دانلود و خرید کتاب بیولوژی معنویت یا نوروتئولوژی علی‌‌اكبر ضيايی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیولوژی معنویت یا نوروتئولوژی اثر علی‌‌اكبر ضيايی

کتاب بیولوژی معنویت یا نوروتئولوژی

معرفی کتاب بیولوژی معنویت یا نوروتئولوژی

کتاب بیولوژی معنویت یا نوروتئولوژی نوشته علی‌‌اکبر ضیایی است. این کتاب را انتشارات بین المللی امین منتشر کرده است.

درباره کتاب بیولوژی معنویت یا نوروتئولوژی

در این کتاب مقالات مهمی که در حوزه مطالعات نوروتئولوژی انجام شده است برای فارسی‌زبانان ترجمه شده است. امید است این مقالات بتواند راهگشای خوبی برای توجه بیشتر علاقه‌مندان به موضوع نوظهور پدیده تجربه دینی از منظر عصب‌شناسی الهیات بوده باشد. علم عصب‌شناسی الهیات و یا به عبارتی دیگر عصب‌شناسی معنویت یک‌رشته تازه‌تأسیس در علم عصب‌شناسی است. از جمله زیرمجموعه‌های علم عصب‌شناسی می‌توان به روان‌شناسی عصب‌شناختی (نوروپسیکولوژی)، فیزیولوژی اعصاب (نوروفیزیولوژی)، فلسفه عصب‌شناختی (نوروفیلوسوفی) نیز اشاره نمود. یک‌رشته جدید دیگری نیز به این فهرست اضافه شده است که بحث‌های فراوانی را در میان اندیشمندان معاصر برانگیخته است و آن علم عصب‌شناسی الهیات (نوروتئولوژی) است. این چهار رشته را می‌توان سنگ بنای اصلی علم عصب‌شناختی و ابزار مهمی در رمزگشائی و کالبدشکافی و موشکافی از روان انسانی و ویژگی‌های رفتاری انسان بشمار آورد. مفهوم کلی از عصب‌شناسی الهیات چیزی جز زدن پلی بین پدیده معنویت و تجارب معنوی منتج از آن با توصیفات علمی محتمل (فرضیات علمی) از چنین دانشی نیست. علاقه‌مندان به این رشته علمی معتقدند که برای همه تجارب درونی - ذهنی انسان (سوبژکتیو) یک بنیان تکاملی و عصب‌شناختی وجود دارد که از اعمال دینی و معنوی نشئت می‌گیرد. زمانی که بحث از الهیات و دین می‌شود علم عصب‌شناختی به‌عنوان یک اصطلاح به‌درستی بکار برده نمی‌شود.

ایهام و ابهام‌گوئی در علم عصب‌شناختی به‌طور‌کلی در رشته عصب‌شناسی الهیات تجلی کرده و این اصطلاح جدید نخستین‌بار توسط فردی به نام جیمز اشبروک ابداع گردید. وی که از متخصصان علم الهیات بود به تحصیل درباره عصب‌شناختی پرداخت و با ابداع این واژه به تاریخ این علم پیوند خورد. اما به‌هرحال تا کنون یک تعریف مشخصی از این اصطلاح ارائه نشده است و شاید بتوان گفت که این علم به دنبال یافتن دلایلی منطقی و علمی برای پدیده تجارب دینی بر اساس توصیفات علمی است. هدف از عصب‌شناسی الهیات بررسی و "رمزگشائی از الهیات بر اساس دیدگاه عصب‌شناسی" است و "بدین ترتیب می‌توانیم بفهمیم که چگونه انسان به دین و اسطوره‌های دینی میل ذاتی دارد".

آیا عصب‌شناسی الهیات می‌تواند به موضوع وحی از منظر علمی بنگرد؟ این علم نوظهور ریشه‌های عصبی تجربه دینی را در انسان بررسی می‌کند و می‌خواهد بداند که در هنگام بروز تجربه معنوی و دینی چه اتفاقاتی در مغز انسان روی می‌دهد و از طرف دیگر رابطه‌ای بین اختلالات مغزی و کارکرد نادرست آن و تجربه دینی بیابد و در نهایت به دنبال راه حلی برای رهایی انسان از این اختلالات مغزی و معالجه او باشد. 

خواندن کتاب بیولوژی معنویت یا نوروتئولوژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان روان‌شناسی و عرفان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان