دانلود و خرید کتاب رهیافتی بر مدیریت استراتژیک در حوزه بازرگانی بین الملل مهدی شعبان شهریاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهیافتی بر مدیریت استراتژیک در حوزه بازرگانی بین الملل اثر مهدی شعبان شهریاری

کتاب رهیافتی بر مدیریت استراتژیک در حوزه بازرگانی بین الملل

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رهیافتی بر مدیریت استراتژیک در حوزه بازرگانی بین الملل

کتاب رهیافتی بر مدیریت استراتژیک در حوزه بازرگانی بین الملل نوشته مهدی شعبان شهریاری است. این کتاب را نشر عطران منتشر کرده است. 

درباره کتاب رهیافتی بر مدیریت استراتژیک در حوزه بازرگانی بین الملل

مدیریت استراتژیک زمینه ها و راهکارهای مناسبی را برای مدیران حوزه های مختلف فراهم می‌کند تا با تکیه بر ذهنی پویا، آینده‌نگر، جامع نگر و اقتضایی بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در حوزه کسب و کار خود در بازارهای رقابتی امروزی، چه در سطح بازارهای داخلی و چه در سطح بین‌الملل و بازرگانی بین‌الملل را حل نمایند. از مزایای مدیریت استرتژیک این است که مدیران با استفاده از روش‌های منظم‌تر، معقول‌تر و منطقی‌تر راه‌ها و استراتژی‌های بهتری را برای بقای سازمان‌ها در محیط‌های پرشتاب کنونی تدوین نمایند و در حقیقت ابزاری است مهم برای مدیریت کسب‌وکار و بهبود توانایی رقابت سازمان و شکاف بین منابع موجود شرکت و الزامات موردنیاز آینده آن را پر میک‌ند و با ارائه دسترسی سازمان‌ها به منابع بیرونی ایجاد هم‌افزایی و ترویج یادگیری و تغییر سریع، رقابت جویی سازمان‌ها را افزایش می‌دهد، چراکه در محیط رقابتی امروز کمتر سازمانی قادرست که به صورت انفرادی و تنها با توجه به منابعی که در دست دارد به اهداف خود دست یابد.

مدیریت استراتژیک به شکل ترکیبی از تحلیل‌ها، تصمیمات و اقدامات تعریف می‌شود که یک سازمان برای ایجاد و نگه‌داشت مزیت‌های رقابتی در پیش می‌گیرد. 

مدیریت استراتژیک مسیر کلی را برای یک شرکت فراهم می‌کند. همچنین اهداف سازمان، تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ها برای رسیدن به این اهداف و سپس تخصیص منابع برای اجرای برنامه‌ها را مشخص می‌کند. فرآیند مدیریت استراتژیک برای مطابقت با شرایط دائم‌التغییر بازار و ساختار رقابتی با سازمان‌هایی که به طور مداوم منابع، توانمندی‌ها و صلاحیت‌های اصلی را توسعه می‌دهند، استفاده می‌شود.

کار اصلی مدیریت استراتژیک این است که از زاویه ماموریت شرکت به سازمان نگاه کند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا تحلیل بهتر و بیشتری نسبت به مدیریت استراتژیک در حوزه بین‌الملل داشته باشید.

خواندن کتاب رهیافتی بر مدیریت استراتژیک در حوزه بازرگانی بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مدیریت استراتژیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رهیافتی بر مدیریت استراتژیک در حوزه بازرگانی بین الملل

معنای اصطلاحی

استفاده از مفهوم راهبرد درحیطه سازمان ومدیریت در نیمه دوم قرن بیستم میلادی آغاز شده است. راهبرد بیان میکند که به منظور فراهم آوردن امکان برتری یافتن بررقبا، موسسه چگونه روابط خود با محیط را سامان داده و منابع خویش را درجهت هدف به حرکت درآورد. بخاطر توجه واهمیت دادن راهبرد به روابط بین سازمان و محیط، افزایش عدم اطمینان به سبب تغییر یافتن مداوم محیط و متنوع شدن وظایف سازمان و پیچیده گشتن دیدگاه های متفاوت نویسندگان درباره این موضوع، تعریفی که مورد قبول عامه واقع شود هنوز برای این موضوع انجام نگرفته است، اما در زمینه اینکه راهبرد روابط بین سازمان و محیطش را تنظیم می کند، بین دیدگاه ها، تفاوتی وجود ندارد (امیرکبیری، ۱۳۸۱: ۲۷).

هافروشندل:" راهبرد، فعالیت های تامین کننده هماهنگی بین منابع داخلی و قابلیتهای موسسه با فرصتها و تهدیدهای محیط بیرونی"(امیرکبیری ۱۳۸۱: ۲۸).

راهبرد یک سازمان عبارت است از تدوین برنامه ای در جهت هدایت عملیات سازمان شامل کالا یا خدماتی که به مشتریان عرضه می کند، تعیین اهدافی که باید تحقق یابد و بالاخره تعیین خط مشی های تدارک و تخصیص منابع برای دستیابی به آن برای دستیابی به آن هدف ها (محب علی و رحمان سرشت، ۱۳۷۲: ۱۵).

دراکر (۱۹۹۵) استراتژی را کلیه تصمیم های مربوط به اهداف سازمان و راه رسیدن به آنها تعریف کرده است.

استراتژی عبارت است از تعیین اهداف و آرمان های بلند و اساسی برای یک سازمان و پذیرش مجموعه ای از اقدامات و تخصیص منابع لازم برای حصول به این اهداف و آرمان ها (چندلر، ۱۹۶۲).

استراتژی مجموعه ای از انتخاب بنیادی یا حساس درباره نتایج یک فعالیت و ابزار آن فعالیت است (چایلد، ۱۹۷۲).

استراتژی به حرکت و مسیر حرکت بلندمدت و همچنین گسترده فعالیت های یک سازمان اطلاق می شود (فالکنرو جانسون، ۱۹۹۲).

استراتژی اظهار رسمی قصد سازمان است که ابزار رسیدن به نتایج را تعیین می کند و به تخصیص بلندمدت منابع سازمان، تطبیق آن منابع با محیط بیرونی می پردازد (آرمسترانگ، ۱۳۸۱، ۴۴-۴۱).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۴۲۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان