دانلود و خرید کتاب کسب و کار و جامعه (جلد دوم) آرچی بی کرول ترجمه محمدجعفر نظری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کسب و کار و جامعه (جلد دوم)

کتاب الکترونیکی «کسب و کار و جامعه (جلد دوم)» نوشتهٔ آرچی بی کرول و آن کی بوشولت با ترجمهٔ محمدجعفر نظری در انتشارات دنیای اقتصاد چاپ شده است. پیدایش کسب‌وکار جهانی به‌عنوان یکی از عناصر حیاتی اقتصاد جهانی یکی از چشمگیرترین تحولات پنجاه سال اخیر است. دیگر چنین به نظر نمی‌رسد که بازارهای بین‌المللی را بتوان فرصت‌هایی دانست که پیگیری آنها از سوی کسب‌وکار، اختیاری باشد. بلکه، بازارهای بین‌المللی امروزه به عنوان افزونه‌هایی طبیعی برای بازار جهانی روبه‌گسترش کنونی مطرح هستند.

درباره کتاب کسب و کار و جامعه (جلد دوم)

این کتاب برای تدریس در دوره‌های دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی طراحی و تألیف شده است و برای این عناوین درسی مناسب است: «کسب‌وکار و جامعه»، «کسب‌وکار و محیط آن»، «اخلاق کسب‌وکار»، «کسب‌وکار و سیاست عمومی»، «موضوعات اجتماعی در مدیریت»، «کسب‌وکار، حاکمیت و جامعه»، و«مدیریت ذی‌نفعان». موضوعات محوری کتاب درباره پرسش‌هایی است که در پی تحولات دهه اخیر در سیاست و اقتصاد و کسب‌وکار در جهان پدید آمده است.

فهرست مطالب این جلد عبارت است از:

فصل ۱۰: موضوعات اخلاقی در گسترهٔ جهانی

فصل ۱۱: كسب‌و‌كار دولت و قوانين

فصل ۱۲: تأثير كسب‌و‌كار بر دولت و خط مشی عمومی

فصل ۱۳: ذی‌نفعان مصرف‌كننده‌: مسائل مربوط به اطلاعات و پاسخ‌ها

فصل ۱۴: ذی‌نفعان مصرف كننده‌: موضوعات مربوط به محصول و خدمات

فصل ۱۵: محيط طبیعی به‌عنوان یک ذی‌نفع

فصل ۱۶: كسب‌وكار و ذی‌نفعان جامعه

فصل ۱۷: ذی‌نفعان كارمند و مسائل محيط كار

فصل ۱۸: كاركنان ذی‌نفع: حريم خصوصی، ایمنی و بهداشت

فصل ۱۹: تبعیض در استخدام و اقدامات اثباتی

کتاب کسب و کار و جامعه (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کسب و کار و جامعه (جلد دوم)

اصطلاحات مختلفی برای توصیف روندهای کسب‌وکار جهانی در چند دهه اخیر به کار می‌رود که برخی از رایج‌ترین آنها عبارتند از بین‌المللی‌سازی، جهانی‌سازی، جهانی‌گرایی و سرمایه‌داری جهانی. امروزه کسب‌وکارهای بی شماری بین‌المللی‌سازی شده‌اند؛ اما این لزوماً جهانی شدن آنها نیست. بین‌المللی‌سازی را می‌توان «فرایندی» دانست که «شرکت‌ها با آن آگاهی خود نسبت به تأثیر و نفوذ فعالیت‌های بین‌المللی بر آینده را افزایش دهند و تراکنش‌هایی را با همکاری شرکت‌های حاضر در دیگر کشورها ایجاد و اجرا کنند.» برخی از ویژگی‌های بین‌المللی‌سازی شامل واسپاری فرایند مجوزدهی به شرکت‌های خارجی، ایجاد شراکت‌های راهبردی با شرکت‌های خارجی و ایجاد یا تملیک کسب‌وکارها در داخل کشور است.

در مقابل، اصطلاحات جهانی‌گرایی یا جهانی‌سازی در پی یکپارچه‌سازی اقتصادی جهان است. جهانی‌سازی عبارت است از «یکپارچه‌سازی اقتصادی جهانی بسیاری از اقتصادهای ملی و تبدیل آن به یک اقتصاد جهانی». این کار با تجارت آزاد، به‌ویژه با بسیج آزاد سرمایه و مهاجرت آزاد و کنترل‌نشده انجام می‌گیرد. به موجب بین‌المللی‌سازی، ملت‌ها روز به روز اتکای بیشتری به درک متقابل از یکدیگر می‌کنند؛ اما جهانی‌سازی «پاک‌کن مؤثر مرزهای ملی برای اهداف اقتصادی» است. اگرچه این‌ها تمایزاتی فنی هستند که باید از آنها آگاه بود، اما همواره روشن نیست که آیا فقط از جهانی‌سازی به عنوان یک اصطلاح دیگر برای مفهوم بین‌المللی‌سازی کسب‌وکار استفاده می‌شود یا این که منظور آن، جهانی‌سازی اقتصاد و یکپارچه‌سازی آن است. گاهی صاحبنظران تنها از سرمایه‌داری جهانی سخن می‌گویند که عبارت است از نظام گردش آزاد منابع در سراسر جهان. روشن است که جهانی‌سازی واقعی یک وضعیت مفرط است که هنوز به آن دست نیافته‌ایم؛ اما بسیاری آن را به عنوان وضعیت مطلوب نهایی در نظر دارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۳۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان