دانلود و خرید کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم) داریوش صفوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم) اثر داریوش صفوت

کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم)

نویسنده:داریوش صفوت
انتشارات:نشر ارس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم)

کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم) نوشتهٔ داریوش صفوت است. نشر ارس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. به این اثر، رسالهٔ پژوهشی كوتاهی دربارهٔ استادان موسيقی ايران و الحان موسيقی ايرانی پیوست شده است. نویسندهٔ این کتاب می‌کوشد به ما یادآوری کند که هنر، دارای سرانجام و هدف است.

درباره کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم)

کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم)، با گفتارهايي دربارهٔ موسيقی آغاز می‌شود و با گفتاری دربارهٔ اساتید این هنر پایان می‌گیرد.

با خواندن بخش نخست این کتاب با «گوشه‌هایی از تاريخ موسيقی ايران»، فرهنگ ايران، «معمای تكرار در موسيقی ايرانی»، عنصر «حال» و نیز موسيقی عرفانی آشنا می‌شوید.

خواندن کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران موسیقی ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره داریوش صفوت

داریوش صفوت در ۷ آذر ۱۳۰۷ به دنیا آمد. وی موسیقی‌دان سنتی، نوازندهٔ سنتور و سه‌تار و نیز از شاگردان حبیب سماعی، ابوالحسن صبا و محمد ایرانی مجرد بود. صفوت از بنیان‌گذاران مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی ایران در سال ۱۳۴۷ بود.

این هنرمند موسیقی‌دان، از سال ۱۳۳۸ تدریس در زمینه‌های نوازندگی سنتور و سه‌تار، ردیف موسیقی ایرانی، آکوستیک موسیقی، تاریخ موسیقی ایران، شناخت موسیقی، آشنایی با موسیقی شرقی، فلسفهٔ موسیقی ایرانی، تجزیه‌وتحلیل موسیقی ایرانی، موسیقی و اسلام، بررسی رساله‌های کهن موسیقی ایران و… را در مراکز زیر آغاز کرد:

هنرستان موسیقی ملی در تهران، مرکز مطالعات موسیقی شرقی: وابسته به انستیتو موزیکولوژی پاریس در دانشگاه سوربن، دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران، هنرکده موسیقی ملی در تهران، دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران، دانشکده تلویزیون و سینما در تهران و دانشکده میراث‌فرهنگی.

مجید کیانی، پرویز مشکاتیان و حسین علیزاده از شاگردان وی هستند.

صفوت کتاب‌های مختلفی در زمینهٔ موسیقی منتشر کرد.

داریوش صفوت در ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ از دنیا رفت.

بخش‌هایی از کتاب هشت گفتار درباره موسیقی (جلد سوم)

«از قرن دوم هجری به بعد، مسلمانان به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول اعتقاد داشتند که باید به ظاهر کلام اکتفا کرد، اما گروه دوم معتقد بودند که کلام‌های مذهبی و روحانی و معنوی، علاوه بر معنای ظاهری، معانی باطنی و رمزی نیز دارند. به‌ویژه در مورد کلام خدا، بر اساس روایات وارده، معتقد بودند کلام خدا از هفت تا هفتاد بطن دارد. خلاصه اینکه گروه اول قائل به تعمیم بودند و گروه دوم قائل به تفکیک بین حلال و حرام پدیده‌ها.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان