دانلود و خرید کتاب فرهنگ تفسیر رویا تونی کریسپ ترجمه امیرحسین میرزائیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ تفسیر رویا اثر تونی کریسپ

کتاب فرهنگ تفسیر رویا

معرفی کتاب فرهنگ تفسیر رویا

کتاب فرهنگ تفسیر رویا نوشتهٔ تونی کریسپ و ترجمهٔ امیرحسین میرزائیان است و انتشارات آینده درخشان آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای جامع ضمیر ناخودآگاه شماست.

درباره کتاب فرهنگ تفسیر رویا

کتاب فرهنگ تفسیر رویا راهنمای شما در یکی از روشنگرانه‌ترین سفرهای زندگی‌تان است، یعنی کشف و کاوش در دنیای ضمیر ناخودآگاه ذهنتان. نویسنده دانش اصلی مورد نیاز برای درک زبان تصویری دنیای خواب و رؤیا را در اختیار شما قرار می‌دهد که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از سه دهه مطالعه و تحقیق بر روی هزاران رؤیا و سنت‌های تفسیر خوابِ کارل گوستاو یونگ و فروید و جدیدترین یافته‌های علم روان‌شناسی است. فروید بر این اعتقاد بود که آنچه در ظاهر رؤیا می‌بینیم، تنها پوششی برای معنای باطنی نهفته در آن است، اما به عقیدهٔ یونگ همان چیزهایی که در ظاهر رؤیا می‌بینیم، معنای واقعی رؤیا هستند که به زبان تصویر و نماد از سوی ناخودآگاه بیان شده‌اند و برای یافتن معنای آن‌ها تنها باید رمزهای نمادین را گشود. در این کتاب، بیشتر از نظریات پیروان یونگ استفاده شده است.

مدخل‌های این فرهنگ‌نامه بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند تا دسترسی ساده و سریع شما را به تفسیر اشیا، مناظر، رنگ‌ها، جانوران، گیاهان و دیگر چیزهایی که در رؤیا می‌بینید، فراهم کنند. با مطالعهٔ این کتاب پاسخ سؤالات زیر را نیز خواهید یافت:

سمبل‌ها و نمادهای اصلی در رؤیا چه هستند و چه معنایی دارند؟

کابوس‌ها چه هستند و چگونه آن‌ها را از میان ببریم؟

رؤیاهایی که از آینده خبر می‌دهند، کدام‌اند؟

آیا از طریق رؤیا می‌توان مشکلی را حل کرد؟

چرا گاهی رؤیایی تکرار می‌شود و اهمیت این رؤیاها چیست؟

در این کتاب به زبان ساده با مفاهیم مهم روان‌شناسی رؤیا، از قبیل کهن‌الگوها، ناخودآگاه جمعی، و رؤیابینی شفاف آشنا خواهید شد و همچنین تاریخچه‌ای از تحقیق روان‌شناسان بر روی پدیدهٔ خواب و رؤیا در اختیار شما خواهد بود و همهٔ این‌ها شما را برای تسلط بر دنیای رؤیاهایتان یاری خواهد کرد. در فرهنگ رؤیا با ده‌ها نمونه رؤیا، که به‌عنوان مثال آورده شده‌اند، روبه‌رو می‌شوید تا به کمک مقایسهٔ آن‌ها با رؤیاهای خودتان، بهتر بتوانید رؤیاهایتان را درک و تفسیر کنید (پس از مقایسه، از یافتن شباهت‌های بسیار مضمون‌ها و تصاویر شگفت‌زده خواهید شد!) با کمک این کتاب، با هوشیاری بیشتری به خواب خواهید رفت!

فرهنگ تفسیر رویا به چندین زبان مختلف دنیا ترجمه شده است. 

خواندن کتاب فرهنگ تفسیر رویا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دوستداران حوزهٔ روان‌کاوی و روان‌شناسی بالینی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تونی کریسپ

تونی کریسپ، روان‌شناس و روان‌درمانگر، کتاب‌های متعددی دربارهٔ پدیدهٔ خواب و رؤیا تألیف کرده است که باعث پیدایش مکتب‌های پیروِ او در سراسر جهان شده‌اند. در حال حاضر، او در مرکز رؤیادرمانی خود در انگلستان به تدریس مشغول است.

بخشی از کتاب فرهنگ تفسیر رویا

«رؤیاهای شما آینهٔ تمام‌نمای نفس شما هستند

اکثر ما، مستقیما و یا از طریق فیلم، نمایشگرهایی را که بالای سر بیماران در بیمارستان نصب می‌شوند، دیده‌ایم. در این صفحه‌های نمایشگر، تصاویری که ضربان قلب، فشارخون و حتی فعالیت‌های مغزی بیمار را نشان می‌دهند، دیده می‌شوند. با نمایشگرهای فراصوتی، حتی بدن و حرکت جنین درون رحم مادر را هم می‌توان دید.

رؤیاهای ما هم مثل این نمایشگرها هستند. ما در رؤیاهایمان می‌توانیم ببینیم که در جسم، ذهن، و ژرفای نفس و حتی شهودمان چه می‌گذرد. نمایشگرهای بیمارستان می‌توانند «چیزها» یی در جسم ما را نشان بدهند که ما معمولا از آن‌ها بی‌خبریم، و رؤیاها هم مانند این نمایشگرها چیزهایی را به ما نشان می‌دهند که کوچک‌ترین اطلاعی دربارهٔ آن‌ها نداریم. بدین ترتیب رؤیاها ما را به اعماق ناشناختهٔ شخصیتمان می‌برند و با نشان دادن «چیزها» یی به ما فرصت می‌دهند تا ارتباطی ناخودآگاه با مردم و دنیای اطرافمان برقرار کنیم. در آینهٔ رؤیا، این «چیزها» به‌صورت مردم و مکان‌هایی ظاهر می‌شوند که تجسم دقیق فرآیندهای ناشناخته بدن، ذهن و ارتباطات ما با دیگران هستند.

شاید باور و فهم این موضوع که اشخاص و اشیائی که در رؤیا می‌بینیم، احساسات درونی و ساختار روانی ما را نشان می‌دهند (مثل کاری که نمایشگر بیمارستان انجام می‌دهد) در ابتدا دشوار باشد، اما تجربهٔ هزاران نفری که به کاوش ژرفای رؤیاهایشان پرداخته‌اند این موضوع را تأیید می‌کند.

کتابی که در دست دارید نیز با تکیه بر همین رویکرد نوشته شده است. رؤیاها تعریف ثابتی ندارند و مانند انسان‌ها، از نظرِ گوناگونی بی‌شمار هستند. همان طور که نمی‌توانیم ذهن انسان را تنها نظامی از خاطرات بدانیم، رؤیاها نیز تنها بازتابی از اتفاقاتی که در بیداری تجربه کرده‌ایم نیستند. ذهن ما علاوه بر ذخیرهٔ خاطرات، می‌تواند مسئله حل کند، نتیجهٔ عملی را که انجام داده‌ایم پیش‌بینی کند و با نیروی تخیل احتمالات مختلف را در نظر بگیرد. ما می‌توانیم از خاطرات قدیمی ِخود ایده‌های جدید بسازیم، و به اتفاقات ناراحت‌کننده واکنش مثبت و مفید نشان دهیم تا حاصل آن برای ما ثمربخش باشد. رؤیا نیز پدیده‌ای ذهنی و روانی است. بنابراین، در تفسیر رؤیا با تمام موارد بالا و حتی مواردی بیشتر سر و کار خواهیم داشت.»



نظرات کاربران

alimoradi
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

حرف س رو نداره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۴۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان