دانلود و خرید کتاب کسبه جزء از منظر حقوقی امیرحسین ابراهیم اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کسبه جزء از منظر حقوقی اثر امیرحسین ابراهیم اصفهانی

کتاب کسبه جزء از منظر حقوقی

معرفی کتاب کسبه جزء از منظر حقوقی

کتاب الکترونیکی «کسبه جزء از منظر حقوقی» نوشتهٔ امیرحسین ابراهیم اصفهانی در انتشارات آوای آرامش چاپ شده است.

درباره کتاب کسبه جزء از منظر حقوقی

امروزه یکی از موضوعات مهم کسبه جزء هستند که در مواد مختلفی از قانون تجارت مصوب ۱۳۱۱ نام آن به‌دفعات به چشم می‌خورد، اما متأسفانه تعریف مشخصی در خصوص کسبه جزء در قانون مذکور ارائه نگردیده است و در نظام‌نامه ماده ۱۹ قانون تجارت مصوب ۱۳۸۰ معیار تشخیص کسبه جزء را مشخص کرده است و از همین رو این نظام‌نامه امروزه چندان راهگشای نیست و باعث مشکلات نظری و عملی بسیاری شده است.

اهمیت موضوع از جایی مشخص می‌شود که کسبه جزء برطبق قانون تجارت و دیگر قوانین از تکالیف زیادی معاف هستند. در این کتاب به علت معافیت کسبه جزء از برخی تکالیف و در حیطه مطالعاتی اینجانب برای اولین‌بار هدف از معافیت کسبه جزء از برخی تکالیف مقرر برای تجار موردتوجه می‌گیرد و بررسی می‌شود که آیا اکنون نیز باگذشت زمان و با پیشرفت‌های اقتصادی و تحولات چشمگیری که در عرصه‌های تجارت به وجود آمده است و افزایش نرخ تورم در نتیجه کاهش ارزش پولی علت و هدف از معافیت کسبه جزء همچنان به قوت خود باقی است و یا به‌درستی اجرا می‌شود. 

کتاب کسبه جزء از منظر حقوقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان حقوق و فعالین این حوزه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کسبه جزء از منظر حقوقی

موضوع بسیار مهم و قابل توجه در مفهوم کسبه جزء که لازم به توضیح است این می‌باشد که در خصوص کسبه جزء اولین سوالی که به ذهن متبادر می شود این موضوع میباشد که آیا ثبت اشخاص حقوقی و شرکت کسبه جزء در حقوق ما امکان پذیر است یا خیر؟و به زبان ساده تر آیا کسبه جزء می توانند شخص حقوقی باشند یا خیر؟ در پاسخ به سوال فوق باید گفت بنا به صراحت نظام نامه کسبه جزء شامل شرکت های تجاری نمی‌شود و صرفاً ناظر به افراد حقیقی است بدین لحاظ که مالک تشخیص میزان فروش و یا مبلغ دریافتی سالیانه آنان است و به همین جهت این حقیر در تعریف ارائه شده از کسبه جزء از واژه فرد یا افرادی، استفاده نمودم که ناظر به شخص حقیقی تاجر است. بند دوم: کسبه جزء در رویه قضایی در اینجا فقط به بیان اینکه در عرف قضایی و رویه قضایی مفهوم کسبه جزء با مفهوم کسبه جزء در قانون بسیار متفاوت است و در رویه قضایی تمام خواربار فروشی‌ها، دکه داران ، مغازه‌های معمولی داخل شهر و نمایشگاه‌های اتومبیل معمولی و غیر... کسبه‌جزء محسوب می‌شوند و این در حالی است که شاید عملاً در آمد این افراد به مراتب بالاتر ا ز حد نصاب مذکور در نظام نامه مربوط به کسبه جزء می‌باشد اما همچنان با این افراد در رویه قضایی ما همانند کسبه جزء رفتار می شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۸۹۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۷۰۰
تومان