دانلود و خرید کتاب نوابغ مربیگری والیبال جان فورمن ترجمه کیارش ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوابغ مربیگری والیبال اثر جان فورمن

کتاب نوابغ مربیگری والیبال

ویراستار:مریم نیک‌پور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نوابغ مربیگری والیبال

کتاب نوابغ مربیگری والیبال نوشتهٔ جان فورمن و مارک لبدوف و ترجمهٔ کیارش ملکی و ویراستهٔ مریم نیک‌پور است و کتاب کوله پشتی آن را منتشر کرده است. در این کتاب که با بیش از چهل مربی والیبال مصاحبه شده، با دیدگاه و تجربهٔ مربیان بزرگ جهان آشنا می‌شوید.

درباره کتاب نوابغ مربیگری والیبال

درصورتی‌که با نوابغ مربیگری والیبال آشنا نیستید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که منظور از نوابغ مربیگری والیبال چیست. هدف کتاب نوابغ مربیگری والیبال نشان‌دادن سوابق و تاریخچهٔ مربیان بزرگ است. نشان داده می‌شود که مربیان بزرگی در طیف وسیعی از زمینه‌ها و عرصه‌های مربیگری وجود دارند و اگرچه برخی تشابهات در میان مربیان بزرگ وجود دارد، بااین‌حال هنوز طیف وسیعی از فلسفه‌ها و روش‌ها وجود دارند که پایه و اساس موفقیت آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

خوانندگان در این کتاب می‌خوانند که مربی‌های بزرگ چطور وارد مربیگری شده‌اند و شغل و حرفهٔ آن‌ها چگونه پیشرفت کرده و دانش و مهارت‌های آن‌ها چگونه توسعه یافته است. 

هدف این کتاب کاربردی، ارائهٔ مطالب و راهنمایی‌های مستقیم و کاربردی در زمینهٔ سرمربیگری است. برای این منظور، کتاب به چهار بخش تقسیم شده است.

۱. شما مربی هستید: این بخش کاملاً مربوط به خواننده است و آنچه مربی باید از خود به نمایش بگذارد. این بخش درمورد اهمیت یادگیری و شیوهٔ انجام آن، ذهنیت مربی، شیوهٔ معرفی خود به بازیکنان و آگاهی از بهترین شیوهٔ کمک به تیم در هر لحظهٔ معین بحث می‌کند.

۲. ایجاد و توسعهٔ تیم: در این بخش، دیدگاه‌ها و بینش‌های نوابغ در زمینهٔ توسعهٔ ترکیب تیم و فرهنگ تیمی موردِنیاز ارائه می‌شود. این بخش به شیوهٔ همکاری مربی با انواع مختلف بازیکنان در تیم با درنظرگرفتن رشد و حس مشارکت و انگیزش مربوط است.

۳. تمرین: در این بخش این موضوع بررسی می‌شود که در هنگام تمرین چه‌کاری را باید واقعاً انجام داد. این براساس میزان کارایی در طول زمان و استفاده از مفیدترین تمرینات، دست‌یابی به حداکثر مزایا از بازی‌های تمرینی و درنظرگرفتن اثرات روان‌شناختی فعالیت‌هاست.

۴. روز مسابقه: این بخش نهایی بر کارهایی که در روز مسابقه باید انجام داد متمرکز است. زمینه‌های کلیدی در این خصوص به شیوهٔ عملکرد تیمی، شیوهٔ استفاده از اهداف میان‌مدت در طول یک مجموعه و محتوای گفت‌وگوهای تیمی متمرکز است.

این یک کتاب تمرین نیست. در اینجا فهرستی از فعالیت‌هایی که باید انجام داد ارائه نمی‌شود. بلکه مسائل یک مرحله قبل از انجام این فعالیت‌ها بررسی می‌شوند. 

خواندن کتاب نوابغ مربیگری والیبال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمامی مربیان والیبال پیشنهاد می‌کنیم.

دربارهٔ نویسندگان

جان فورمن نویسندهٔ وبلاگ مشهور مربیگری والیبال (CoachingVB.com) است. او در دو سال گذشته در دانشگاه ایالتی میدوسترن آمریکا، برنامهٔ لیگ ورزشی دانشگاهی (NCAA) را مربیگری کرده است؛ سرمربی تیم سودالا والیبولکلوب در لیگ زنان سوئد بوده است. قبل از این، جان در انگلیس هم در سطح ورزش دانشگاهی و کالج (BUCS) و هم در سطح لیگ ملی (NVL) مربیگری کرده است. در طی این دوره به‌عنوان مربی مدعو با تیم بوندسلیگای آلمان کار کرده است. جان قبلاً در سطح لیگ ورزشی دانشگاهی (NCAA) دانشگاه براون و دانشگاه رود آیلند و نیز کالج لیگ ورزشی دانشجویان سال سوم (NJCAA) مربیگری کرده است. او همچنین چندین سال مدیر باشگاه جونیورز و مربی منطقه نیوانگلند بوده است.

جان چندین کتاب و ده‌ها مقاله در رشته‌های مختلف نوشته و منتشر کرده است. در ۲۰۱۱ کتابی با عنوان والیبال درون کالج منتشر کرده است که بر همکارانش در آمریکا برای استخدام بازیکنان جدید و خانوادهٔ آن‌ها متمرکز بوده است. جان عضو انجمن مربیان والیبال آمریکا (AVCA) است. او دارای مدرک CAPIII از والیبال آمریکا و مدرک سطح سه از فدراسیون والیبال انگلیس و پی‌اچ‌دی از دانشگاه اکستر است.

مارک لدبدوف مربی باتجربه و فعال در لیگ‌های حرفه‌ای در اروپاست که اکنون مربی تیم لهستان در آلوران ویتو وارتا زاوریکا، پس از دو سال فعالیت در جاسترزبسکی ویگل است. او پنج فصل مربی برلین ریسایکلینگ والی بوده است و در طی این دوره سه بار قهرمان آلمان شده و مدال برنز لیگ قهرمانان CEV ۲۰۱۵ را کسب کرده است. تیم مربیگری حرفه‌ای قبلی شامل اس‌وی بایر واپرتال (آلمان)، وی‌سی پپ جیز آسه لنیک (بلژیک)، تونوکلیپ ویبو والنتیا (ایتالیا، کمک‌مربی) و وی‌سی فرانکن (آلمان) است. در سطح بین‌المللی، مارک، سرمربی تیم ملی مردان استرالیا بوده است. او قبلاً در تیم آلمان و استرالیا کمک‌مربی بوده و در بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان، لیگ جهانی (اکنون لیگ ملت‌های والیبال) و قهرمانان منطقه‌ای مربیگری کرده است.

مارک نویسندهٔ وبلاگ "At Home on the Court" (marklebedew.com) است. او دارای مدرک DSB A آلمان و مدرک سطح سه NCAS استرالیا است؛ از سال ۲۰۰۹ دوره‌های آموزشی را برای FIBV در سراسر جهان برگزار کرده است. مارک به همراه برادر و پدرش کتاب حرفهٔ من: بازی را که اثر مربی افسانه‌ای روس، ویاچسلاو پلاتونوف است، به انگلیسی منتشر کرد.

بخشی از کتاب نوابغ مربیگری والیبال

«یک موضوع پیوسته و متداول در مصاحبه‌های نوابغ، مربوط به یادگیری مستمر است. اگرچه شیوهٔ یادگیری و منابع موردِاستفاده، مهم است. مربیان کم‌تجربه تمایل قوی برای الگوبرداری از مربیان موفق دارند. این موضوع در برخی از مصاحبه‌ها با هشدارهایی در خصوص دنبال کردن دقیق مسیر و روش‌های حرکت این مربیان بزرگ، مطرح شده است. تام تیت یکی از افرادی است که دربارهٔ تجربیات خود، به‌خصوص در روزهای اولیهٔ حرفه و کار خویش، صحبت کرده است.

این یکی از چیزهایی است که در آن فعالیت‌های هرکسی که در مقام سرمربیگری قرار دارد، فارغ از کارها و سوابق فرد، فقط کپی‌برداری می‌شود. دراین‌باره سؤال‌هایی مطرح می‌شود: چرا ما این کار را می‌کنیم؟ آیا این بهتر از آن است؟ هیچ‌یک از این موارد مطرح نیست. معمولاً افراد این‌طور پاسخ می‌دهند که بله، این کار را انجام خواهم داد زیرا این کار را انجام می‌دهید و تیم شما قهرمان می‌شود. بنابراین باید هر کاری را درست انجام بدهید به‌جای اینکه این را بپرسید که چرا آنها قهرمان شدند؟ دلیلش این است که آنها تنها تیمی بودند که افرادی کاملاً ورزشی داشتند و افراد تیم‌های دارای ورزشکاران کمتری بودند.

این ازنظر من دیوانه‌کننده است. قبلاً این موضوع را دیده‌ام و حتی اکنون هم شاهد آن هستم. در آن زمان (در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی) والیبال در آمریکا به‌شدت تحت تأثیر رخدادهای به‌وقوع پیوسته در ژاپن بود. در ژاپن تأکید بر این بود که اگر می‌خواهید پاس دهید، بایستی در خط میانی بدن توپ را لمس کنید. افراد برای شیوهٔ قراردهی خط میانی بدن در پشت توپ ساعت‌ها زمان صرف می‌کردند تا آن را به هدف پاس دهند. وقتی از دیدِ رایج به آن نگاه کنیم، می‌توان گفت که خط میانی بدن تماسی با توپ ندارد. این ساعد است که با توپ تماس برقرار می‌کند و باعث رسیدن و هدایت توپ به هدف می‌شود.

بنابراین باید برای دریافت توپ و ارسال آن و نیز تعیین نوع مسیری که باید به هدف برسد، روی ساعد تمرکز کرد. مهم نیست که خط میانی بدن در کجا قرار دارد و کدام پا در جلو است و اینکه آیا پای شما در زمین است و یا یک‌پا در زمین و هیچ پایی در زمین در زمان تماس با توپ نیست. مجدداً لازم به ذکر است، پس از مربیگری به‌عنوان یک بازیکن، از اینکه از دیدگاه بازیکنان مربیگری نکرده‌ام خوشحالم هستم. یک مزیت مجزا برای من داشت و باعث شد تا سؤالات چرایی را بپرسم و به‌طور دقیق همهٔ موارد را به جای کپی کردن، دقیق بررسی کنم.

دیدگاه تام دربارهٔ ژاپن، چشم‌انداز جالب‌تر و گسترده‌تری را فراهم می‌کند. برای مثال، در استرالیا از دیرباز دارای یک عقدهٔ حقارت یا خودکم‌بینی در خصوص والیبال هستند. آنها معتقد بودند که هرکسی که از خارج می‌آید، آگاهی و دانش بهتری دارد. نتیجه این است که در استرالیا برخی اتفاقات مضحک رخ داد که دلیل منطقی نداشت. دلیل وقوع این اتفاقات مربوط به افرادی بودند که از خارج استرالیا وارد شده بودند و دانش و درک بهتری داشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
۱۷,۸۵۰
۳۰%
تومان