دانلود و خرید کتاب کارتوگرافی حوزه های آبخیز محسن ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارتوگرافی حوزه های آبخیز اثر محسن ملکی

کتاب کارتوگرافی حوزه های آبخیز

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کارتوگرافی حوزه های آبخیز

کتاب الکترونیکی «کارتوگرافی حوزه های آبخیز» نوشتهٔ محسن ملکی و مرضیه مسیبی با ویراستاری محمدمقداد عطائی در انتشارات ارباب اندیشه چاپ شده است. درس کارتوگرافی در دانشکده‌های منابع طبیعی و در رشته‌های مرتع و آبخیزداری و محیط زیست بر مبنای واحد مطالعاتی حوزهٔ آبخیز تدریس می‌شود.

درباره کتاب کارتوگرافی حوزه های آبخیز

کتاب حاضر شامل دو بخش نظری و عملی بوده و تأکید بیشتر آن بر بخش عملی و آزمایشگاهی کار است که منبع و مرجع کامل و مناسبی برای آن وجود نداشته یا نویسندگان به آن دسترسی نداشته‌اند. از سوی دیگر چون روش‌های دستی در تهیهٔ نقشه‌ها و اندازه‌گیری و محاسبه پارامترهای مختلف مربوط به ویژگی‌های حوزه‌های آبخیز، مبنای بسیاری از کارهایی است که توسط نرم‌افزارهای محاسباتی و GIS انجام میگیرد، اگر دانشجویام با مفاهیم اساسی کار آشنا نباشند، درک نحوهٔ عملکرد نرم‌افزارها نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

انگیزهٔ اصلی نگارش کتاب حاضر پس از چند دوره تدریس درس کارتوگرافی در دانشگاه، احساس نقصان منبعی مناسب و متناسب با سرفصل‌های درس کارتوگرافی در رشته‌های منابع طبیعی و بر مبنای واحد مطالعاتی حوزهٔ آبخیز بود. در این کتاب سعی شده مطالب پایه کارتوگرافی و مباحث تئوری در حداقل ممکن ذکر شود که دلیل آن یکی وجود کتب مفید و مفصل در زمینهٔ اصول و مفاهیم کارتوگرافی و دلیل دیگر، عدم تمایل نویسندگان بر حجیم شدن کتاب بود.  

کتاب کارتوگرافی حوزه های آبخیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان رشته‌های مرتع و آبخیزداری و محیط زیست پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کارتوگرافی حوزه های آبخیز

 با چرخش کره حول محور خود هر بار یک قاچ مماس با استوانه خواهد بود و از نصف‌النهار مرکزی قاچ در هر طرف ۹۰ کیلومتر و مجموعاً ۱۸۰ کیلومتر را پوشش خواهد داد (شکل ۱-۶) این سیستم برای تهیه نقشه از سطح یک کشور بسیار مناسب بوده و تقریباً برای تمام کشورهای جهان مورد استفاده است (البته بجز مناطق قطبی که با اندکی تغییر در سیستم فوق می‌توان از آن استفاده نمود).  به همین دلیل این سیستم به سیستم تصویر جهانی معروف است. روش کار چنان است که در هر قاچ ۶ درجه یک نصف‌النهار به عنوان مبدأ در نظر گرفته می‌شود و استوانه‌ای عمود بر این نصف‌النهار مماس می‌گردد (نصف‌النهار مبنا در وسط قاچ قرار دارد) بدین ترتیب به بهترین شکل، نقشه‌های هر قاچ تهیه می‌گردد. لازم به کر است نقشههای توپوگرافی ۱:۵۰۰۰۰ و ۱:۲۵۰۰۰۰ ایران با این سیستم ترسیم شده‌اند. این سیستم بسیار دقیق بوده و در کارهای نظامی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و چون تقسیم‌بندی هر طول و عرض در این سیستم برحسب متر است، محاسبات شبکه مختصات در آن بسیار ساده و سریع انجام می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان