دانلود و خرید کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده صفی یزدانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده اثر صفی یزدانیان

کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده

معرفی کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده

کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده نوشته صفی یزدانیان است. این کتاب که بررسی سه‌گانه پدرخوانده است را نشر چشمه منتشر کرده است.

درباره کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده

صفی یزدانیان، منتقد و فیلمساز ایرانی، از اواخر دهه ۶۰ پیرامون سینما نوشته است. این کتاب جذاب سه‌گانه مشهور تاریخ سینما را مورد بررسی قرار داده است، اما فقط به آن محدود نشده و خواننده را به سفری جذاب در تاریخ سینما می‌برد. فیلم‌ها و شخصیت‌هایشان در این کتاب از مقابل دیدگان خواننده عبور می‌کنند و یک صحنه یا دیالوگ، را مقابل خواننده می‌گذارد. 

پدرخوانده The Godfather سه‌گانه آمریکایی است که از پدرخوانده، پدرخوانده قسمت دوم، پدرخوانده قسمت سوم تشکیل‌شده‌است که فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی کرده است. این مجموعه از رمان پدرخوانده الهام می‌گیرد. پدرخوانده اولین‌بار در ۱۴ مارس ۱۹۷۲ در تئاتر لئووز استیت به نمایش درآمد و در ۲۴ مارس ۱۹۷۲ به‌طور گسترده در ایالات متحده منتشر شد. این پرفروش‌ترین فیلم ۱۹۷۲ بود و با فروش جهانی بین ۲۴۶ تا ۲۸۷ میلیون دلار در گیشه، برای مدتی پرفروش‌ترین فیلم ساخته‌شده بود. این فیلم در چهل و پنجمین دوره جوایز اسکار برندهٔ جوایز اسکار برای بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد (براندو) و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی (پوزو و کوپولا) شد.

خواندن کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده

این آخرین لحظات اُپرای ماسکانی است. مردها در دفاع از شرافتی بی‌معنی می‌جنگند و مادرانِ بی‌خبر را سیاه‌پوش می‌کنند. وقتی ماری کورلیونه با آن تیرِ به‌خطارفته به جای پدرش می‌میرد هجوم عاطفی صحنه به سوی مایکل کورلیونه است که پس از آن فریاد خاموش روی پله‌های بیرون اُپرا از هوش می‌رود، درحالی‌که مادر، کِی، هم آن‌جاست و چهره‌ی دایان کیتن اندوهگین‌ترین نمای ممکن از زن / مادر است در سراسر هر سه فیلم. اما راست این است که مرگِ زنان، آن هم دختری جوان، چیزی فاجعه‌بارتر است؛ چرا که آنان بیش‌تر، در همه‌ی این روایت‌های سیسیلی، شاهدانِ رقابت‌های فاجعه‌بار مردان‌اند، بیش‌تر موضوعِ دفاع شرافت‌اند و محافظت ازشان بهانه‌ی کشتارها. مرگ ماری حتی شبیه به قتل سینیورا آندولینی هم نیست؛ چرا که او در دفاع از پسرش خنجر به گلوی دن چیچو گذاشته بود. دوباره به خود می‌گویم ماری دومین زنی است که به جای مایکل کورلیونه کُشته می‌شود. آپولونیا هم ناخواسته در ماشینی از بین رفت که دَرَش برای نابود کردن مایکل بمب گذاشته بودند. زنان او را زنده نگه داشتند و در‌عین‌حال سبب شدند او هردم خودش را در بارگاه اقتدارش مأیوس‌تر و دشوارتر تحمل کند. ابعاد تراژیک مرگ آپولونیا و ماری هر دو از یک خاستگاه و یک ریشه‌ی فرهنگی است که می‌گسترد و فیلم‌ها را پیش می‌برد و به پایان می‌رساند و آن مُردن پیش از رسیدن به جایگاهِ متعالی زن، از نگاه همین فرهنگ، یعنی مادری است. زنان جوانی که امکان زادنِ فرزند ازشان سلب می‌شود. «فرزند مذکر»، چشم‌اندازِ اداره‌ی خانواده را روشن‌تر می‌کند، و فرزند مؤنث اصلاً افراد خود خانواده را بازمی‌آفریند. جوان‌مرگی آپولونیا و ماری کورلیونه، جدا از آن‌که هر دو پیش‌مرگان ناخواسته‌ی مایکل به شمار می‌آیند، تلخ است و در مورد دومی غایت تراژدی است، نیز از این نگاه که این دو زن را از زنجیره‌ی تسلسل طبیعت و آیین بیرون می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان