دانلود و خرید کتاب فرضیه شگفت انگیز فرانسیس کریک ترجمه محمدرضا غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرضیه شگفت انگیز اثر فرانسیس کریک

کتاب فرضیه شگفت انگیز

معرفی کتاب فرضیه شگفت انگیز

کتاب فرضیه شگفت انگیز نوشتهٔ فرانسیس کریک با ترجمهٔ محمدرضا غفاری در انتشارات مازیار چاپ شده است. این کتاب حاوی پژوهش علمی در مورد آگاهی و روح است.

درباره کتاب فرضیه شگفت انگیز

برحسب سنت، روح انسان مفهومی غیرمادی انگاشته می‌شود که فقط می‌تواند به وسیله روانپزشکان و عالمان علوم دینی مورد بررسی قرار گیرد. در این کتاب جدید « فرضیه‌ شگفت‌انگیز» برنده‌ جایز نوبل فرانسیس کریک، با بی‌باکی مرز بین علم و روح‌گرایی را با بررسی روح از منظر یک دانشمند جدید درمی‌نوردد و اساس وجود روح و عملکرد آن را بر پایه‌ بررسی‌های عمیق چگونگی کارکرد مغز هنگام «دیدن» قرار می‌دهد. فرانسیس کریک، پرسش‌هایی را که فیلسوفان برای قرن‌ها آن‌ها را مطرح می‌کرده و در پاسخ‌ دادن به آن‌ها توفیق چندانی نداشته‌اند، به گونه‌ای توفیق‌آمیز مورد بررسی قرار داده است.

فرضیه شگفت انگیز بیان می‌کند که "فعالیت‌های ذهنی فرد کاملاً ناشی از رفتار سلول‌های عصبی ، سلول‌های گلیال و اتم‌ها ، یون‌ها و مولکول‌های سازنده و تأثیرگذار بر آن‌ها است." کریک ادعا می‌کند که مطالعه علمی مغز در طول قرن ۲۰ منجر به پذیرش آگاهی، اراده آزاد و روح انسان به‌عنوان سوژه‌های تحقیق علمی شد.

کریک به جای تلاش برای پوشش دادن همه جنبه‌های آگاهی (خودآگاهی ، فکر ، تخیل ، ادراک و غیره) بر روی سیستم بصری اولیه تمرکز دارد و پیش‌نیازهای تجربه آگاهانه را به چندین زیرشرط گسترده، تجزیه می‌کند. مثل حافظه کوتاه‌مدت و مکانیسم توجه.

این کتاب سپس به بررسی اجمالی بسیاری از موضوعات علوم اعصاب می‌پردازد ، از بررسی نحوه عملکرد سلول‌های عصبی گرفته تا توصیف مدارهای عصبی اساسی و معادل‌های مصنوعی آن‌ها. در طول این مدت ، کریک به آزمایش‌های مختلف استناد می‌کند که نکات محدودی را که وی در مورد آگاهی بصری بیان کرده نشان می‌دهد، مانند مطالعاتی که در مورد پدیده نابینایی در ماکاک‌ها رخ می‌دهد.

کتاب فرضیه شگفت انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی و علوم اعصاب پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

کاربر ۳۹۵۷۲۳۵
۱۴۰۱/۰۵/۰۸

عالیه، و از نظر فلسفی و علمی واقعا چارچوب ذهنو وسیع میکنه.. چند فصل از وسط کتاب یه کم مطالب تخصصی مغزو اعصاب هس، ولی بقیه فصلها بسیار فهم‌پذیر و ساده و روان x:

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان