دانلود و خرید کتاب تیپ های شخصیتی راس هادسون ترجمه محمدابراهیم گوهریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تیپ های شخصیتی

کتاب تیپ های شخصیتی نوشته راس هادسون و دان ریچارد ریسو است که با ترجمه محمدابراهیم گوهریان و شهاب شالچیان منتشر شده است.

درباره کتاب تیپ های شخصیتی

 همه می‌خواهند دیگران را بشناسند، افراد کمی وجود دارند که مایلند با اشتیاق فراوان نگاهی به خود بیندازند. همه ما می‌خواهیم سر از رفتار دیگران در بیاوریم ولی می‌ترسیم که به چیز ناراحت‌کننده‌ای راجع به خودمان پی ببریم.  این کتاب کمک می‌کند خودتان را بهتر بشناسید و بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

افراد کمی وجود دارند که مایلند با اشتیاق فراوان نگاهی به خود بیندازند. همه ما می‌خواهیم سر از رفتار دیگران در بیاوریم ولی می‌ترسیم که به چیز ناراحت‌کننده‌ای راجع به خودمان پی ببریم. در فرهنگ رقابتی امروز ما دوست داریم با دیدی شبیه دید اشعه ایکس، بتوانیم به عمق درون دیگران پی ببریم و این در حالی است که نمی‌خواهیم دیگران نقاط ضعف و عیب‌های ما را ببینند. ما نمی‌خواهیم کسی، ما را همانگونه که واقعاً هستیم، ببیند. متأسفانه، امروزه ضرورت مهمی همچون نگاه کردن به خود با همان چشم عینیت‌گرایی که دیگران را می‌بینیم، به فراموشی سپرده شده است. این کتاب سعی کرده است با نگاهی دقیق تیپ شخصیت‌ها را معرفی کند. 

خواندن کتاب تیپ های شخصیتی را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تیپ های شخصیتی

مبنای سازمان‌دهنده انیگرام ساده و به شرح زیر است: نُه تیپ شخصیتی از سه تیپ موجود در هر یک از سه گروه یا دسته سه‌تایی شخصیتی، حاصل می‌شوند. دسته‌های سه‌تایی تعیین می‌کنند آیا جهت‌گیری اصلی شما در زندگی به لحاظ روان‌شناسی که شامل خصوصیات شخصیتی مثبت و منفی شما می‌گردد، با عاطفه و تصورتان از خود در ارتباط است (در این صورت، شما در دسته سه‌تایی احساسی قرار دارید) یا با فرایندهای فکری و اینکه چگونه امنیت خاطر پیدا می‌کنید، مرتبط است (در این صورت، شما در دسته سه‌تایی فکری قرار دارید) یا به استعدادهای غریزی شما و اینکه رابطه شما با جهان چگونه است، مربوط می‌شود؟ (در این صورت، شما در دسته سه‌تایی غریزی قرار دارید.)

فعلاً ما نه تیپ شخصیتی را به طور مختصر بیان می‌کنیم، اما در آینده آن‌ها را به صورت موشکافانه‌تری مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

در دسته سه‌تایی احساسی، تیپ‌های شخصیتی عبارتند از: یاری‌رسان (دومین تیپ شخصیتی که تیپ دلگرم‌کننده، احساساتی و تملک‌گرا می‌باشد)، موفقیت‌طلب (سومین تیپی که جاه‌طلب، اهل عمل و نگران وجهه خود می‌باشد) و فردگرا (چهارمین تیپ که حساس، خودبین و افسرده‌خو است). در دسته سه‌تایی فکری، شاهد تیپ‌های شخصیتی کنجکاو و فکور (پنجمین تیپ شخصیتی که تیزهوش، متفکر و ناراحت‌کننده است)، وفادار (ششمین تیپ شخصیتی که متعهد، وظیفه‌شناس و شکاک می‌باشد) و خوش‌گذران (هفتمین تیپ شخصیتی که خودجوش، عاشق تفریح و افراط‌گرا می‌باشد) هستیم و در دسته سه‌تایی غریزی می‌توان تیپ‌های شخصیتی رهبر (هشتمین تیپ شخصیتی که با اعتماد به نفس، جسور و متخاصم است)، آرام (نهمین تیپی که دوست‌داشتنی، بی‌خیال و احساساتی می‌باشد) و اصلاح‌طلب یا کمال‌گرا (اولین تیپ شخصیتی که منطقی، کمال‌گرا و منضبط است) را شناسایی نمود.

شما ممکن است بتوانید تیپ شخصیتی خودتان را از این تعاریف مختصر پیدا کنید، اما اگر نتوانستید، نگران نشوید زیرا در فصل رهنمون‌های پیشرفته، نحوه شناسایی تیپ شخصیتی خود یا دیگران را خواهید آموخت. از آنجا که یک فصل کامل به بررسی هر یک از نُه تیپ شخصیتی اصلی اختصاص یافته است، در ادامه با مطالب بسیار بیشتری در خصوص تیپ‌های شخصیتی آشنا خواهید شد. (برای درک سریع هر یک از تیپ‌های شخصیتی، به کاریکاتور و توصیف ارائه‌شده در آغاز هر فصل مراجعه کنید. در بخش شرح مختصر، فهرست بسیاری از خصوصیات اصلی هر تیپ شخصیتی، آورده شده است. همچنین، در فصل رهنمون‌های پیشرفته، مطالب بیشتری در خصوص سه دسته سه‌تایی انیگرام و چگونگی ساختن نُه تیپ شخصیتی اصلی و بسیاری از تیپ‌های شخصیتی فرعی توسط آن‌ها ارائه شده و در فصل رهنمون‌های پیشرفته، شاهد مطالب بیشتری نیز در این خصوص خواهیم‌بود.) 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
همه چیز را از دیدگاه عقل سلیم خود، قضاوت کنید. مالک عقاید محکم مختص به خود شوید و هیچ چیزی را از روی حسن‌نیت نپذیرید و هنگامی که خودتان از طریق استدلال و بحث و گفتگوی منطقی به یک باور محکم و درک کاملی از یک چیز می‌رسید، به سطح خاصی از آگاهی و شناخت دست خواهید یافت.
زهرا
واقعاً چیزی به نام " تیپ‌های شخصیتی" وجود دارد که بر اساس آن، انسان‌ها در عین منحصر به فرد بودن، به دسته بزرگتری تعلق دارند که هر یک، نمونه‌های خاصی از آن دسته بزرگتر می‌باشند.
زهرا
کنار آمدن با تیپ دومی‌های بیمار، سخت‌تر از تا کردن با سایر تیپ‌های شخصیتی است، زیرا آن‌ها به نام ازخودگذشتگی صرف، به شدت خودخواه هستند و با وجود اعتقاد به اینکه انسان‌های کاملاً خوبی هستند، ممکن است آسیب‌های جدی را بر دیگران وارد سازند.
کاربر ۴۵۵۳۸۴۷
همه توصیفاتی که در مورد تیپ پایه شما بیان شده، در همه زمان‌ها به شما مربوط نمی‌شوند، زیرا ویژگی‌های افراد که تیپ شخصیتی آن‌ها را می‌سازند بین حالت‌های سالم، متوسط و ناسالم، تغییر می‌کنند.
کاربر ۴۵۵۳۸۴۷
اصولاً، تیپ هشتمی‌ها در برابر دنیای خارجی و خصوصاً دیگران، مقاومت می‌کنند. آن‌ها به خاطر ترس از اینکه ممکن است دیگران کنترل ایشان را به دست گیرند و به آن‌ها آسیب برسانند، نمی‌خواهند زیاد تحت تأثیر و نفوذ دیگران قرار گیرند. تیپ هشتمی‌ها برای جلوگیری از وقوع این امر، موضع سخت و مبارزه جویانه‌ای را در برابر جهان، اتخاذ می‌کنند و با پرخاشگری، خواسته‌های خود را ابراز می‌کنند تا به خود ثابت کنند دیگران نمی‌توانند بر آن‌ها اثر گذارند
کاربر ۴۵۵۳۸۴۷

حجم

۵۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۵ صفحه

حجم

۵۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۵ صفحه

قیمت:
۱۲۳,۵۰۰
تومان