دانلود و خرید کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران حسن زرنوشه فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران اثر حسن زرنوشه فراهانی

کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران

کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران نوشتۀ حسن زرنوشه فراهانی است. این کتاب را انتشارات ارباب اندیشه منتشر کرده است.

درباره کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران

کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران با ۳ هدف زیر و در ۴ فصل نوشته شده است:

(۱) دستیابی به‌ نظام مدنظر آیت‌الله خامنه‌ای در زمینۀ انس با قرآن به‌عنوان چشم‌انداز یا وضعیت مطلوب این حوزه،

(۲) شناخت وضع موجود انس با قرآن و نسبت‌سنجی آن با وضع مطلوب،

(۳) کسب‌نظر خبرگان دربارۀ میزان اولویت و امکان‌پذیری گزاره‌های مستخرج از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای به‌منظور ارائهٔ راهبردهایی برای حرکت از وضع موجود به‌سوی وضع مطلوب.

در فصل اول پس از بیان مبانی، به تبیین ۳ مفهوم اصلی پژوهش یعنی الگو، رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران و انس با قرآن پرداخته است. در فصل دوم با استفاده‌ از روش تحلیل مضمون به مطالعهٔ گستردۀ بیانات رهبر انقلاب اسلامی در ٦٩ دیدار او با اهل قرآن پرداخته شده تا از این طریق، به‌ نظام مدنظر او در زمینۀ انس با قرآن به‌عنوان چشم‌انداز و وضع مطلوب این حوزه دست یابید. در فصل سوم با‌ استفاده از روش مصاحبهٔ باز، با ۳۰ نفر از مدیران مؤسسات فعال قرآنی کشور مصاحبه شده تا با ترسیم وضع موجود انس با قرآن در کشور، به ارزیابی نسبت آن با نظام مستخرج از بیانات رهبر جمهوری اسلامی بپردازید. در فصل چهارم نیز با استفاده‌ از روش دلفی فازی و نظرسنجی از ۱۸ نفر از خبرگان قرآنی کشور، به ارائهٔ راهبردهایی برای حرکت از وضع موجود به‌سوی وضع مطلوب پرداخته شده است.

خواندن کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های علوم قرآنی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب الگوی انس با قرآن بر مبنای رویکرد تمدنی نظام جمهوری اسلامی ایران

«الگو

از لحاظ مصداقی اولین موردی که با شنیدن واژهٔ الگو به ذهن متبادر می‌شود، سندی است که در سال ۱۳۹۷ از سوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با عنوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۱۰ صفحه منتشر شد. این الگو که در تدوین آن ۳ هزار شخصیت علمی، حوزوی و دانشگاهی مشارکت داشته‌اند، به دنبال آن است که جمهوری اسلامی ایران را در سال ١٤٤٤ به خاستگاه تمدن نوین اسلامی ایرانی تبدیل نماید. براین‌اساس طبق مطالبه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) باید نسخهٔ ارتقا یافته این سند تا سال ۱۳۹۹ تصویب و ابلاغ گردد و از ابتدای قرن ۱۵ شمسی، اجرای این الگو آغاز و امور کشور بر مدار آن قرار گیرد.

یکی از مسائل مهمی که در اسناد پشتیبان این الگو بدان پرداخته شده، بحث درباره چیستی الگو است. زیرا دربارۀ مفهوم و چیستی الگو، دیدگاه یکسانی میان صاحب‌نظران وجود ندارد و تعاریف ارائه شده از آن در طیفی از تعاریف حداقلی تا حداکثری جای می‌گیرند. برخی معتقدند الگو فقط عبارت است از ارائه و بیان نظریۀ پایۀ پیشرفت، منتهی با لحاظ‌کردن مبانی و ارزش‌های اسلامی و شرایط خاص اجتماعی، تاریخی و جغرافیائی؛ از این منظر، الگو مشابه سند چشم‌انداز، کلی و مختصر می‌گردد. اما عده‌ای دیگر معتقدند که علاوه بر نظریه‌های، پایه لازم است، اهداف راهبردها، نظام‌ها و حتی برنامه‌های عملیاتی در الگو ذکر شوند. میان این دو نگاه حداقلی و حداکثری هم نظرات بینابین متعددی وجود دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان