دانلود و خرید کتاب تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار استفن واینز ترجمه مجتبی شهبازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار اثر استفن واینز

کتاب تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار

کتاب الکترونیکی «تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار» نوشتهٔ استفن واینز با ترجمهٔ مجتبی شهبازی و مریم کشمیری در انتشارات دنیای اقتصاد چاپ شده است.

درباره کتاب تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار

کتاب market panic به قلم شیوای استفن واینز به‌خوبی تحلیلی جامع از پدیده وحشت و هراس در بورس اوراق‌بهادار را فراهم کرده است. چرا بازارها مرتب درگیر وحشت و هراس هستند؟ چرا این پدیده هراس افزایش می‌یابد؟ استفن واینز که یکی از مفسران و تحلیل‌گران پیشرو بازارهای مالی بین‌المللی است، در این کتاب به این‌گونه سوالات پاسخ داده است و نشان می‌دهد که چرا هراس و وحشت فرصتی خوب برای سرمایه‌گذاران بازار سهام است. او برخی از مفروضات جا افتاده در مورد مزایای تنوع‌بخشی سرمایه‌گذاری را به چالش کشیده است و روش‌های جدیدی را برای درک چرخه هراس ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شروع یک هراس را پیش‌بینی کرد و نیز نگاهی به پدیده جدایی بازارها از شرکت‌ها و اقتصاد دارد که فرض می‌شود بازارها بازنمایی آنهاست و این جدایی می‌تواند خطر جدید و جدی‌تری را برای بی‌ثباتی در نظام بازارها شکل دهد.

کتاب تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم اقتصاد پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار

در روز ۱۹ اکتبر ۱۹۸۷ بیش از دو میلیارد سهم در بازار بورس نیویورک خریداری شد. تحت هر استانداری حساب کنیم آن روز یک روز کم‌سابقه معاملاتی بود. تیتر روزنامه‌های روز بعد صحبت از تعداد زیاد عرضه‌کنندگان سهام می‌کردند، اما این بحث احمقانه بود چون به ازای هر فروشنده یک نفر خریدار نیز بود. بنابراین نوشتن «تقاضای قدرتمند سهام در وال‌استریت» در تیتر روزنامه‌ها می‌توانست به همان میزان درست باشد. اما روال کار روزنامه‌نگاری این‌گونه نیست و بنابراین روزنامه‌ها حرفی از این موضوع به میان نیاوردند، چون نکته اصلی داستان این بود که بازار سهام نیویورک بزرگ‌ترین سقوط درصدی یک‌روزه خود را ثبت کرده بود. میانگین صنعتی داوجونز با سقوط ۲۲.۶ درصدی روبه‌رو شد، شاخص ۵۰۸ واحد افت کرد و ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش سهام‌ها از بین رفت. تصادفا جالب است اشاره کنیم که در پنج‌شنبه سیاه یعنی ۲۸ اکتبر ۱۹۲۹ زمانی‌که وال‌استریت ۱۲.۸ درصد سقوط را تجربه کرد (دومین سقوط بزرگ در عرض یک روز) موجب گردید از آن زمان تا سال ۱۹۳۱ از بابت ادامه روند نزولی بازار فقط ۵۰ میلیارد دلار از ارزش سهام از میان برود.

جان کنت گالبریت به‌عنوان محقق در خصوص سقوط سال ۱۹۲۹ مشاهده کرد که از میان همه رموز بازار بورس یک موضوع وجود دارد که درک آن از همه سخت‌تر است: چرا برای هر کسی که به دنبال فروش است یک خریدار وجود دارد؟ برخی اوقات تمایلات خریداران و فروشندگان با هم تطابق ندارند و اتصال بین آنها فقط بعد از آن رخ می‌دهد که قیمت‌ها یکباره افت بیشتری پیدا می‌کنند.

اما افت قیمت، زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران واقعا قصد فروش دارند و این معمولا به معنی وحشت‌زده بودن آنهاست. به کلام دیگر همواره یک قیمت وجود دارد که در صورت تحقق آن، خریداران آماده ورود به بازار هستند. بنابراین، رازی که گالبریت از آن سخن می‌گوید چندان هم رازآلود نیست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۵۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان