دانلود و خرید کتاب دائو د جینگ لائو دزو ترجمه عبدالرضا سلیمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دائو د جینگ اثر لائو دزو

کتاب دائو د جینگ

نویسنده:لائو دزو
امتیاز:
۳.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دائو د جینگ

کتاب دائو د جینگ نوشته لائو دزو است که با ترجمه عبدالرضا سلیمان در انتشارات مهراندیش منتشر شده است. این کتاب یکی از متون کهن چینی است. 

درباره کتاب دائو د جینگ

 دائو د جینگ کتاب چینی کهن است در آیین کشورداری بر اساس فلسفه‌ دائویی، یا دائوئیسم. اسم این کتاب مرکب از سه جزء است: «دائو» یعنی راه، «د» که «بهره‌مندی» از دائو است، آن را فضیلت، نیرو یا «هنر» کشورداری دانسته‌اند، و «جینگ» به معنی «کهن‌نامه» یا کتاب رسمی است.

دائو اساساً به معنای همه چیز است، دائو مثل جریانی است که در همه جا وجود دارد. مردمی که به اطراف حرکت می‌کنند، طبیعتی که زنده و در حال زایش مداوم است، ستارگانی که نور افشانی می‌کنند، کهکشانی که در حال حرکت است، و چیزهایی از این قبیل نمونه‌‌هایی از دائو هستند. بر این اساس و نیز بر اساس قدرت تفکر انسان اندیشه‌ورز «تائو ته چینگ» یا «دائو دِ جینگ» را می‌توان به «طریقت و فضیلت» معنا کرد.

کتاب «دائو دِ جینگ» توسط استاد بزرگ چینی لائو دزو (یا لائو دزی)، از حکیمان هم‌عصر با کنفوسیوس' بزرگ‌ترین حکیم چین باستان، نوشته شده است. این کتاب در مجموع شامل تعالیم حکمی و عرفانی دربارۀ شناخت آفریدگار، جهان، طبیعت، انسان، زندگی همراه با آرامش و همنوع دوستی، زمامداری و هدایت مردم، و سایر امور دنیوی و اخروی می‌باشد.

لائو دزو در این کتاب علاوه بر تبیین جهان، درباره ویژگی‌های یک انسان خردمند و حکیم و فاضل سخن می‌گوید. انسان خردمند یا حکیم کسی است که به بالا‌ترین مراتب دانایی و درک جهان و به یگانگی با آن رسیده و بر اساس آن در این جهان رفتار می‌نماید. این همان دلیلی است که در دین مبین اسلام هم از انسان به‌عنوان خلیفه الله یا جانشین خدا بر روی زمین نام برده شده است.

کتاب دائو د جینگ دریایی است از حکمت و اندرز که به‌صورتی موجز و مفید در ۸۱ بخش کوتاه نگارش شده است. هر بخش از این کتاب به موضوعی عرفانی و یا اخلاقی می‌پردازد و پندی و پیامی را به ظرافت بیان می‌‌دارد.

خواندن کتاب دائو د جینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فرهنگ کهن چین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دائو د جینگ

بخش یک

دائو قابل بیان و توصیف نیست، در غیر این‌صورت جاودانه نخواهد بود.

نامی که قابل بیان باشد، نام جاودانه‌ای نیست.

بی‌نامی، مرز بهشت و زمین است۱.

آنچه که می‌گوییم، برای اسم‌گذاری روی مادر آفرینش است.

هنگامی که از زنجیر میل و آرزو آزاد شده باشید می‌توانید رازهای پنهان را ببینید.

در قید امیال و آرزوها بودن موجب می‌شود تنها چیزهایی را ببینید که در عالم ظاهر هستند.

با این حال، پنهان و پیدا از یک چشمه بیرون می‌آیند.

این چشمه را «تاریکی» می‌گویند.

تاریکی از تاریکی زاده می‌شود.

آغاز همۀ دانش‌ها و فهم‌های بشری!


نظرات کاربران

SiavashFa.78
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

کتابی بسیار آموزنده و آرامش‌بخش شاید با همه مطالبش موافق بودم اما درس های خوبی را فرا گرفتم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
آنانی که خود را درستکار می‌دانند، نمی‌توانند تشخیص دهند که چقدر اشتباه دارند.
SiavashFa.78
زمانی که کشور به هرج و مرج می‌افتد، سیاست‌مداران دربارۀ «میهن‌پرستی» صحبت می‌کنند!
SiavashFa.78
افرادی که سفت و سخت هستند، پیروان مرگ‌اند. افرادی که نرم و منعطف هستند، پیروان زندگی‌اند. سفت‌ها و سخت‌ها خواهند شکست. نرم‌ها و منعطف‌ها پیروز خواهند شد!
SiavashFa.78
اگر شما بخواهید چیزی را به سرچشمۀ آن بازگردانید، ابتدا باید بگذارید تا پراکنده شود. اگر شما بخواهید چیزی را ضعیف نمایید، ابتدا باید بگذارید تا قوی شود. اگر شما بخواهید چیزی را از بین ببرید، ابتدا باید آن را به شکوفایی برسانید. اگر شما بخواهید چیزی را به‌دست بیاورید، ابتدا باید آن را ببخشید.
سمانه علی بخشی
آنانی که روی نوک انگشتانشان می‌ایستند، پایدار نیستند. آنانی که در پیش رفتن شتاب می‌کنند، بسی دور نخواهند رفت. آنانی که سعی دارند دیگران را بی‌فروغ کنند، نور خود را کم می‌کنند. آنانی که خود را درستکار می‌دانند، نمی‌توانند تشخیص دهند که چقدر اشتباه دارند. آنانی که کارهای خود را به رخ می‌کشند، دستاوردهایی که به‌دست آورده‌اند را بی‌اثر می‌کنند.
سمانه علی بخشی
بزرگ‌ترین فضیلت آن نیست که به دنبال انجام کارهای نیک باشید، بلکه آن است که خودتان را به نیکی مطلق تبدیل کنید.
SiavashFa.78
هنگامی که از زنجیر میل و آرزو آزاد شده باشید می‌توانید رازهای پنهان را ببینید. در قید امیال و آرزوها بودن موجب می‌شود تنها چیزهایی را ببینید که در عالم ظاهر هستند.
SiavashFa.78
دائو قابل بیان و توصیف نیست، در غیر این‌صورت جاودانه نخواهد بود. نامی که قابل بیان باشد، نام جاودانه‌ای نیست. بی‌نامی، مرز بهشت و زمین است. آنچه که می‌گوییم، برای اسم‌گذاری روی مادر آفرینش است. هنگامی که از زنجیر میل و آرزو آزاد شده باشید می‌توانید رازهای پنهان را ببینید. در قید امیال و آرزوها بودن موجب می‌شود تنها چیزهایی را ببینید که در عالم ظاهر هستند. با این حال، پنهان و پیدا از یک چشمه بیرون می‌آیند. این چشمه را «تاریکی» می‌گویند. تاریکی از تاریکی زاده می‌شود. آغاز همۀ دانش‌ها و فهم‌های بشری!
کاربر ۳۰۷۸۷۶۰

حجم

۱۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان