دانلود و خرید کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول ترجمه امیر امیرشاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مزرعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب مزرعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مزرعه حیوانات

کتاب مزرعه حیوانات نوشتهٔ جورج اورول و ترجمهٔ امیر امیرشاهی است. انتشارات نگار تابان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، طنزی ضدآرمان‌شهری، نقدی بر حکومـت کمونیسـتی و برگرفته از حکومت استالین در روسیه است. داستان، از شبی در یک مزرعه آغاز می‌شود که در آن خوکی به نام «میجر پیر»، حیوانات را گرد می‌آورد و از ظلمی که انسان بر حیوانات روا داشته، برای آنان سخن می‌گوید.

درباره کتاب مزرعه حیوانات

کتاب مزرعه حیوانات نشان می‌دهد انقلاب بلشویکی که در ابتدا یک آرمان بود، سپس چطور در دوران استالین به خشونت رسید.

مزرعه‌ای که قصه در آن می‌گذرد، به‌شکلی بسیار ضعیف اداره می‌شود. آقای جونز که مسئول این مزرعه است، مردی غیرمسئول و الکلی است. از‌این‌رو، یک شب، گرازی بزرگ حیوانات را دور هم جمع و برای آنها کنفرانسی ارائه می‌کند. او در آن سخنرانی، حیوانات دیگر را به سرنگون‌کردن انسان‌ها ترغیب می‌کند. پیرو این جرقه، حیوانات شورش و آقای جونز را از مزرعه بیرون می‌کنند.

به‌تدریج تغییراتی در مزرعه رخ می‌دهد؛ برای مثال، حیوانات خواندن و نوشتن می‌آموزند. غذا فراوان می‌شود. خوک‌ها خود را به مقام‌های رهبری ارتقا می‌دهند و اقلام غذایی خاص را برای سلامت شخصی خود کنار می‌گذارند. پس از تلاش ناموفق آقای جونز و همکارانش برای بازپس‌گیری مزرعه، حیوانات، برنامه‌هایی را برای مدرن‌سازی مزرعه با ساخت یک آسیاب بادی اعلام می‌کنند. اینجاست که دیگر حیوانات هم از پس مدیریت مزرعه برنمی‌آیند و برخی از برخی دیگر ناراضی می‌شوند و تعقیب‌وگریزهایی صورت می‌گیرد.

تغییراتی در ساختار مدیریتی مزرعه اعمال می‌شود و جلساتی با کمیته‌ای از خوک‌ها که مزرعه را اداره می‌کنند، انجام می‌شود. خوکی به نام ناپلئون اما کم‌کم خود را در رأس قدرت قرار می‌دهد و به انتخاب و صلاحدید خودش حیواناتی را تنبیه می‌کند.

در میانهٔ رمان، آقای فردریک، کشاورز همسایه، به مزرعه حمله و با استفاده از موادّ انفجاری، آسیاب بادی را منفجر می‌کند. اگرچه حیوانات در این نبرد پیروز می‌شوند اما این کار را با هزینهٔ زیادی انجام می‌دهند؛ زیرا بسیاری از آنها زخمی می‌شوند.

سال‌ها می‌گذرد، آسیاب بادی بازسازی می‌شود و آسیاب بادی دیگری ساخته می‌شود که باعث درآمد خوبی برای مزرعه می‌شود. با این حال، ایده‌ئال‌هایی که سرگروه‌های پیشین دربارهٔ آنها صحبت می‌کردند، فراموش می‌شوند.

از روی رمان جورج اورول، فیلم‌های سینمایی گوناگونی ساخته شده است.

خواندن کتاب مزرعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران داستان‌های سیاسی، تمثیلی و نمادین پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری، بیهار در هند متولد شد. وی داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر انگلیسی بود که بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش رمان «مزرعه حیوانات» و رمان «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند.

جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. اورول در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد. او حتی مدتی در آشپزخانه یک هتل در بخش ظرفشویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خود از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس و پاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات او هستند.

اورول در در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. او در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد. بیماری‌ای که نتیجهٔ جنگ بود. اورول پس از جنگ، کتاب درود بر کاتالونیا را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت.

اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی پس از بیماری شدید ریه‌اش حاضر نشد سیگار را ترک کند و به همین‌دلیل در بیمارستان بستری شد و ۷ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰ از دنیا رفت.

برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از:

(۱۹۳۴) روزهای برمه

(۱۹۳۵) دختر کشیش

(۱۹۳۶) به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)

(۱۹۳۹) هوای تازه (گریز)

(۱۹۴۵) قلعه حیوانات

(۱۹۴۹) ۱۹۸۴

(۱۹۳۳) آس و پاس‌ها در پاریس و لندن

(۱۹۳۷) جاده به‌سوی اسکله ویگان

(۱۹۳۸) درود بر کاتالونیا

بخش‌هایی از کتاب مزرعه حیوانات

«زمستان سخت و سردی بود. پس از هر هوای طوفانی برف و باران می‌بارید و بعد يخبندان شديدی كه تا ماه فوريه ادامه پيدا كرد. حيوانات تا آنجا كه ممكن بود در تجديد بنای آسيای بادی می‌کوشیدند، چون كاملا از توجه دنيای خارج به مسئله آگاه بودند و می‌دانستند عدم موفقيت آن‌ها و تاخير در ساختمان آسياب بادی سبب كاميابی و خشنودی بشر حسود خواهد شد.

آدم‌ها از روی بغض می‌گفتند كه موجب خرابی آسياب سنوبال نيست. آن‌ها نازک بودن ديوارها را دلیل فروریختن می‌پنداشتند. حيوانات با آن‌که اين حرف را نمی‌پذیرفتند، مصمم شدند ديوارها را به جای هجده اينچ سابق به ضخامت سه فوت بسازند. طبعا به سنگ بيشتری نياز بود. مدت مديدی سنگ‌ها زير تودهٔ برف بود و كار پيش نمی‌رفت. در هوای سرد ولی آفتابی بعد از برف مختصر پيشرفتی حاصل شد. ولی كار جان‌فرسا بود و حيوانات مثل قبل، اميدوار نبودند. هميشه سردشان بود و معمولا گرسنه بودند. فقط باکسر و كلوور خود را به دست ياس و نوميدی نسپردند. سكوئيلر خطابه‌های غرایی دربارهٔ لذت خدمت و شان كار ايراد می‌کرد، اما حيوانات از قدرت باکسر و فرياد خاموش نشدنی او كه «بيشتر كار خواهم كرد» دلگرمی بيشتری می‌یافتند.

در ماه ژانويه آذوقه كمیاب شد. جیرهٔ غله به ميزان معتنابه تقليل يافت و اعلام شد كه به هر یک، یک عدد سيب‌زمينی برای جبران كمبود غله داده خواهد شد. بعد كاشف به عمل آمد كه قسمت اعظم سيب‌زمينی كه زير خاک انبار شده و روی آن را خوب نپوشانده بودند فاسد شده است و فقط مقدار کمی از آن بقيه نرم و بی‌رنگ شده بود. گاه چند روز متوالی حيوانات چيزی جز پوشال و چغندر نمی‌خوردند و در واقع با قحطی فاصله‌ای نداشتند.

پنهان نگاه داشتن اوضاع از دنيای خارج امری حياتی بود. خرابی آسياب بادی آدم‌ها را گستاخ‌تر كرده و دروغ‌های تازه‌ای راجع به مزرعهٔ حيوانات رواج می‌دادند. بار ديگر شايع شده بود كه حيوانات از قحطی و ناخوشی در شرف مرگ‌اند و دائم با هم می‌جنگند و به همنوع خوری و بچهخوری افتاده‌اند.»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

robert miller
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

کتابی به شدت زیباست ترجمه عالی است و متن روان و خوب است جالبه که بعد از خوندن این کتاب روزها به تأمل پرداختم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
ماهيت زندگی از چه قرار است؟ بايد اقرار كرد كه حيات ما کوتاه، پرمشقت و نکبت‌بار است. به دنيا می‌آییم، جز قوت لايموتی نداريم و از بين ماهایی كه قادر به کاریم تا آخرين رمق به كار گمارده می‌شویم و به مجردی كه از حيض انتفاع بیفتیم با بی‌رحمی تمام قربانی می‌شویم.
robert miller
دست علامت مشخصهٔ انسان است و با آن مرتكب تمام اعمال زشتش می‌شود.
robert miller
مهم‌تر از همه این‌که هيچ حيوانی نبايد نسبت به هم نوع خود ظالمانه رفتار کند. ضعیف یا قوی، زیرک یا کودن همه با هم برادریم.
robert miller

حجم

۱۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان