دانلود و خرید کتاب هراس کودکان از مدرسه زهره ایمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هراس کودکان از مدرسه اثر زهره ایمانی

کتاب هراس کودکان از مدرسه

معرفی کتاب هراس کودکان از مدرسه

کتاب هراس کودکان از مدرسه نوشتهٔ زهره ایمانی و فائزه لطیف است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. راهبردهای درمان و مقابله در این کتاب آمده است.

درباره کتاب هراس کودکان از مدرسه

تجربیات تلخ دوران کودکی باعث ایجاد زخم‌های عاطفی شده و زندگی افراد را در بزرگسالی دچار مشکل می‌کند. مردم اغلب تحت تاثیر تجربه‌های دوران کودکی خود قرار دارند پس می‌توان به جرات گفت که احساسات دوران کودکی نقش بسزایی در دوران بعدی زندگی دارد و این یعنی زنگ پرصدای خطر برای افرادی که به احساسات فرزندشان توجهی ندارند.

برخی از تجربه‌های منفی دوران کودکی می‌توانند سلامت روان شما را در نوجوانی و بزرگسالی تحت تأثیر قرار دهند. تجربه‌های دوران کودکی عوامل مشکلات قدرت‌های فردی را توسعه می‌دهد. در دوران کودکی، شما تا حدودی تعریف می‌کنید که چه کسی هستید و چطور زندگی می‌کنید. زخم‌های عاطفی دوران کودکی ناشی از تجربیات بدی است که در طول سال‌های شکل‌گیری، انسان‌ها از آن آسیب دیده‌اند. اگر چه این حوادث مدت‌ها پیش رخ داده است، اما نشانه‌هایی در زندگی مردم ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که هنوز به دلیل ترس از دوران کودکی خود را به عنوان یک بزرگسال به حال خود رها کرده‌اید. بنابراین، بسیار مهم است که به فرزندان‌تان کمک کنید، احساسات خود را مدیریت کرده و بر ترس‌شان غلبه کنند. به عنوان یک پدر و مادر، باید بدانید که پرورش کودکان در مورد کار و زندگی گروهی حائز اهمیت است.

اکثر مشکلات روانشناختی و عاطفی در طول دوران کودکی ریشه دارد. تجربیات دوران کودکی شما بر شخصیت و نگرش شما نسبت به شرایط مختلف زندگی تاثیر می‌گذارد. اگر این تجربیات دردناک بوده و موجب بسیاری از درد و رنج‌ها شده است، شانس برگشت این ترس‌ها در طول دوران بزرگسالی وجود دارد. به همین ترتیب، هنگام برخورد با برخی موقعیت‌های استرس‌زا ممکن است مانند یک کودک واکنش نشان دهید.

اگر در دوران کودکی تجربیات منفی داشته باشید، کودک درون‌تان که تحقیر شده، خیانت دیده یا دارای عزت نفس پایین بوده، بیرون می‌آید و عمیق‌ترین ترس‌های شما را به نمایش می‌گذارد. بنابراین، طبیعی است که این زخم‌های احساسی هنوز در درون شما زندگی کنند و امروز شما را تحت تاثیر قرار دهند.

کتاب هراس کودکان از مدرسه با راهبردهای درمان و مقابله به شما یاری می‌رساند که مشکل فرزندتان را حل کنید.

خواندن کتاب هراس کودکان از مدرسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هراس کودکان از مدرسه

«زخم روحی ناشی از سواستفاده عاطفی از کودکان واضح و قابل مشاهده نیست، اما اثرات روانی بلند مدتی دارد. هر چند این کودکان در نهایت به خاطر شکستگی استخوان و زخم‌های عفونی در بیمارستان بستری نمی‌شوند، اما لطمه‌های روحی زیادی خورده‌اند و به همان اندازه کمک نیاز دارند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ از بزرگسالان آمریکایی و بریتانیایی صورت گرفت، نشان داده شد که بین ۸ تا ۹ درصد از زنان و ۵ درصد از مردان در دوره کودکی دچار آزار عاطفی بوده‌اند. این رقم در اروپای شرقی حتی بیشتر هم بوده است.

رقم واقعی کودکانی که دچار سواستفاده عاطفی شده‌اند مشخص نیست و همیشه ارقام پایین‌تر از میزان واقعی است. به علاوه، تشخیص سوءاستفاده عاطفی از کودکان سخت‌تر از دیگر انواع خشونت نسبت به کودکان است.

سواستفاده عاطفی از کودکان چه علائمی دارد؟

تشخیص سواستفاده عاطفی از کودکان سخت است زیرا در چهاردیواری خانه‌ها رخ می‌دهد. رفتار کودک شاخص مهمی از آن چیزی است که در خانه رخ می‌دهد. شاید فکر می‌کنید کودکی که در خانه مورد آزار قرار می‌گیرد دلبستگی چندانی به والدین خود ندارد، در حالی که این طور نیست. کودک به والدین خود وفادار می‌ماند، زیرا از آنچه در صورت افشای حقیقت ممکن است بر سرش بیاید، می‌ترسد. به علاوه، کودکی که مورد سواستفاده و آزار عاطفی قرار می‌گیرد، ممکن است فکر کند این طرز رفتار طبیعی است و از این رو به دنبال دریافت کمک برنیاید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۱۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان