دانلود و خرید کتاب انتخابات؛ تکرار یا تغییر سیدمحمدحسین راجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انتخابات؛ تکرار یا تغییر اثر سیدمحمدحسین راجی

کتاب انتخابات؛ تکرار یا تغییر

معرفی کتاب انتخابات؛ تکرار یا تغییر

کتاب الکترونیکی «انتخابات؛ تکرار یا تغییر» نوشتهٔ سیدمحمدحسین راجی و سیدمحمدرضا خاتمی و محسن فوجی در نشر معارف چاپ شده است. «چرا باید رأی بدهیم؟» این سؤال، یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در هفته‌های پیش از انتخابات مطرح می‌شود. بی‌تردید، شرکت کردن در انتخابات، رفتاری دموکراتیک است و کسی نمی‌تواند ما را مجبور کند که رأی بدهیم یا رأی ندهیم. اما می‌توانیم دربارهٔ تصمیم خود فکر کنیم و آن را به بحث بگذاریم. حضور مردم باعث می‌شود که یک کشور رفته‌رفته به ایده‌آل نزدیک شود. فرایند مردم‌سالاری، فرایندی است که به آرامی رخ می‌دهد و هر رأی خاموش، رسیدن به بلوغ کامل سیاسی را کُند می‌کند.

درباره کتاب انتخابات؛ تکرار یا تغییر

کتاب حاضر با هدف پاسخ به ۳ سؤال اصلی مردم درباره انتخابات نگاشته شده است:

سؤال اول پیرامون لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات است که در ذیل این عنوان به تبلیغات منفی دشمن نسبت به موضوعاتی نظیر نبود آزادی در ایران و عدم کارآمدی نظام در چهار دهه گذشته پرداخته می‌شود.

سؤال دوم، درباره چرایی مشکلات کشور در بحث اقتصادی - خصوصاً در سال‌های اخیر - است.

و سؤال سوم، نیز راهکارهای حل مشکلات است که با بررسی تجربه سایر کشورها ثابت می‌شود که «تنها راه نجات اقتصاد، نگاه به درون و جهش تولید» است.

کتاب انتخابات؛ تکرار یا تغییر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب انتخابات؛ تکرار یا تغییر

دارالفنون در آلمان

کشور آلمان تا نیمه‌های قرن هجدهم میلادی فقط تعداد کمی از کالاهای تولیدی مانند لباس‌های پشمی و نخی را صادر می‌کرد و بیشتر صادرکنندهٔ مواد خام بود. یکی از چهره‌های تأثیرگذار در دوران پیشرفت آلمان «پیتر بیوث»۶۵ بود. بیوث در سال ۱۸۱۶ رئیس دپارتمان صنعت و تجارت در وزارت اقتصاد آلمان شد. او در سال ۱۸۲۰ مؤسسه‌ای جهت مهارت‌آموزی و آموزش کارگران برای تربیت کارگران ماهر تأسیس کرد. علاوه بر این، سفرهای خارجی را نیز برای کارگران به جهت به دست آوردن اطلاعات و جزئیات فناوری‌های جدید برنامه‌ریزی می‌کرد.

هم‌چنین در این دوران آلمانی‌ها با جمع‌آوری دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خارجی و کپی‌برداری از آن‌ها، کالاهای مشابه خارجی را تولید می‌کردند.

از جمله آثار و نتایج مؤسسه آموزشی بیوث (Gewerbeinstitut)، تربیت شاگردانی بود که در آینده چرخ صنعت آلمان را به گردش درآوردند. «آگوست بورزیگ» یکی از این افراد بود که صنعت لوکوموتیوسازی آلمان را به وجود آورد. در سال ۱۸۴۱ وقتی وی کارخانهٔ لوکوموتیوسازی را تأسیس کرد، همهٔ بیست لوکوموتیو فعال در آلمان وارداتی بود؛ اما با پیشرفت در این صنعت، در سال ۱۸۵۴ دیگر هیچ لوکوموتیوی وارد نشد و ۶۷ عدد از ۶۹ لوکوموتیو مورد استفاده در آلمان از شرکت بورزیگ خریداری شده بود. علاوه بر آن، آلمان موفق شد شش عدد لوکوموتیو به لهستان و چهار عدد لوکوموتیو نیز به دانمارک صادر کند. ذکر این نکته نیز لازم است که گسترش راه‌آهن، یکی از اصلی‌ترین عوامل انقلاب صنعتی در آلمان بود.

تأثیر حرکت علمی و صنعتی بیوث به قدری بود که جهش بزرگی در هر دو حوزه برای آلمان رقم زد. کشور آلمان توانست صنعت خود را که در حد سرقت علمی و کپی‌کاری بود و فاصله‌ای پنجاه‌ساله با انگلیس داشت، در طی بیست سال با اقدامات بیوث جبران کند. جایگاه علمی این کشور نیز به قدری ارتقا یافت که در طی سال‌های ۱۸۲۰ تا ۱۹۲۰ میلادی حدود نُه‌هزار دانشجوی امریکایی برای تحصیل به آلمان رفته بودند.

نظرات کاربران

کاربر 162100
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

قسمتی از کتاب در مورد اهمیت و جایگاه انتخابات و این که شرکت در انتخابات حق ماست که در کشور هایی زنان این حق را نداشتند...قسمتی هم در مورد پیشرفت های ایران بود. خب طبیعتا با یک انتخاب درست کشور

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان