دانلود و خرید کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی اثر موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام

کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی

معرفی کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی

کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی که به همت موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام منتشر شده است یکی از کتاب‌های مجموعه پله پله تا ملاقات خدا از انتشارات سدید است که با هدف ترویج ارزش‌های اخلاقی اسلام منتشر می‌شود.

مجموعه پیش رو که با اقتباس از بیت مشهور مولوی «پله پله تا ملاقات خدا» نام گرفته، درباره اخلاق اسلامی است. این مجموعه سعی در جبران کمبود منابع معتبر و متقن برای تعالیم اسلام ناب به خصوص برای مخاطبان دانشجو و طلبه نموده است. به این طریق که با تکیه بر منابع اسلامی و با نگاه اسلام ناب محمدی، تعالیم و دستورات اخلاقی اسلام را در قالبی زیبا به مخاطب ارائه کرده است.

مجموعه مباحث «پله‌ پله تا ملاقات خدا» سال‌ها پیش به‌عنوان متن درس اخلاق دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام تدوین شد. در آن سال‌ها مباحث این کتاب به‌صورت روزانه بر روی برگه‌هایی عرضه می‌شد و اکنون انتشارات سدید آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان به مباحث اخلاق اسلامی قرار داده است.

هدف این کتاب، به پیروی از آیات و روایات اخلاقی، آن اسـت کـه مخاطـب را ابتـدا بـه تأمـل در موضوعـات اخلاقی و همچنیـن تفکـر در ضعف‌هـا و لغزشهـای شـخصی خـود فـرا بخوانـد و در مرحلـه بعـد بـا پیشـنهادهای جزئـی، زمینـه را برای عمل به تعالیم اخلاقی مرتبط و شایسـته فراهم کند.

کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی درباره نگاهی اخلاقی به تواضع، عجب و تکبر است.

خواندن مجموعه پله پله تا ملاقات خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتب مذهبی و اخلاقی مخاطبان این مجموعه‌اند. 

بخشی از کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی

از مسجد به سمت خانه حرکت کردیم. در بین راه پیرزنی از او سوالی کرد. با حوصله ایستاد و پاسخ پیر زن را داد. وقتی به منزل رسیدیم، زیرانداز خود را برای من انداخت و خودش نشست روی زمین. با خود گفتم این تواضع از اخلاق انبیاء است. مسلمان شدم.

اینها را عدی بن حاتم از اولین برخوردش در مدینه با رسول خدا صلی الله علیه و آله تعریف می‌کند. فطرت پاک هر انسانی تواضع را می‌پذیرد و می‌پسندد. ما هم یاد بگیریم! وقتی می‌خواهیم دیگران را دعوت کنیم در یک انتخابات به ما رأی دهند، یا دعوت کنیم به دین خدا، فرقی نمی‌کند. راهش تواضع است. خدا به پیامبرش می‌فرماید اگر غیر از این می‌بودی کسی به دور تو جمع نمی‌شد. (آل عمران ‌ ۱۵۹) 

انَس بن مالک که سال‌ها خادم رسول خدا صلی الله علیه و آله بود می‌گوید آن حضرت همیشه از بیماران عیادت می‌کرد. در تشییع جنازه شرکت می‌جست. دعوت غلامان و بردگان را اجابت می‌نمود. و در روز جنگ با بنی‌قریظه بر الاغی نشسته بود که افسار آن از لیف بود و پالان آن هم از لیف.

همان رسولی که بر براق می‌نشست و به آسمان می‌رفت.

***

شخص متواضع از رشد و یادگیری از هر که باشد و هر وقت و هر کجا که باشد، ابا و امتناع نمی‌کند.

از این رو امام صادق علیه السلام فرمود: التَّواضُعُ اَصلُ کُلّ خَیرٍ نَفیس مَرتَبَةٍ رَفیعَة. (بحار الانوار، ج ۷۲، ص ۱۲۱)

***

تواضع یک صفت درونی است که شخص، خود را برتر و بالاتر از دیگران نبیند. لازمهٔ تواضع، کردار و گفتارهایی است در بزرگداشت دیگران.

اسلام، آئین رستگاری
آیت‌الله العظمی مظاهری
لطفاً از من خوشتان بیاید!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
ما را ز باده گلگون خراب کن
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
پایش فصلی اقتصاد مقاومتی ۲
اندیشکده برهان
روزه سلوک پرهیزکاران
آیت‌الله العظمی مظاهری
وقت خشم و وقت شهوت مرد کیست؟
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
پایان پیمان شکنی
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
دو بهشت بنام والدین
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
شمع بیت‌ المال را خاموش کن
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
کرونای منحوس ۱
معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی
آدم‌خواری!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
دستانی نه بسته، نه باز
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
چند خوردی چرب و شیرین از طعام؟!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
چرا او؟ چرا من نه؟!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
هان ای دل عبرت بین!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
سفیر شیعه در غرب
مرکز اسلامی امام علی - هامبورگ
پیوند با خویشاوند
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیه السلام
علی بن ابی طالب (ع)

نظرات کاربران

ترمه🍁
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

کوتاه و خوب.... خدا کمکمون کنه به دیو های درونمون غلبه کنیم

کاربر ۳۵۵۰۶۰۷
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

بسیار زیبا و روان و راحت فهم کتاب درباره خودسازی و دوری از اموری مثل عجب و تکبر و تاکید بر بزرگی گناه تکبر است و واقعا جذاب نوشته شده و واقعا تاثیر گذار به نظر بنده ان شاءالله که عامل

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
نعمت‌های دنیایی از ثروت و قدرت و علم و ... هر چه باشد مورد حسادت دیگران قرار می‌گیرد. یعنی اگر خدا به ما چنین نعمت‌هایی عطا کند، خیلی‌ها آرزو می‌کنند که ما آن نعمت را نداشته باشیم. نعمت‌های معنوی هم همین‌طور است. اگر بخشنده باشیم، اگر اهل عبادت باشیم و ... برای عده‌ای گران است. حرص می‌خورند که چرا ما این‌طوریم! اما اگر متواضع باشیم، کسی آرزو نمی‌کند که ما تواضع نداشته باشیم. چه نعمت خوبی است تواضع! امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: تواضع نعمتی است که مورد حسادت قرار نمی‌گیرد. التَّواضُعُ نِعمَةٌ لا یُحسَدُ عَلَیها. (تحف العقول، ص ۴۸۹)
مادربزرگ علی💝
در کار گلاب و گل، حکم ازلی این بود کان شاهد بازاری وین پرده‌نشین باشد
مادربزرگ علی💝
عادت ناپسندی در میان برخی از ما هست که در برخی خانواده‌ها به صورت کم یا زیاد وجود دارد و آن این است که در خانواده یا مهمانی و موقع غذا خوردن،‌ مردها می‌نشینند و زن‌ها سفره می‌اندازند و کاسه بشقاب‌ها را می‌آورند و غذا را می‌کشند و از آقایان دعوت می‌کنند که بفرمایید! آقایان تشریف می‌آورند و غذای خود را میل می‌کنند. بعد از غذا کنار می‌نشینند و تکیه می‌دهند و تماشا می‌کنند! و خانم‌ها سفره را جمع می‌کنند و ظرف‌ها را می‌شویند و ... پسر بچه‌ها هم این تنبلی را از پدران یاد می‌گیرند و دختر بچه‌ها هم وظیفهٔ خود می‌دانند که به مادر کمک کنند. اما آیا این روش، روش اسلامی است؟
کاربر ۳۵۵۰۶۰۷
شتر مرد عرب، شتر پیامبر را پشت سر گذاشت و برنده شد. برخی از اصحاب خیلی ناراحت بودند و گویا این جریان به عقاید آن‌ها لطمه زده بود! رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: این‌که ناراحتی ندارد. شتر من همیشه برنده می‌شد و فکر می‌کرد بالا دست ندارد، اما این سنت الهی است که روی هر دستی، دستی دیگر پیدا شود.
Chamran_lover
بت بزرگ و مهم در آخرالزمان بت نفس است. دین مردم، اومانیسم؛ پیامبران این دین، فیلسوفان مادی‌گرا؛ و امامان این دین، روشنفکران؛ و معجزهٔ این دین، تکنولوژی.
کاربر ۱۳۸۳۸۱۷
مقید باشیم در پایین مجلس بنشینیم. مقید باشیم به کوچکترها و بچه‌ها هم سلام کنیم. مقید باشیم با فقرا نشست و برخاست کنیم. مقید باشیم از خود تعریف نکنیم. مقید باشیم خریدهای منزل را خودمان انجام دهیم و به منزل ببریم.
erfan
تمام مشکلات اخلاقی ما در این صورت حل می‌شود که هر وقت از خودمان یاد می‌کنیم، متذکر شویم که ما بنده‌ایم.
erfan
اگر با سرعت نور (۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه) حرکت کنیم ۱۶۰ هزار سال طول می‌شد که به نزدیک‌ترین و کوچک‌ترین کهکشان‌ها (ابرهای ماژولانی) برسیم. و فکر کنیم به بزرگ‌ترین کهکشان و فکر کنیم به دورترین کهکشان، و فکر کنیم تازه تمام اینها در عالم مادی خلاصه می‌شود که در برابر عالم غیرمادی و ماوراء طبیعی اصلاً به حساب نمی‌آید. و فکر کنیم تمام عوالم مادی و غیر مادی و دنیا و آخرت در برابر خداوند هیچ است. هر دو عالم یک فروغ روی اوست. الله اکبر!
erfan

حجم

۹۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۹۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان