دانلود و خرید کتاب اهداف SMART در ارتقای سازمانی علی صالحی مبارکه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهداف SMART در ارتقای سازمانی اثر علی صالحی مبارکه

کتاب اهداف SMART در ارتقای سازمانی

معرفی کتاب اهداف SMART در ارتقای سازمانی

کتاب «اهداف smart در ارتقای سازمانی»نوشتۀ علی صالحی مبارکه و عاطفه ساجدی نیا است و انتشارات فروغ سیمرغ آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب اهداف smart در ارتقای سازمانی

هدف همان مقصدی است که افراد برای آیندۀ دور و نزدیک خودشان در نظر می‌گیرند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. از آنجایی که هدف نوعی سبک زندگی است و افرادی که هدفی را دنبال می‌کنند، زندگی‌شان را در جهت هدف موردنظرشان قرار می‌دهند، عوامل درونی و بیرون به‌راحتی نمی‌توانند روی هدف اصلی اثر بگذارند. هدف یک امر بیرونی است و افراد خارج از ذهن و تخیلات خود به دنبال آن هستند.

می‌دانیم که هدف‌گذاری در زندگی یکی از بهترین راه‌های جهت‌دار کردن زندگی است. نویسندگان این کتاب تلاش کردند ابتدا خوانندگان را با مفهوم هدف و اهمیت آن آشنا کنند سپس روش‌های کاربردی برای هدف‌گذاری در زندگی را آموزش دهند چون داشتن اهداف مشخص که براساس ارزش‌ها تعیین شده باشند، به داشتن ذهنیت نتیجه‌گرا منجر می‌شود و ذهنیت وظیفه‌گرا که تمرکزش بر انجام وظایف روتین و بی‌اهمیت است را حذف می‌کند.

کتاب در فصل اول تفاوت هدف و انگیزه را برای خواننده روشن می‌کند، سپس روش‌های مؤثر در ایجاد انگیزه، باانگیزه‌ماندن در مواجهه با موقعیت‌های دشوار و حتی راهکارهای انگیزه‌دادن به افراد افسرده را آموزش می‌دهد. در فصل دوم انواع روش‌های هدف‌گذاری را معرفی می‌کند.

امروزه هدف‌گذاری به روش SMART کاربرد گسترده‌ای در سازمان‌ها دارد. به عبارت دیگر هدف است که یک سازمان در دنیای کسب‌وکار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. فصل سوم کتاب به معرفی هدف SMART اختصاص دارد و اهداف و مزایای آن را بیان می‌کند. در بخشی هم معایب این هدف‌گذاری را به‌روشنی توضیح می‌دهد. در فصل چهارم نمونه‌های اهداف SMART برای کسب‌وکارهای کوچک و همچنین بایدها و نبایدهای این مدل هدف‌گذاری را بیان می‌کند. فصل پنجم کتاب دربارۀ کارایی، اثربخشی و بهره‌وری در کسب‌وکار است و در فصل آخر هدف‌های بلندمدت قابل‌اندازه‌گیری OKR را با اهداف SMART مقایسه می‌کند.

خواندن کتاب اهداف smart در ارتقای سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌هایی با موضوع مدیریت و کسب‌و‌کار یشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اهداف smart در ارتقای سازمانی 

«مهم‌ترین‌ علت عدم دست‌یابی بسیاری از افراد به اهداف خود، بزرگ‌تر بودن اهداف از میزان زمان و تلاشی است که به کار می‌بندند. در واقع تلاش و زمانی که آن‌ها صرف به نتیجه رساندن هدف خود می‌کنند، کافی نیست. بهترین راه رسیدن حتی به سخت‌ترین اهداف، تقسیم‌کردن آن‌ها به بخش‌های کوچک‌تر است. گام‌های کوچک اما مداوم در نهایت شما را به هدف می‌رساند. کافی است هر روز فقط یک یا دو گام کوچک در مسیر هدف اصلی بردارید، به طور مثال حتی نوشتن پانصد کلمه در روز می‌تواند در نهایت به نوشتن کتابی شش هزار منجر شود.

با استفاده از سیستم۸+۲ اهداف روزانۀ خود را اولویت‌بندی کنید. برای این کار هر شب قبل از خواب ۱۰ دقیقه یا حتی بیشتر را صرف تعیین دو مورد از مهم‌ترین اهداف روز بعد کنید. این دسته از اهداف را «دو هدف اصلی» بنامید. سپس ۸ مورد دیگر از کارهایی که باید در روز بعد انجام شوند را بنویسید و آن‌ها را «وظایف تمرکزی» بنامید. سعی کنید هر روز این روال را دنبال کرده و اطمینان حاصل کنید که ۱۰ کار تعیین‌شده را انجام می‌دهید. در این صورت در طول یک ماه، حدود سیصد مورد از مهم‌ترین کارهای خود را انجام داده اید.»

نظرات کاربران

a1069
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

بسیار کاربردی

Rubyna Mortazavi
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

خیلی عالی و کاربردی. به شدت برای مدیران توصیه میکنم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۶۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان