دانلود و خرید کتاب بررسی محیط زیست از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی و تاثیرات آن در جامعه اسماعیل مهدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی محیط زیست از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی و تاثیرات آن در جامعه اثر اسماعیل مهدیان

کتاب بررسی محیط زیست از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی و تاثیرات آن در جامعه

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی محیط زیست از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی و تاثیرات آن در جامعه

کتاب بررسی محیط زیست از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی و تاثیرات آن در جامعه نوشتهٔ اسماعیل مهدیان است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی محیط زیست از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی و تاثیرات آن در جامعه

روند روبه رشد آلودگی‌های زیست محیطی در جهان امروز و افزایش بحران‌های محیط‌زیست موجود باعث می‌شود که یک مشارکت همگانی برای حفظ محیط‌زیست ایجاب شود تا فرهنگ زیست محیطی در بین عموم گسترش یافته و اقشار مختلف اجتماع از مسائل و مباحث مربوط به محیط‌زیست آگاهی بیشتر یابند. انسان قرن بیست و یکم چنان گرفتار دنیای ماشینی خود شده است که اغلب فراموش می‌کند موجودات زنده دیگری هم روی این کره خاکی زندگی می‌کنند به طور قطع یکی از اموری که زمینه‌ساز سعادت و کمال انسان در دنیا و آخرت است داشتن محیط سالم و امن و داشتن روح و جسمی سالم است و جسم سالم نیز فقط زمانی حاصل می‌شود که انسان از محیط‌زیست سالم و دلگشاه بهرمند باشد. محیط پاک و آراسته و خرم زندگی را شاداب و معطر می‌سازد.

زمانی در مورد طبیعت تفکر می‌کنیم که خطراتی او را محاصره کرده است. سرعت انقراض به علت فعالیت‌های بشر شتاب فزاینده‌ای یافته است. ما انسان‌ها بزرگ‌ترین بحران انقراض را ایجاد کرده‌ایم. انسان از زمان خلقت خود از طبیعت بهره‌برداری کرده است. آلودگی و تخریب محیط زیست و جمعیت و کاهش و نابودی منابع طبیعی بحران‌هایی است که توسط انسان ایجاد شده است. لذا برای جلوگیری از این بحران‌ها، باید اقداماتی صورت گیرد مانند هدایت و مدیریت منابع طبیعی به عنوان مهم ترین منابع حیاتی نسل‌های آینده، وضع قوانین و مقررات مرتبط با محیط‌زیست تا در اجرای مدیریت خردمندانه موفقیت حاصل شود، برقراری تعادل بین حفظ محیط‌زیست و سلامتی انسان، اهمیت دادن به جایگاه حقوق محیط‌زیست و کسب اعتبار لازم برای آن. حال باید ببینیم فقه و حقوق اسلامی در این باره چه دیدگاهی دارد. سوالاتی که در این کتاب به آن‌ها پاسخ داده می‌شوند از این قرار هستند: فقه و حقوق اسلامی چه تدابیری برای حفظ محیط‌زیست دارد؟ اصول و قواعد پیشگیری از تخریب محیط‌زیست یا (حفظ محیط زیست) در فقه چیست؟ مسئولیت فقه و حقوق در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب چیست؟ تاثیر آسیب‌های تخریب محیط زیست بر آرامش روحی و روانی جامعه چیست؟

خواندن کتاب بررسی محیط زیست از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی و تاثیرات آن در جامعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که دربارهٔ ارتباط بین فقه و محیط زیست تحقیق می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی محیط زیست از دیدگاه فقه و حقوق اسلامی و تاثیرات آن در جامعه

امام علی می‌فرماید: در آغاز سرما خویس را بپوشانید و در پایانش آن را دریابید زیرا با بدن‌ها همان می‌کند که با برگ درختان خواهد کرد آغازش می‌سوزاند و پایانش می‌رویاند. از سرما در آغاز آن فصل (خزان) پرهیز کنید و در پایان آن فصل بهار به استقبال آن بشتابید در پاییز خود را بپوشانید و در آغاز بهار از لباس‌های خود کم کنید زیرا تاثیر سرما بر بدن‌ها و درختان یکسان است.

ابن میثم بحرانی می‌گوید: پرهیز از اول سرما که ابتدای پاییز است به این دلیل است که تابستان و پاییز هر دو از جهت خشکی مشترک هستند و بدن ها با حرارت تابستان خو کرده‌اند از این رو هنگامی که با سرما مواجه شوند به سرعت از آن متاثر شده و دو نیروی برودت و یبوسا که طبیعت ضعف و فنا در بدن قوی می¬شود و به همین دلیل درختان خشک شده و برگ‌های آنها می‌سوزد و بدن‌های ضعیف و لاغر می‌شود. اما در آخر زمستان و اوایل بهار اثری بر عکس بر بدن دارد زیرا زمستان و بهار در طبیعت اشتراک دارند (اعتدالین) ولی زمستان سرد و بهار گرم و از این رو سرمای آخر زمستان با حرارت بهار ممزوج شده و از شدت سرما کاسته می¬شود و این اعتدال حرارت همراه با رطوبت زمینه مناسبی برای ایجاد طبیعت و زندگی است و سبب رشد گیاهان و به برگ و بار آمدن درختان و تقویت بدن انسان می‌شود. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان