دانلود و خرید کتاب کارآفرینی و اهمیت آن در اشتغالزایی سیدفخرالدین طاهرزاده موسویان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارآفرینی و اهمیت آن در اشتغالزایی اثر سیدفخرالدین طاهرزاده موسویان

کتاب کارآفرینی و اهمیت آن در اشتغالزایی

معرفی کتاب کارآفرینی و اهمیت آن در اشتغالزایی

کتاب کارآفرینی و اهمیت آن در اشتغالزایی نوشتهٔ سیدفخرالدین طاهرزاده موسویان و سیده مریم طاهرزاده موسویان با ویراستاری نیوشا دقیق‌ماسوله در نشر عطران چاپ شده است. امروزه در کشورهای مختلف در دانش مدیریت و اقتصاد توجه خاصی به کارآفرینی اقتصادمدار و کارآفرینان می‌شود. تقویت کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه‌ٔ آن از ابزار پیشرفت اقتصادی کشورها، به‌ویژه کشورهای در حال توسعه است.

درباره کتاب کارآفرینی و اهمیت آن در اشتغالزایی

نرخ فزاینده تغییرات و تحولات در حوز‌ه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی‌های عصر حاضر است. پایان جنگ دوم جهانی نقطه آغازین توجه کشورهای مختلف جهان به توسعه اقتصادی است. امری که امروزه با شکل‌گیری اقتصاد جهانی و رقابت همه‌جانبه از اهمیت بیشتری نیز برخوردار شده است. از طرف دیگر، سازمان‌های امروزی با تحولات و تهدیدات گستردهٔ بین‌المللی روبه‌رو شده‌اند که بقای آن‌ها را با خطر مواجه کرده و آنان برای بقای خود باید راه حل‌ها و روش‌های جدیدی را تدوین نموده و به نوآوری و خلاقیت مستمر بپردازند. موتور حرکت چنین سازمان‌های موفق و کارآمدی، کارآفرینی است. 

اشتغال‌زایی متناسب با نیازهای جامعه و ریشه‌کن‌کردن بیکاری یا همان اشتغال کامل، ازجمله وظایف بنیادین دولت‌هاست. ازطرفی اشتغال در ارتباط مستقیم با توسعهٔ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بوده و به‌سرعت روند توسعهٔ جامعه و موفقیت یا عدم موفقیت برنامه‌های توسعه بستگی دارد. همچنین اشتغال تابعی است از ارزش‌های حاکم بر یک جامعه و بدیهی است که مستقیماً در ارتباط با نیازهای زیستی، آموزشی، بهداشتی، رفاهی، روحی و معنوی جامعه باشد.به‌عنوان نمونه، تمایل جامعه به برخورداری از اطلاعات روزآمد و کیفی، باب جدیدی را فراروی برنامه‌ریزان اشتغال قرار می‌دهد و یا تمایلات علمی و پژوهشی جامعه و نیاز به دسترسی به نوآوری‌ها، اختراعات و استانداردهای ثبت شدهٔ جهان، زمینهٔ کاری جدیدی را ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه بسیج به لحاظ مأموریت‌هایی که برای آن تعریف شده است در تمامی صحنه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و... انقلاب حضور فعال دارد، شناسایی ظرفیت‌های اشتغال این قشر فعال اهمیت مضاعفی می‌یابد.

کارآفرینی واژه‌ای است جدید که از معنی کلمه‌اش نمی‌توان به مفهوم واقعی آن پی برد. این واژه به جای کلمهٔ Enterpreneurship به کار می‌رود که در اصل از کلمه فرانسوی Enterprendre به معنای «متعهد شدن» نشأت گرفته است. برای کارآفرینی تعاریف مختلفی ارائه شده است که در اینجا به چند مورد اشاره می‌شود:

پیتر دراکر (پدر علم نوین): کارآفرینی را همانا به‌کار‌بردن مفاهیم و تکنیک‌های مدیریتی؛ استانداردسازی محصول؛ به‌کارگیری ابزارها و فرایندهای طراحی و بنا‌نهادن کار بر پایهٔ آموزش و تحلیل کار انجام‌شده است.

کارآفرینی: فرایندی که بتواند با استفاده از خلاقیت، چیز نوئی را همراه با ارزش جدید با استفاده از شناخت زمان، منابع و به‌کارگیری ریسک و همراه کردن «همراهان» به‌وجود آورد، کارآفرینی نامیده می‌شود.

رابرت رونستات : کارآفرینی روند پویایی در جهت افزایش و ایجاد سرمایه است. این کار توسط کسی انجام می‌شود که خطر از‌دست‌دادن زمان یا فرصت‌های شغلی دیگر را در جهت ارزش برای یک محصول یا خدمت می‌پذیرد.

هینونی و پویکی جوکی عنوان می‌دارد که کارآفرینی عامل حیاتی در زایش ایده‌های جدید، خلق شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای جدید و به‌طور‌کلی پرورش است.

کارآفرینی فرایندی است که فرصت‌ها، منابع و کارآفرینان را به هم مرتبط کرده، همان‌گونه که شومپتیر هم اشاره می‌کند، کارآفرینی نیروی برهم‌زننده اقتصاد است که رویدادها و نتایج بلند‌مدت را شکل داده و برای اینکه موقعیت‌های مناسبی خلق کند، موقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی را تغییر می‌دهد.

کتاب کارآفرینی و اهمیت آن در اشتغالزایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کارآفرینی و اهمیت آن در اشتغالزایی

تفاوت کارافرین با خلاق، نوآور، مخترع، سرمایه گذار و مدیر :

در خیلی از موارد، به خاطر نزدیکی و وجود تشابهات بین واژه‌های کارآفرین، نوآور، مخترع، سرمایه گذار و مدیر، آن‌ها را به جای یکدیگر به کار می‌برند. در این قسمت به تفاوت‌ها اشاره می‌شود.

_ خلّاق:

خلاقیت یک پدیده ذهنی است و فرد خلّاق کسی است که فکر و ایده‌ی جدیدی دارد و به دنبال روش جدیدی برای هر موضوع است. به عنوان مثال هر کدام از افراد عادی در مواجه شدن با شیشه کثیف خودرو، به این فکر می‌افتد که شیشه را تمیز کند. ولی فرد خلّاق احتمالاً به این فکر می‌افتد که چگونه می‌توان شیشه‌ای تولید کرد که کثیف نشود. در اینجا فرد خلّاق به دنبال راه تازه برای حلّ یک مشکل است.

_ مخترع :

خلاقیت و اختراع به هم نزدیک‌اند. گفته شده که فرد خلّاق، به دنبال راه و روش تازه برای حل مشکل است. امّا او هنوز راه و روش را پیدا نکرده است. ایجاد کننده راه و روش تازه، همان مخترع است. پس مخترع کسی است که روش یا محصولی را برای اولین بار تولید می‌کند. در مثال فوق، کسی که شیشه‌ای تولید کند که کثیف نشود و نیاز به شستن نداشته باشد، مخترع است.

سوالات آزمون بورد تخصصی بیماری های کودکان ۱۳۹۹
مهشید دارابی
اصول علم بیوانفورماتیک
علیرضا عبادی تبریزی
دانشمند ناشناخته؛ الکساندر یریسن کاشف میکروب طاعون
بهمن یغمایی
خانواده و حقوق فرزندان از منظر قرآن و احادیث
سیدحسین سجادی بافقی
روش های تدبر سوره های مدنی؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۷)
احمدرضا اخوت
زبرالحدید ۷ (مصطفی چمران)
گروه مترجمان الهدی
ریشه های عقب ماندگی منطقه جویم در دوره های قاجار و پهلوی
کرامت الله تقوی
نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت
علی محمد احمدی نژاد
فلسفه سامانه اطلاعات جغرافیایی
تیموتی تامباسی
سرزمین داستان
فرشید خیرآبادی
گمشده در خیال تو
رکسانا خضرنژاد
آیین و آوا
سعید نیاکوثری
روش های تدبر سوره های مکی؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۶)
احمدرضا اخوت
غول چراغ جادو
حسام طباطبایی
تصادف و چند داستان ترسناک دیگر
محمدعلی سراجق
ترانه های سرزمین مادری
علی‌اصغر بهرام‌بیگی
مری و آرزوهایش
فهیمه زارع
التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیة
محمدابراهیم خلیفه شوشتری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۷,۶۰۰
تومان