دانلود و خرید کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت احمد پویان فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت اثر احمد پویان فر

کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت

معرفی کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت

کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت نوشتۀ احمد پویان فر است. این کتاب را انتشارات بورس منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت

در کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت با ارزش زمانی پول شروع می‌کند و با شرح صورت‌های مالی نشان می‌دهد چگونه ارزش در شرکت ایجاد می‌شود. آنگاه وجوه بنیادین ارزشیابی را توضیح می‌دهد و در فصل پایانی ضرورت محاسبۀ هزینۀ سرمایه را برای پیداکردن ارزش در شرکت شرح می‌دهد. کتاب دکتر احمد پویان فر با بیش از ۴۰ مثال کاربردی، راهنمای عملی خوبی برای ارزشیابی کارشناسان است. این کتاب ترازنامه را از دیدگاه ارزشیابی به‌خوبی تحلیل می‌کند و نشان می‌دهد جریان نقدی آزاد چه تأثیری در محاسبهٔ ارزش دارد. نویسنده در بخشی از کتاب به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا با محاسبهٔ دقیق ارزش سبد سرمایه‌گذاری‌های خود را انتخاب کنند و در بخش دیگری از کتاب، اثر اهرم بر بازدهی و نهایتاً ارزش را نشان می‌دهد. برای سرمایه‌گذاران اینکه از چه اهرمی استفاده شود، در محاسبۀ نرخ بازده و ارزش بسی مؤثر است؛ به‌این‌ترتیب، نویسنده اجزای مختلفی از خلق ارزش در شرکت را توضیح داده و در جریان این توضیح، مبانی ارزشیابی را به‌دقت بسط و شرح داده است.

در فصل چهارم کتاب پویان فر مدل بنیادینی برای ارزش ارائه می‌کند. او ارزش شرکت را ارزش فعلی جریان‌های نقدی آزاد می‌داند و اصول بنیادین ارزشیابی را بر چنین عاملی استوار می‌کند. در مدل بنیادین ارزشیابی او محرکه‌های اصلی را حجم سرمایهٔ به‌کاررفته، نرخ بازدهی سرمایهٔ به‌کاررفته، حجم منابع مالی به‌کاررفته، نرخ رشد و هزینهٔ تأمین مالی شرکت معرفی می‌کند.

با مطالعهٔ این کتاب در می‌یابیم که نویسنده درک روشنی از دارایی‌های غیرعملیاتی و نحوهٔ برخورد با آن‌ها در محاسبهٔ ارزش دارد. دارایی‌های غیرعملیاتی می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت مازاد، دارایی‌های جاری، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و سایر دارایی‌ها باشد. مؤلف نحوهٔ ورود این اطلاعات در جریان ارزشیابی را به‌دقت توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تأسیس شرکت و سرمایه‌گذاران مناسب است.

بخشی از کتاب مبانی خلق ارزش برای سهامداران و ارزشیابی شرکت

«ارزش فعلی خالص و نرخ بازده داخلی

قبل از بیان مفهوم ارزش فعلی خالص لازم است که واژۀ جریان نقد تعریف شود. در مباحث مالی منظور از جریان نقد یا جریان‌های نقد شرکت، مبالغ پولی است که در اثر فعالیت‌ها یا قراردادهای مالی به‌دست‌آمده و بین ذی‌نفعان مختلف شرکت قابل نقل‌وانتقال است. تعریف‌های مختلفی بسته به نوع کاربرد برای جریان نقد وجود دارد. ساده‌ترین شکل جریان نقد شرکت؛ همان سود خالص است که از تفاضل فروش شرکت از هزینه‌های عملیاتی همانند بهای خرید مواد اولیه، دستمزد و ... به دست می‌آید. در فصل‌های بعدی تعریف‌های دیگری از جریان‌های نقدی بیان می‌شود.

ارزش فعلی خالص

بسیار مهم است که شرکت جریان نقد کافی برای تأمین نرخ بازده انتظاری وام دهندگان (شامل اصل و بهره) وام و سهام‌داران سود نقدی داشته باشد. زمانی که جریان‌های نقدی تولیدی شرکت بیش از دو تعهد گفته شده باشد شرکت ایجاد ارزش کرده و ثروت سهام‌داران خود را افزایش می‌دهد. وقتی که جریان‌های نقدی شرکت با هزینۀ سرمایه تنزیل می‌شود درواقع بیان دیگری از مفهوم بالا است بدین معنی که اگر جریان‌های نقدی تنزیلی شرکت (پروژه) از حجم سرمایه‌گذاری‌ها وام و سرمایه بیشتر باشد می‌گوییم ارزش فعلی خالص شرکت (پروژه) مثبت است و ارزش ایجاد شده در شرکت به‌اندازۀ ارزش فعلی خالص یا همان NPV خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان