دانلود و خرید کتاب تکنولوژی فرایند تولید آجر و بلوک سفالی سیدحسین میرعماد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنولوژی فرایند تولید آجر و بلوک سفالی اثر سیدحسین میرعماد

کتاب تکنولوژی فرایند تولید آجر و بلوک سفالی

انتشارات:انتشارات گیوا
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تکنولوژی فرایند تولید آجر و بلوک سفالی

کتاب تکنولوژی فرایند تولید آجر و بلوک سفالی نوشتهٔ سید حسین میرعماد و سپیده ملایری در انتشارات گیوا منتشر شده است.

درباره کتاب تکنولوژی فرایند تولید آجر و بلوک سفالی

مواد اولیه آجر را می‌توان از رس‌ها، شیل‌ها و مارن‌ها تأمین کرد. این کتاب اطلاعات کاملی در زمینه فرایند و ساخت آجر در اختیار خواننده قرار می‌دهد تا با اطلاعات علمی و دقیق درک بهتری از مراحل ساخت آجر و بلوک سیمانی داشته باشد. 

خواندن کتاب تکنولوژی فرایند تولید آجر و بلوک سفالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان عمران و معماری پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تکنولوژی فرایند تولید آجر و بلوک سفالی

«۱- از دیدگاه کانی شناسی به گروهی ا زخانواده کانی های سیلیکاتی ورقه ای که دارای یونOH- در ساختمان خود می باشند،رس گفته می شود.

۲- درسنگ شناسی به نوعی سنگ گفته می شود که دارای ذرات ریز و کانی های سازنده آن عمدتا عبارت از کانی های رسی ،کوارتز و فلدسپات و غیره می باشد. در رسوب شناسی با توجه به اندازه ذرات تعریف می شود.شیل یک سنگ رسوبی ریزدانه است که از فشردگی سیلت و ذرات کانیایی به اندازه رس شکل گرفته است که ما آنها را معمولا گل می نامیم وجود چنین ترکیباتی شیل ها را در ردیف سنگ های رسوبی تحت عنوان گلسنگ ها قرار می دهد شیل از دیگر گل سنگ ها بواسطه متورق بودن ولایه لایه بودن متمایز می گردد شیل ها معمولا در آبهای دارای حرکت بسیار کند ته نشین می شوند و غالبا در نهشته های دریاچه ها و مرداب ها ،دلتاهای رودخانه ای ،دشتهای سیلابی و نیز نواحی دور از سواحل شنی یافت می شوند.

رنگ شیلها معمولاً خاکستری است. میزان ترکیبات سازنده شیل ها تعیین کننده رنگ آنها است.

برای مثال شیل های سیاه حاوی ترکیبات کربن دار بیشتری هستند. رنگ قرمز در شیل ها به علت وجود اکسید آهن (هماتیت) است. هیدروکسید های آهن از جمله گئوتیت و لیمونیت موجود درشیل ها به ترتیب باعث ایجاد رنگ قهوه ای و زرد می شوند. کانی های کلریت، بیوتیت و ایلایت در شیل ها باعث به وجود آمدن رنگ سبز در آنها می شود .شیلها را از روی کانیهای موجود در آنها به چهار دسته زیر طبقه بندی میکنند:

شیل های سیلیسی :

قسمت عمده آن از دانه های ریز کوارتز تشکیل شده است. دانه های فلدسپات در اینگونه شیل ها به ندرت دیده می شود ولی سیمان آنها ممکن است آهکی ، گلوکونیتی آهن دار و کربن دار باشد

شیل های فلدسپاتی:

این شیل ها را گاهی شیل های کائولینیتی می نامند و دارای بیش از 10 درصد فلدسپات می باشند و ماتریکس آنها از کائولینیت یا کانی های رسی تشکیل شده است.

شیل های کلریتی:

این سنگهاحاوی فلدسپات و کوارتز و ماتریکس کلریتی هستند.

شیل های میکادار:

در این گونه سنگ ها مقدار زیادی ورقه های میکا دیده می شودکه غالباً با سریست همراه هستند. رنگ این شیل ها معمولاً خاکستری تا قهوه ای است ولی گاهی به رنگ قرمز و سبز نیز دیده می شوند.

محل تشکیل شیل ها و منابع آن در ایران

شیل ها در مکان هایی تشکیل می شوند که سرعت حرکت آب آهسته است و رسوبگذاری به راحتی انجام می شود. بنابراین شیل ها را عمدتاً می توان در دریاچه ها، دلتای رودخانه ها و دشت های رسوبی یافت.

شیل یکی از اصلی ترین سنگ های سازندهای سنگی ایران است. گسترش واحدهای شیلی تقریباً در تمام واحدهای ساختاری کشور دیده می شود. بیشترین گسترش واحدهای شیلی در منطقه ی سنندج - سیرجان قرار دارند. دیگر واحدهای ساختاری ایران که در آن شیل گسترش فراوان دارد عبارتند از منطقه البرز - آذربایجان و ایران مرکزی

ج: مارن

مارن مخلوط خاک رس و گرد سنگ آهک است که معمولاً بدلیل دارا بودن ناخالصی های ترکیبات آهن دار و مواد آلی و سایر عناصر موجود رنگ خاکستری متمایل به سبز و کبود مایل به قهوه ای به خاک می بخشد

مارن به خاک‌هایی گفته می‌شود که دارای ۳۵ تا ۶۵ درصد رس، و ۶۵ تا ۳۵ درصد کربنات‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان