دانلود و خرید کتاب باتلاق حنا مینه ترجمه کاظم آل یاسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باتلاق اثر حنا مینه

کتاب باتلاق

نویسنده:حنا مینه
ویراستار:حسام آل یاسین
انتشارات:انتشارات شانی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب باتلاق

کتاب باتلاق نوشتهٔ حنا مینه و ترجمهٔ کاظم آل یاسین است. انتشارات شانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، قسمت دوم از رمان «تصویرهای برجا مانده» است.

درباره کتاب باتلاق

رمان باتلاق را که بیش از ۳۰۰ صفحه دارد، آقای حنا مینه، نویسندهٔ سوریه‌ای، در چند بخشِ جداگانه نوشته است.

این رمان به‌وسیلهٔ یک راوی اول‌شخص روایت می‌شود. ابتدا او را نمی‌شناسیم اما او در آغاز رمان از مکانی که در آن قرار گرفته است، می‌گوید. این راوی به‌همراه چندنفر دیگر از جایی فرار کرده و به جای کنونی پناه آورده‌اند.

مادر راوی در یک خانهٔ اربابی خدمت می‌کنند و به همسرش هم در کار مزرعه یاری می‌رساند. راوی در سن‌وسال مدرسه است و در موقعیت کنونی می‌تواند به مدرسه هم برود. این کودک/ نوجوان از مراودات خود با خانواده، خانهٔ اربابی و کارگران می‌گوید. او باید با مسائل گوناگونی که ویژهٔ جغرافیای داستان است، دست‌وپنجه نرم کند.

خواندن کتاب باتلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی در قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حنا نیمه

حنا مینه در سال ۱۹۲۴ در لاذقیه در سوریه به دنیا آمد. وی از طریق نشست‌وبرخاست با مردمان و نوشتن شکوائیه‌های ایشان به نویسندگی علاقه پیدا کرد. این نویسندهٔ عرب، مدتی به نگارش داستان کوتاه پرداخت و سپس داستان‌های بلند و رمان نوشت. او را می‌توان جزء روزنامه‌نگارها و نویسندگان واقع‌گرای چپ به‌شمار آورد.

نخستین رمان بلند او «چراغ‌های آبی» نام داشت که آن را در سال ۱۹۵۴ به چاپ رساند. از روی این رمان برای تولید فیلم و سریال اقتباس و برداشت‌هایی صورت گرفته است.

زبان و سبک نگارشی حنا مینه ساده است و ازاین‌رو طیف وسیعی از خوانندگان را از اقشار گوناگون جامعه در اختیار دارد.

مینه، پس از نجیب محفوظ، پرخواننده‌ترین نویسندهٔ عرب شناخته شده است.

وی ۳۶ رمان و داستان کوتاه را در کارنامهٔ نگارشی خود دارد. یکی از این مجموعه‌های داستان کوتاه را با همکاری خانم «نجاح عطار» (وزیر فرهنگ پیشین سوریه) و ۸ کتاب دیگر را که شامل مجموعه مقالات و پژوهش‌های ادبی هستند، به‌طور مستقل، بر جای گذاشته است.

آقای حنا مینه جوایز متعددی نیز دریافت کرده است که از میان آنها می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

جایزهٔ انجمن عالی هنر، ادبیات و علوم دمشق در سال ۱۹۶۸ برای کتاب «الشراع و العاصفة»، جایزهٔ سلطان العویس امارات در سال ۱۹۹۱، جایزهٔ بهترین کتاب ترجمه‌شده به ایتالیایی در سال ۱۹۹۳ از انجمن فرهنگی جنوب ایتالیا، جایزهٔ کتاب عرب از سوی اتحادیهٔ نویسندگان مصر به مناسبت سی‌امین سال تأسیس آن نهاد. دریافت نشان درجه ممتاز سوریه در سال ۲۰۰۲.

عنوان برخی از کتاب‌های حنا مینه عبارت‌اند از: «بادبان و توفان»، «الیاطر»، «آبنوس سفید»، و «باتلاق».

حنا مینه در  ۲۱ اوت ۲۰۱۸ درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب باتلاق

«اکنون ما در شهر هستیم.

درست داخل شهر نیستیم، بلکه در حومه‌ی جنوبی آن نزدیک آرامگاه سربازان فرانسوی که در جنگ جهانی دوم در «کیلیکیا » در درگیری با نیروهای ترک کشته شده بودند، هستیم. پدر این را به نقل از صاحب مزرعه مقابل آرامگاه گفت.

نامش خریستو بود. او همان شخصی بود که ما در روستای «قره أغاش » نزدیک اسکندرونه کارگرش بودیم. او را به خاطر قساوتش ترک کردیم و به روستای «اکبر » در حومه ی «أورسوز » جایی که سه سال در آن بی‌خانمان بودیم، رفتیم.

من نمی‌دانم چگونه و چرا بعد از اینکه از دست او فرار کردیم، دوباره نزد او برگشتیم. در یک اتاق گلِی در یک خانه‌ی بزرگ کنار جاده در ورودی شهر اسکندرونه ساکن شدیم. دور خانه دیوار بود. کنار درب بزرگ، خانه‌ی اربابی قرار داشت. خانه سنگی بود و خانواده‌ی ارباب در طبقه دوم ساکن بودند. این خانه سنگی مشرف بر میدان خاکی بود، که خانه های گِلی کشاورزان آن را احاطه کرده بودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان