دانلود و خرید کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت جیمز کلیبورن ترجمه مهناز مرادی
کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت اثر جیمز کلیبورن

کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت

معرفی کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت

کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت نوشتهٔ جیمز کلیبورن و چری پدریک آر. ان. با ترجمهٔ مهناز مرادی و سیامک طهماسبی و ندا علی بیگی در انتشارات ارجمند چاپ شده است. در این کتاب، رویکرد رفتاری - شناختی در تغییر عادت، به صورت یک الگوی راهنما، توضیح داده شده است. کتاب موجود با پرداختن به تمام جنبه‌های مداخله‌کننده در شکل‌گیری و پایدار شدن عادت مانند، ارائهٔ جداولی که بر نقش افکار و رفتار مبتنی برآن اشاره دارد (به منظور افزایش سطح آگاهی) و دستورالعمل‌های رفتاری (به منظور ایجاد تغییر در عمل) برآن است که کمکی فردی به جویندگان تغیر و تحول و دوری از ایستایی و درماندگی داشته باشد.

درباره کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت

«کتاب کار تغییر عادت کتابی شگفت انگیز است که زندگی را برای بسیاری از افراد آسانتر می سازد. این کتاب تکنیک‌های بررسی شده موثری را برای کمک به خوانندگان جهت تغییر عادت‌‌های مشکل‌‌ساز از وسواس در خرید تا به تعویق انداختن و تعلل در انجام کارها، اعتیاد به کامپیوتر، ناخن جویدن و... معرفی می‌‌کند. در کنار اصول عملی، مثال‌‌هایی از زندگی واقعی شرح ‌داده شده‌‌اند تا راهگشای خوانندگان برای انطباق فنون با زندگی شخصی‌شان باشند.»

دکتر مایکل جنیک، استاد روانپزشکی دانشگاه هاروارد

«عادت‌‌های خوب و بد زندگی روزانه ما بیشتر از آنچه فکرش را بکنیم بر زندگیمان تسلط دارند. این کتاب با استفاده از آخرین رویکردهای شناختی – رفتاری، ارزش والایی برای همه کسانی که عادت‌های ناامید‌کننده‌ای دارند و ترجیح می‌‌دهند بدون آنها زندگی کنند، خواهد داشت... زبان کتاب ساده و عاری از لغات مشکل است.»

مشخصات کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت

دکتر فرد پنزل، مؤلف کتاب راهنمای کامل درمان اختلال وسواس

ترجمه:مهناز مرادی، دکتر سیامک طهماسبی (عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی)، دکتر ندا علی بیگی(عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی)

ویرایش: مهناز مرادی

چاپ چهارم

کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت

ما همه در مورد عادت‌های خوب و بد صحبت می‌کنیم، اما آیا واقعاً می‌دانیم کدام خوب و کدام بد است؟ شاید به نظر سؤال احمقانه‌ای برسد، اما فعالیت روزانه‌ای مثل مسواک زدن، را ملاحظه کنید. ممکن است اولین واکنش شما این باشد که بگویید، "همه می‌دانند که این عادت خوبی است." در بسیاری از موارد عادت خوبی است، اما اوقاتی وجود دارد که عادت خوبی نیست. دندانپزشک کامران به وی گفت که به دندان‌هایش به دلیل بیش از حد مسواک زدن، آسیب رسانده است. او از بچگی یاد گرفته بود دندان‌هایش را مسواک بزند، و می‌خواست آن‌ها را تا سنین پیری در وضعیت خوب نگه دارد. به همین دلیل بعد از هر وعده غذا ۱۵ دقیقه سخت مسواک می‌زد. دندانپزشکش به وی روش درست مسواک زدن را آموزش داد. مدت زمانی طول کشید، اما بالاخره عادت‌های مسواک زدنش را تغییر داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
عادت‌های همیشگی اغلب گاهی فقط فضیلت‌هایی هستند که به افراط کشیده شده‌اند. چارلزدیکنز
Fereshteh Radmanesh
شک‌های ما خائن هستند و باعث می‌شوند، خوبی‌هایی را که بارها به‌دست آورده‌ایم، با ترس از تلاش از دست بدهیم. ویلیام شکسپیر
Fereshteh Radmanesh
آنچه ما آغاز می‌نامیم اغلب انتهاست. و برای ساختن یک پایان لازم است آغاز را ساخت. پایان جایی است که از آن شروع می‌کنیم. تی. اس. الیوت
Fereshteh Radmanesh

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان