دانلود و خرید کتاب معمای بی نهایت فرانک کلوز ترجمه تورج حوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمای بی نهایت اثر فرانک کلوز

کتاب معمای بی نهایت

نویسنده:فرانک کلوز
امتیاز:
۳.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معمای بی نهایت

کتاب الکترونیکی «معمای بی نهایت» نوشتهٔ فرانک کلوز با ترجمه تورج حوری در انتشارات مازیار چاپ شده است. عنـوان فرعی کتاب کلوز «نظریه‌ میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عـالم» است و روایتگر داستان چگونگی پیدایش نظریه میدان است. تا دهه‌ ۱۹۳۰ الکترودینامیک کوانتومی نظریه‌ زیبا و ظریفی برای برهم‌کنش نور با اتم‌ها فراهم کرده بود. اما در نگاهی موشکافانه‌تر، معادلات پیش‌بینـی کردند که احتمال وقوع رویـدادهای خاصی بی‌نهایت است.

درباره کتاب معمای بی نهایت

عنوان «معمای بی‌نهایت» در نگاه اول به یکی از آن اسباب‌بازی‌های چوبی شبیه است که پس از چند دقیقه بازی، از سر استیصال آن را به گوشه‌ای پرتاب م‌کنید، اما معمای بی‌نهایت در عنوان این کتاب به یک شگفتی واقعی ریاضی معطوف است که فیزیکدانان ذرات بنیادین را در نیمه‌ اول قرن گذشته سردرگم کرده بود. داستان پیموده شدن این جاده‌ پرفراز و نشیب توسط فیزیک، اکنون از سوی «فرانک کلوز» فیزیکدان نظری سرشناس و نویسنده‌ چیره‌دست، بازگو می‌شود.

درباره فرانک کلوز

فرانسیس ادوین کلوز (فرانک کلوز) متولد ۲۴ جولای ۱۹۴۵ فیزیکدان ذرات بنیادی و استاد بازنشسته‌ فیزیک دانشگاه آکسفورد است. شهرت او علاوه بر تحقیقات علمی به خاطر سخنرانی‌ها و تلاش‌هایش برای عامه فهم کردن علوم است. او پس از اتمام دوره‌ی پسادکتری در استنفورد، از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۵ در مرکز سرن سوئیس به کار تحقیقاتی مشغول بود و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ مدیر ارتباطات و فعالیت‌های آموزشی سرن بوده است. او از سال ۲۰۰۱ استاد تمام‌وقت دانشگاه آکسفورد شد و در همین حین استاد مهمان دانشگاه بیرمنگام نیز بوده است. او علاوه بر کتاب حاضر کتاب‌های مهم دیگری نیز تألیف کرده است از جمله: پیاز کیهانی در سال ۱۹۸۳، میراث ستاره‌ صبح در سال ۲۰۰۰، اودیسه‌ ذرات در سال ۲۰۰۲، فیزیک ذرات در سال ۲۰۰۴، هیچ در سال ۲۰۰۸، نوترینو در سال ۲۰۱۰، نظریه‌های همه چیز در سال ۲۰۱۷ و چند کتاب دیگر.

از افتخارات و جوایز او می‌توان به این موارد اشاره کرد: همکاری تحقیقاتی با موسسه فیزیک از سال 1991؛ مدال کلوین در سال ۱۹۹۶ به خاطر سهم چشمگیر او در عامه فهم کردن فیزیک؛ نیابت ریاست انجمن پیشرفت علوم بریتانیا از ۱۹۹۳ تا  ۱۹۹۹؛ دریافت نشان OBE (بالاترین نشان افتخار امپراتوری بریتانیا) در سال ۲۰۰۰؛ ریاست تیم بریتانیایی المپیاد فیزیک از ۲۰۰۳ به بعد و جایزه معتبر مایکل فارادی از انجمن سلطنتی در ۲۰۱۳.

درباره تورج حوری

تورج حوری متولد سال ۱۳۴۱ فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی فیزیک اتمی و مولکولی از دانشگاه تهران، دوره کارشناسی ارشد فیزیک ذرات بنیادی از دانشگاه تبریز با عنوان پایان نامه «استحاله بوزون- فرمیون القا شده توسط توپولوژی» و دوره دکتری فیزیک ذرات بنیادی با گرایش نظریهی ریسمان از دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان پایاننامه «مکانیزم جاذب در سیاهچاله‌های غیرحدی». نویسنده دو مقاله ISI در مجله معتبر ژورنال فیزیک انرژی‌های بالا )JHEP ) در زمینه سیاهچاله‌ها و تقارن‌های نظریه ریسمان.

کتاب معمای بی نهایت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم فیزیک  پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب معمای بی نهایت

«در شامگاه یکی از روزهای سال ۱۹۶۰ ،عبدالسلام این فیزیکدان فوق‌العاده را به طور اتفاقی ملاقات کردم. در آن روزها بی‌بی‌سی یک مأموریت اطلاع‌رسانی داشت و پخش علمی هفتگی آن برای سخنرانی شخصیتهای پیشگام درباره آخرین کشفیات به زبانی همه فهم و در عین حال به سبکی جدی، برنامه‌ریزی شده بود. در شبی زمستانی به یک رادیوی قدیم آنالوگ گوش میدادم که سالم پیشرفتهایی را شرح میداد که نوید بخش متحول شدن درک ما از طبیعت بود. ایده چندانی از موضوع نداشتم، اما سخنرانی مسحور کننده بود. این رویداد در فیزیک ً هرچه که بود، حقیقتا هیجانانگیز به نظر میرسید. همان شب فهمیدم که باید بخشی از آن باشم. سالها بعد وقتی او جایزه نوبل برد، در یادداشتی مختصر به او تبریک گفتم که کالمش چه تأثیری روی من داشته است. در مقابل، جذابترین و فروتنانه‌ترین نامه عمرم را دریافت کردم؛ اینکه این برنامه برای کسی اینچنین الهامبخش عجایب علم بوده، برای او مهمتر از جایزهای بود که در شرف دریافت آن بود. آنان که اورا بیشتر میشناختند خاطرات خاص خود را از این مرد پیچیده داشتند، نخستین دانشمند مسلمان برنده جایزه نوبل، یک سیاستمدار بین‌المللی و یک قهرمان علم در جهان در حال توسعه و کسی که تصوراتش برای علم و جامعه به یک اندازه بیبدیل بود. او که در حلقه هم دورههایش شور و اشتیاق زیادی به پا کرد، از سوی تعدادی چون نابغه‌ای با شهود عمیق و از سوی برخی چون یک فرصت طلب توصیف میشد.»

نظرات کاربران

vahid
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

یکم سنگین هست؛ اما در کل جذابه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان