دانلود و خرید کتاب قدرت های برتر اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰ سیدحمیدرضا اشرف‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت های برتر اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰ اثر سیدحمیدرضا اشرف‌زاده

کتاب قدرت های برتر اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قدرت های برتر اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰

کتاب الکترونیکی «قدرت های برتر اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰» نوشتهٔ سیدحمیدرضا اشرف‌زاده در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است.

درباره کتاب قدرت های برتر اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰

در این کتاب ضمن مروری بر اقتصاد جهانی و فرآیند جهانی شدن اقتصاد، به تفصیل موضوع ارتباط اقتصاد ایران، مسائل جهانی شدن و تاریخچه آن از گذشته‌های دور تاکنون پرداخته‌ایم و سپس مروری بر نظریات اقتصاد سیاسی بین‌الملل، سیستم پولی و مالی بین‌الملل، جهانی شدن، دموکراسی لیبرال و سرمایه‌داری به عمل آمده است. وضعیت اقتصادی قدرت‌های بزرگ اقتصاد جهانی مثل ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، ژاپن و کشورهای در حال ظهوری مثل چین، هند و کشورهای در حال‌گذار نیز بررسی شده است. 

 برای آشنائی بیشتر با موضوع تحقیق لازم است ابتدا مروری مختصر بر عملکرد اقتصادی جهانی تا حال حاضر داشته باشیم و خطرات و فرصت‌هایی که در حال حاضر اقتصاد جهانی با آن روبه‌روست را شناسائی کنیم. پس از این مرحله می‌توان دریافت پیش بینی وضعیت اقتصادی جهانی و کشورهای بزرگ تا چه میزان برای درک عملکرد اقتصاد جهانی و آینده آن و تاثیرات آن بر توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه مهم است. در این مرحله سوالات را استخراج کرده و روش‌های پاسخگوئی به آن را به بحث می‌گذاریم. سپس روش‌شناسی طرح را معرفی کرده و جزئیات طرح را با دقت بیشتری شرح خواهیم داد.

خواندن کتاب قدرت های برتر اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب قدرت های برتر اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰

۱-۳- روش شناسی

در تحلیل اجتماعی، عوامل زیادی می‌تواند باعث شکست یا موفقیت باشد. در کوشش علمی برای توضیح این رخدادها، تحلیل‌گران اجتماعی علاقه دارند مدلی ساده از جهان واقعی بسازند و رخدادها را به کمک این مدل تحلیل کنند. نمی‌توان در این مدل تمام عوامل را در نظر گرفت. شاید برای موفقیت چین، هند و شرق آسیا و به‌تازگی کشورهای در حال ظهور مثل ترکیه و برزیل، عوامل بسیار زیادی را بتوان ردیف کرد، اما تلاش علمی متضمن ساده‌سازی واقعیت و ذهنی کردن آن است و برای این کار سادگی بر پیچیدگی ترجیح دارد. در واقع دانشمندان با مفهوم کار می‌کنند تا با واقعیت. از مدل مفهومی برای تجزیه و تحلیل دنیای واقعی با روش‌های استقرائی استفاده می‌کنند. اما خود نظریه که بر مفاهیم استوار است از روش قیاسی استخراج می‌شود و با روش‌های استقرایی آزمون می‌شود.

در آزمون استقرایی درجاتی از عدم قطعیت وجود دارد و تجربه با درجاتی از احتمال سر و کار دارد. در روش آینده نگری این عدم قطعیت شدت بیشتری دارد زیرا مستلزم قضاوت از روی روندهاست و همان‌طور که گفته شد رخدادهای آتی می‌تواند بسیار از روندهای گذشته فاصله بگیرد. اما آینده پژوهشی تا حدودی با کنترل کردن روندها سر و کار دارد تا رخداد مطلوب از میان رخدادهای متعددی که احتمال بروز دارد انتخاب شود و برنامه ریزی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی براساس آن صورت گیرد. سند چشم انداز هدف‌های استراتژیک بلند مدتی تعیین می‌کند که بتوان جامعه و اقتصاد را به سمت آن هدایت کرد. لاجرم نوعی پیش‌بینی متغیرهای اقتصادی و ترکیب آن با اهداف چشم‌انداز لازم خواهد بود اگر چه حتی این پیش بینی‌ها دقیق نباشد. بهتر است سناریوها با حالت بدبینانه تنظیم و جشم‌انداز بیشتر با عواقب و پیامدهای بدبینانه نگریسته شود تا اینکه آرمان‌ها در آن گنجانده شود و هیچ کنترل بر اجرای برنامه‌ها و رسیدن به اهداف عمال نشود و چون معمولاً سیاست‌ها آسان‌تر در دسترس است و اجرای آن‌ها ساده است لاجرم عنصر محوری تحلیل پیامدها و روندشناسی آتی براساس آن انجام خواهد گرفت. ترکیبی از قضاوت‌های ذهنی در مورد اقتصاد جهانی و جوامع که بیشتر تحلیل‌های آن در بحث جهانی شدن جمع شده همراه با نوعی پیش‌بینی آماری نتایج بهتری تولید خواهد کرد تا تکرار و بازگوئی از منابع یا موسسات آینده نگر.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۷۰۰
تومان