشر شد و در سال ۱۳۸۶ یکی از ۶ کاندیدای دریافت جایزهٔ «گام اول» شد. وب‌لاگ‌های «گاهی مرا به نام کوچکم بخوان» و «زیستن در دامنه‌ی کوه آتشفشان» نیز توسط او راه‌اندازی شده‌اند. مجموعه شعر دیگری از این نویسنده در سال ۱۳۹۱ به نام "Living on the slopes of Volcano Mountain " به انگلیسی برگردانده و توسط انتشارات Xlibris در استرالیا به چاپ رسید. مجموعه داستان کوتاه «چیدن یال اسب وحشی» نیز از آثار اوست.

بخشی از کتاب چیدن یال اسب وحشی

«گوشی‌اش را چک کرد. پیغام تازه‌ای نداشت. بلند شد و از توی یخچال خرما برداشت که در زدند. ساعت چهار عصر معمولا کسی کاری نداشت. گفت: «بفرمایید.» پرستار دستپاچه و نگران آمد تو و گفت که چند دقیقه از اتاق برود بیرون: «پلیس می‌خواد اتاقتون رو بگرده ژنرال.» خرما را فشار داد توی مشتش و از اتاق بیرون رفت. پشت در جوانکی با لباس شخصی با بی‌سیمی توی دستش ایستاده بود که برود تو. پرستار که بیرون آمد لبش را گاز گرفت و گفت: «همهٔ اتاقا رو دارن می‌گردن. با حکم اومدن.» اتاق‌های دیگر را هم چند پلیس دیگر داشتند می‌گشتند. «کاش بیست سال پیش واسه پیدا کردن قاتل تو هم این‌قدر دقیق بودن معصومه جان.» برای پرستارها و رییس آسایشگاه قضیه عجیب بود ولی کسی جوابشان را نمی‌داد. خرمای له شده را گذاشت توی دهانش. کف دستش چسبناک شده بود. گشتن یک اتاق بیست متری کاری نداشت. همهٔ زندگی‌اش توی لپ‌تاپ و گوشی بود. هر دو هم پسورد داشت. ولی هر چه فکر کرد یادش نیامد دست نوشته‌ای روزنامه‌ای چیزی توی کشوها یا روی میز جا گذاشته یا نه. ترسید. توی این هفت هشت ماه کم‌تر پیش آمده بود دوباره چیزهایی را فراموش کند.»

او
محمد کلباسی
حضور آبی مینا
ناهید طباطبایی
باغ ملی
کورش اسدی
گنبد کبود
کورش اسدی
پایکوبی (مجموعه داستان)
محمد کشاورز
یحیای زاینده رود
کیهان خانجانی
شرط بندی روی اسب مسابقه و قصه های دیگر
امیرحسین خورشیدفر
سر بر شانه‌ی حنانه
سیما رفیعی
نوبت سگ ها
سروش چیت ساز
خرده نسیان
بهمن فرسی
قوها انعکاس فیل ها
پیام ناصر
گفتگوهایی با بکت و درباره او
مل گاسو
پارک شهر
هانیه سلطان‌پور
بلیت برگشت
نسیم وهابی
سقاها
عتیق رحیمی
دریچه ای به تاریخ معاصر ایران
ابوالفتح مومن
پژوهش علمی هوشمند؛ چرخه موفقیت فردی، گروهی و دانشگاهی (روش تحقیق ایرانی)
کاظم عظیمی
فلامینگوهای بختگان
علی صالحی بافقی
کتابچه فروتن آشپزی
مینو امیرقاسمی
پرسش های چهارگزینه ای عربی ۳ (دوازدهم)
کاظم غلامی
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان