دانلود و خرید کتاب حکمت اینیاگرام دان ریچارد ریسو ترجمه وجیه اله گل نواز

معرفی کتاب حکمت اینیاگرام

کتاب حکمت اینیاگرام نوشتهٔ دان ریچارد ریسو و راس هادسون با ترجمهٔ مسعود حسین چاری و وجیه اله گل نواز در انتشارات ارجمند چاپ شده است. این کتاب راهنمای کامل رشد روان‌شناختی و معنوی برای تیپ‌های شخصیتی نه‌گانه است.

درباره کتاب حکمت اینیاگرام

کتاب حاضر اولین کتابی است که برای رشد روان‌شناختی و معنوی هر کدام از تیپ‌های شخصیتی ۹گانه (اینیاگرام) روش‌هایی کاربردی و ویژه ارائه می‌دهد. این کتاب علوم خاص مربوط به تیپ‌های شخصیتی ۹گانه را یک‌پارچه می‌سازد. این تیپ‌های شخصیتی در تعالیم حکمت مکاتب مختلف معنوی در سراسر جهان از قبیل تعالیم عرفان‌های بودایی، یهودی، مسیحی، اسلامی و گام‌های ۱۴گانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

این کتاب «اینیاگرام» را به‌عنوان یک نقشهٔ روح و روان معرفی می‌کند که می‌تواند مسیر هر تیپ شخصیتی را از لایه‌های بیرونی شخصیت به هستهٔ درونی ماهیت ذاتی یا خویشتن واقعی رهنمون سازد. در اصل، تعالیم حکمت نشان می‌دهد که چگونه می‌توان حضور در زمان حال و آگاهی را رشد داد و بدون آن رشد و کمال معنوی امکان پذیر نیست. در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چطور می‌توان زندگی و روابط بین‌فردی خود را به‌طور بنیادین تغییر داد و به کمال معنوی رسید. دیگر ویژگی مهم این کتاب پیوست «هنجاریابی شاخص تیپ‌های شخصیتی ۹گانهٔ ریسو - هادسون روی جامعه ایرانی» توسط مترجمان است.

مشخصات کتاب حکمت اینیاگرام

ترجمه

وجیه‌اله گل‌نواز

دکتر مسعود حسین‌چاری

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز

کتاب حکمت اینیاگرام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حکمت اینیاگرام 

«ما باور داریم که آگاهی از تیپ‌های شخصیتی نیازمند آگاهی در زمینه‌های بسیار مختلفی است - در آموزش، در علوم، بازرگانی، علوم انسانی و روان‌درمانی و همهٔ موارد ذکر شده در کار معنویت و تغییر و تحول. اگرچه میل شدید به بی‌قراری ممکن است جهان‌شمول باشد، اما اینکه این بی‌قراری چگونه ابراز می‌شود بسیار خاص و منحصربه‌فرد است و درواقع، کار یک صافی را می‌کند که ما در طول زندگی به آن متوسل می‌شویم. یک صافی اصلی و مهم که ما از آن برای شناخت خودمان و شناخت جهان اطراف‌مان، برای ابراز خودمان، برای دفاع از خودمان، برای حل و فصل مسائل گذشته‌مان و پیش‌بینی آینده‌مان، برای آموختن، برای شاد شدن، برای عشق ورزیدن استفاده می‌کنیم و آن تیپ شخصیتی‌مان است.

اگر سیستمی وجود داشته باشد که بتواند ما را قادر سازد تا نسبت به خودمان و دیگران آگاهی و بصیرت زیاد کسب کنیم چی؟ اگر این سیستم بتواند فیلترهای روانی ما را به روشنی هرچه تمام‌تر تشخیص دهد و آنها را مد نظر قرار دهد چی؟ اگر این سیستم بتواند نه تنها ریشهٔ مسائل روان‌شناختی ما را بلکه نقاط ضعف و قوت درون فردی‌مان را به ما نشان دهد چی؟ اگر این سیستم مبتنی‌بر اظهارات شخصی متخصصان یا مرشدان، یا تاریخ تولدمان، ترتیب تولدمان نباشد بلکه بر مبنای الگوهای شخصیتی‌مان و میل و رغبت‌مان نسبت به کشف صادقانهٔ خودمان باشد چی؟ اگر این سیستم بتواند نه تنها مشکلات ریشه‌ای‌مان را به ما نشان دهد بلکه روش‌های مواجههٔ مؤثر با آن را به ما نشان دهد چی؟ اگر این سیستم ما را به‌سوی اعماق روح و روان‌مان هدایت کند چی؟ آری چنین سیستمی وجود دارد و آن اینیاگرام (تیپ‌های شخصیتی نُه‌گانه) نام دارد.»

نظرات کاربران

Mohsen
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

راس هادسون شخصیت معتبریه در زمینه اینیاگرام. ضمنا هیچ کدوم از کدهای تخفیف روی کتابهای این انتشارات کار نمیکنه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
یک دلیل قطعی که ما با خودمان صحبت می‌کنیم این است که بدانیم در آینده چکار باید کرد. با خودمان صحبت می‌کنیم تا موقعیت خود را ارزیابی کنیم واکنش خود را نسبت به وقایع آینده مرور کنیم، یا حوادث گذشته را بازنگری کنیم. اما با آن مقدار توجهی که صرف این گفتگوی درونی می‌شود، دیگر نمی‌توانیم ندای خِرَد درون خودمان را بشنویم. شخصیت این نداها را در خودش خفه می‌کند. تقریباً مثل این می‌ماند که مانند دیوانه‌ها در اطراف به‌دنبال کلید منزل خود می‌گردیم و ناگهان متوجه می‌شویم که کلید در جیب‌مان است.
Mohsen
تعالیم معنوی و روانی پیشین بیان داشته‌اند که شخصیت ما به منظور جبران کمبودها در خصوص رشد و تکامل ما شکل گرفته است. شخصیت ما شبیه یک قالب گچی است که از دست و پای شکسته ما محافظت می‌کند. هر چقدر که صدمات اساسی شدیدتر باشد، قالب گچ نیز محکمتر است. البته قالب گچ لازم است به‌طوری‌که دست و پا بتواند بهبود یابد و کارکرد کامل خود را باز جوید. اما اگر دست و پای خود را هرگز از قالب گچ در نیاوریم، آن قالب کاربرد دست و پا را بسیار محدود می‌کند و رشد و تکامل بیشتر را غیر ممکن می‌سازد. بعضی از مردم از رشد شخصیت که معادل همان قالب گچی است که کل بدن را در برگرفته است، خسته و درمانده شده‌اند
Mohsen
بدون معنویت، روان‌شناسی نمی‌تواند ما را به‌طور واقعی رها سازد یا به سوی حقایق محض درباره خویشتن خود سوق دهد، همچنین بدون روان‌شناسی، معنویت ما را در ورطه بزرگ‌منشی بیمارگونه، هذیان و تلاش جهت فرار از واقعیت می‌افکند. اینیاگرام نه روان‌شناسی خشک و بی‌روح است و نه عرفان شهودی است، بلکه ابزاری جهت تغییر و دگرگونی است که عینیت و بینش روان‌شناسی را به‌عنوان محل ورود به معنویت جهانی و بنیادین مورد استفاده قرار می‌دهد. با این توصیف، اینیاگرام در معنای تحت اللفظی «پل بین روان‌شناسی و معنویت است».
Mohsen
به‌یاد داشته باشیم که اینیاگرام ما را در یک جعبه قرار نمی‌دهد (محدود نمی‌کند)، بلکه آن جعبه‌ای را که از قبل ما را محصور کرده مشخص می‌سازد و راه خروج از آن را به ما نشان می‌دهد.
Mohsen
اصل مسلمی که اینیاگرام به ما می‌فهماند این حقیقت است که ماهیت یا ذات ما بسیار فراتر از شخصیت‌مان است. شخصیت ما چیزی بیش از بخش روزمره و شرطی شدهٔ گستردهٔ بسیار وسیعی از توانایی‌های بالقوهٔ ما نیست. در وراء محدودیت‌های شخصیت‌مان هرکدام از ما به‌عنوان عنصری بیکران و کاملاً ناشناخته متعلق به جهان هستی یا وجود، ادامه حیات می‌دهیم؛ که این ماهیت یا ذات نامیده می‌شود.
Mohsen

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان