دانلود و خرید کتاب سینما به روایت هوارد هاکس جوزف مک براید ترجمه پرویز دوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سینما به روایت هوارد هاکس اثر جوزف مک براید

کتاب سینما به روایت هوارد هاکس

انتشارات:نشر گیلگمش
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سینما به روایت هوارد هاکس

کتاب سینما به روایت هوارد هاکس نوشتهٔ جوزف مک براید و ترجمهٔ پرویز دوایی است و نشر چشمه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سینما به روایت هوارد هاکس

چند دوجین از پُربیننده‌ترین فیلم‌هایی که تاکنون در سینمای امریکا به ظهور رسیده، امضای مشخص هوارد هاکس را دارد. هاکس را در بین تمامی کارگردانان بزرگ سینمای کشورش باید گونه‌گون‌پردازترین آفریننده دانست که با سهولت یکسانی در زمینـهٔ کمدی‌هـای خل‌بـازی، وسـترن، فیلم‌های گنگسـتری،موزیـکال، ملـودرام مربوط به کارآگاهان خصوصـی و فیلم‌های حادثه‌ای کار کـرده اسـت. بعضـی از بهترین فیلم‌های هنرپیشـه‌های مرد، نظیـر جان وین، هامفری بوگارت و گری کوپر، کار اوست و تصویر زنان سرسخت، وارد و جذابی که در قالب لورن باکال، کارول لُمبارد، روزالیند راسل و اَنجی دیکینسون ارائـه می‌دهـد، از زمان خود به‌مراتب پیشتر اسـت. هاکس با یک سلسله از نویسندگان درجه‌اول، از جمله ارنست همینگوی و ویلیام فاکنر کار کرده است.

به عنوان خلبان، شـکارچی، ماهیگیر، رانندهٔ اتومبیل‌های مسـابقه‌ای و کلا یک آدم سرزنده و خوشگذران، چنان زندگی جالبی داشته که می‌تواند مستقیم از یکـی از فیلم‌هایـش گرفته شـده باشـد. آثـار او که به مرور زمـان بر اعتبار و اهمیتشان افزوده شده، امروزه همان تحرک و طراوت زمان تهیه‌شان را دارند.

هاکس از نظر اکثر منتقدین سینمایی، کارگردانی مولف به‌شمار می‌رود که همواره امضای شخصی خود را در آثار سینمایی‌اش دارد. از آثار معروف این کارگردان بزرگ می‌توان به فیلم‌های فاخری چون ریو براو، بزرگ کردن بچه، داشتن و نداشتن و هاتاری اشاره کرد. سینمای هاکس سینمای قصه‌گوست، سینمایی برای سینما. هاکس فیلم می‌سازد که قصه‌اش را به بهترین نحو و سینمایی‌ترین شکل ممکن با بهترین و قابل قبول‌ترین بازی‌ها بیان کند و به گفته خودش اگر مطمئن نباشد که از عهدهٔ گفتن و ساختن قصه فیلم به خوبی برخواهد آمد فیلم را نخواهد ساخت!

کتاب سینما به روایت هوارد هاکس روایت نقادانه و تحلیلی جوزف مک‌براید از فیلم‌های هاکس و دوران فیلم‌سازی اوست. این کتاب از ۹ جلسـهٔ جداگانهٔ بحث و گفت‌وگـو با هاکس در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۷ حاصل شده است.

خواندن کتاب سینما به روایت هوارد هاکس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به هر دانشجو، فیلم‌ساز تازه‌کار و علاقه‌مند جدی سینما پیشنهاد می‌کنیم. با خواندن این کتاب گویی سر کلاس‌های فیلم‌سازی هوارد هاکس نشسته‌اید.

بخشی از کتاب سینما به روایت هوارد هاکس

کار من فقط داستان گفتن است. زیاد راجعبه‌اش فکر نمی‌کنم. تجزیه‌وتحلیل نمی‌کنم. کار من براسـاس این واقعیت اسـت که اگر از کسی خوشم بیاید و به نظرم آدم جذابی برسـد، می‌توانم کاری کنم که برای دیگران هم جذاب باشـد. اگر چیزی به نظرم خنده‌دار برسد تماشاچی هم به آن می‌خندد. اگر چیزی را دراماتیک تشخیص بدهم برای تماشاچی هم همین حکم را پیدا میکند. از این جهت واقعا آدم خوش‌شانسی هستم. نمی‌نشینم که تجزیه‌وتحلیل کنم. ما فقط صحنه‌هایی را درست می‌کردیم که ساختنشان لذت داشت. کار ما به نظر من سرگرم کردن است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۴۸,۵۰۰
تومان