دانلود و خرید کتاب دعای عرفه ترجمه سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دعای عرفه اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب دعای عرفه

معرفی کتاب دعای عرفه

کتاب دعای عرفه نوشتۀ سید مهدی شجاعی است. در اینکه دعای عرفۀ امام حسین به لحاظ مضمون و محتوا منحصربه‌فرد است، کمترین شبهه و تردیدی نیست. اما اگر در این چند سطر، بر این وجه از دعا، توقف و تمرکز نمی‌شود، دلیلش صرفاً عدم صلاحیت نویسنده است.

درباره کتاب دعای عرفه

در اینکه دعای عرفه امام حسین نان به لحاظ مضمون و محتوا منحصربه‌فرد است، کمترین شبهه و تردیدی نیست. اما اگر در این چند سطر، بر این وجه از دعا، توقف و تمرکز نمی‌شود، دلیلش صرف عدم صلاحیت نویسنده است. اینکه انسان، در مواجهه با یک پدیده محیرالعقول، دچار اعجاب و شگفتی و حیرت شود، حرفی است و اینکه با عقل ناقص و قاصرش بتواند تمام یا بخشی از وجوه و ابعاد آن پدیده را ادراک و تحلیل و تشریح کند، حرفی دیگر.

بهترین شرح‌ها و تفسیرها و تحلیل‌ها زمانی به کار مخاطب می‌آید که در متن و بطن دعا قرار گرفته باشد یا لااقل با فضای کلی آن آشنا شده باشد. آنچه ما اکنون به آن نیاز داریم و در میان سطور مقدمه به دنبال آن می‌گردیم، نکات یا ابزار یا عواملی است که بتواند یک تصویر کلی از این کتاب به دست دهد و به ارزیابی و تصمیم‌گیری ما برای خواندن یا نخواندن کتاب، کمک کند.

متن این کتاب، دعاست. یعنی که مخاطب امام حسین در این عبارات، خداست. مخاطبی که برتر و بالاتر از او قابل‌تصور نیست و چه کسی دوست ندارد بداند که دردانه عالمه حضرت اباعبدالله الحسین است در مناجات‌ها و راز و نیازهایش با خالق هستی، چه گفته است؟! ارزش و اعتبار کلامی که گوینده آن حسین است و شنونده و مخاطب آن، خدای حسین، با میزانی قابل‌اندازه‌گیری و ارزش‌گذاری است.

اگر بنا باشد که در میان روزهای ارزشمند عالم، ده روز بر تر و ارجمندتر - به لحاظ ظرف زمان - برشمرده شود، بی شک یکی از آن ده روز عرفه است. از منظری دیگر اگر این عدد ده به پنج هم برسد، باز روز عرفه در میان پنج‌روز اول - به لحاظ ارزش و مرتبت ۔ خواهد ماند و اما اگر از منظر رابطه زمین و آسمان و ترسیم مقدرات جهان و تعیین سرنوشت انسان، ایام را بسنجیم، به هیچ روزی نه که تنها به یک شب می‌رسیم که ارج و منزلتش از روز عرفه بالاتر است و آن، شب قدر است.

خواندن کتاب دعای عرفه را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به تفسیر آیات و دعاهای گوناگون می‌توانند این کتاب را بخوانید. اگر کسی بخواهد به معدنی از معادن و سری از اسرار و جلوه‌ای از جلوات و حقیقتی از حقایق عالم، دست پیدا کند، بد نیست که ببینند کسی مثل حضرت حسین روزی مثل عرفه، در مکانی چون عرفات، به خدای خود چه گفته است.

درباره سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی نویسنده و روزنامه‌نگار در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد، وقتی جوان بود تحصیلاتش را در رشته‌‌های ادبیات نمایشی و حقوق هم‌زمان شروع کرد و به دلیل علاقه‌اش به نوشتن تحصیلاتش را ناتمام گذاشت. او در روزنامه‌‌های مختلف و مطبوعات مثل صفحات هنری و فرهنگی روزنامة جمهوری اسلامی، ماهنامۀ صحیفه و مجلة رشد جوانان فعالیتش را دنبال کرد و مدتی هم سرپرست انتشارات برگ را برعهده داشت، پس از نقد‌های اجتماعی او که در مجله منتشر کرد، مجبور به متوقف کردن فعالیت این ماهنامه شد و بعد از تعطیلی این نشریه انتشارات نیستان را تأسیس کرد.

او علاوه بر فعالیت در نشریه‌های متفاوت چند فیلم‌نامه هم نیز نوشته است و با کارگردانانی چون مجید مجیدی، بهزاد بهزادپور همکاری داشته و فیلم‌نامه‌هایی از جمله: پدر، چشم خفاش، دیروز بارانی و ... نیز از فعالیت‌های سینمایی او است. او به‌عنوان داور در جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات هم حضور داشته است. او در کتاب‌های کودک و نوجوان نیز پرکار بوده، از جمله پهلوان و فیل، قصة پلنگ سفید و ...

بخش‌هایی از کتاب دعای عرفه

وقتی معرفتت را به من الهام کردی، حجتت بر من واجب شد و آنگاه بود که درهای عجایب حکمتت بر من گشاده گشت و مرا به شگفتی و حیرت واداشت و چشم بصیرتم به آفریده‌های بی‌نظیرت در زمین و آسمان باز شد. تو مرا به ذکر و شکر خودت هشیار کردی و طاعت و عبادت خویش را بر من فریضه شمردی؛ و پیام پیامبرانت را به من فهماندی؛ و پذیرش راه‌ورسم خوشنودی‌ات را بر من آسان کردی و در تمامی این احوال، یاری و لطف تو بر من، متت و غنیمت بود. خدای من! آنگاه که تو مرا از بهترین خاک آفریدی، راضی نشدی که نعمتی را، بی نعمت دیگر بر من جاری کنی. راضی نشدی که لطفی، لطف دیگرت را بپوشاند. راضی نشدی که بذل محبتی، محبت دیگرت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

زندگی حقیقی انسان
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
دعای کمیل
سیدمهدی شجاعی
دعای ندبه
سیدمهدی شجاعی
سبک زندگی مؤمنانه
مدرسه دانشجویی قران و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
نشان حسن
لیلا مهدوی
حدیث دلشدگان
محمدعلی انصاری
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی؛ جلد دوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
شاکله‌ی نفس
احمدرضا اخوت
متن، ترجمه، و شرح اصول کافی کتاب اول (العقل‌ و الجهل)
علیرضا منفرد کیا
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت یوسف (ع)، جلد دوم
محمدرضا عابدینی
توحید ذات و تجلی اسماء
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
عبودیت حقیقی
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
خودشناسی
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
از علم تا عمل
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
سیره تربیتی پیامبران؛ حضرت یوسف (ع)، جلد اول
محمدرضا عابدینی
ضیافت حقیقی
محمد شجاعی
دریای بی کران
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
به کیمیای ایمان
موسی صدر

نظرات کاربران

طلوع زندگی
۱۴۰۲/۰۴/۰۹

ممنون. عالی بود. خدا خیرتون بده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۶۹۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۳۳,۹۷۵
تومان