دانلود و خرید کتاب اگر فریدا بود، چه می کرد؟ آریانا دیویس ترجمه زهرا عالمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اگر فریدا بود، چه می کرد؟ اثر آریانا دیویس

کتاب اگر فریدا بود، چه می کرد؟

ویراستار:عطیه طائب
امتیاز:
۲.۹از ۳۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اگر فریدا بود، چه می کرد؟

کتاب الکترونیکی اگر فریدا بود، چه می کرد؟ نوشتهٔ آریانا دیویس با ترجمهٔ زهرا عالمی و ویراستاری عطیه طائب در انتشارات کتاب کوله پشتی چاپ شده است. در دههٔ ۱۹۷۰، فریدا کم‌کم به‌عنوان یک نماد فمینیستی ظاهر شد. او به‌دلیل استفادهٔ هنرمندان جنبش چیکانو از عکس‌هایش در راهپیمایی‌ها و نمایشگاه‌ها به‌عنوان نماد زنان مکزیکی، به شهرت رسید. در اوایل دههٔ ۱۹۸۰، کارهای هنری او در نمایشگاه‌های سراسر جهان، در سرزمین‌های دوری مانند ژاپن، به نمایش گذاشته شد و بعد به‌آرامی اما با قاطعیت - به‌وسیلهٔ زندگی‌نامهٔ فریدا نوشتهٔ هایدن هررا۳۹ در سال ۱۹۸۳ و بعد از آن فیلم زندگی او در سال ۲۰۰۲ - داستان زندگی او و همچنین آثار هنری‌اش به افسانه تبدیل شد.

درباره کتاب اگر فریدا بود، چه می کرد؟

تحقیق درمورد زندگی فریدا کالو برای بررسی اینکه چگونه از کودکی بیمار به یکی از مشهورترین چهره‌های تاریخ تبدیل شد، کار آسانی نبوده است. انجام این کار نیازمند صرف تمام لحظات بیداری‌ام برای وقت گذراندن با فریدا بوده است، خیلی زود، او بر زندگی من مسلط شده بود. ناگهان طی رفت‌وآمد روزانه‌ام در محله‌های نیویورک، متوجه تأثیرات محسوس او شدم؛ او آنجا بود، تصویر یک دیوارنوشته که به‌سرعت از جلوی چشمم می‌گذشت، در رقص دامن یک رهگذر، در صدای آهنگ مکزیکی‌ای که از اتاق کم‌نوری به گوش می‌رسید. در مکالماتم، متوجه می‌شدم کلماتی که از دهانم خارج می‌شدند، خیلی به حرف‌های فریدا که در دفتر خاطراتش نوشته بود، شباهت داشتند. خیلی زود سبک لباس‌هایش هم به کمد لباسم راه پیدا کرد، رنگ لباس‌های داخل کمدم روشن‌تر شد و مجموعهٔ اکسسوری‌هایم با تلفیقی از طرح‌های الهام‌گرفته از بومی‌ها بیشتر شد.

با به پایان رساندن این کتاب، احساس می‌کردم شاید من بهتر از هر کس دیگری در دنیا، فریدا کالو را می‌شناسم. البته حقیقت این است که درواقع شناختن فریدا کالو غیرممکن است. حتی زمانی که زنده بود، اطرافیانش - و احتمالاً همسرش دیه‌گو - فقط بخشی از او را می‌شناختند، نقابی که از طریق نقاشی‌هایش آن را انتخاب کرده و به مردم نشان می‌داد. درواقع من معتقدم بزرگ‌ترین موفقیت خلاقانهٔ او به‌هیچ‌وجه نقاشی‌هایش نبود، بلکه نمایش هنرمندانهٔ زندگی‌اش بود. نمایش درامی که او با یک نقش اصلی خلق کرد چنان شهرت و جذابیتی داشت که از آن زمان تاکنون، چندین نسل در کتاب‌ها، مقالات، نمایشگاه‌ها و فیلم‌ها به زندگی او پرداخته‌اند. فریدا کالو یک معما بود، یک جادوگر، زنی که از اینکه او را نمی‌فهمیدند هم لذت می‌برد.

کتاب  اگر فریدا بود، چه می کرد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ فریدا اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب  اگر فریدا بود، چه می کرد؟

اگر فریدا می‌خواست به خودش عشق بورزد، چه می‌کرد؟

بازی کردن با ابروها: شاید ابروهای فریدا به اندازهٔ سبک نقاشی او نمادین باشند و این تصادفی نیست. او به مراقبت ویژه از ابروهایش معروف بود - نه‌اینکه طبق مد آن زمان ابروهایش را بردارد تا کوچک‌تر شوند، بلکه از یک مداد ابروی رولون برای پر کردن آنها استفاده می‌کرد. همان‌طور که برخی از وسایل او در موزهٔ وی‌اندای۶۱ لندن در سال ۲۰۱۸ و موزهٔ بروکلین در سال ۲۰۱۹ دیده شد، فریدا طرفدار محصولات دیگری از برند رولون هم بوده، از جمله رژگونه و رژلب.

به تصویر کشیدن خود: خب، البته فریدا مدت‌ها پیش از گوشی آیفون زندگی می‌کرد، بنابراین اگر به نقاشی علاقه‌ای ندارید، یک عکس سلفی همیشه جواب می‌دهد. تا زمانی که زاویهٔ مناسب را پیدا نکرده‌اید، از تلاش کردن دست نکشید؛ از بین صدوچهل‌وسه نقاشی فریدا، پنجاه‌وپنج تای آنها خودنگاره بودند - و ما هم فقط همان خودنگاره‌هایش را می‌شناسیم. پس اگر حافظهٔ گوشی‌تان پر از عکس‌های خودتان شده، خجالت نکشید چون بهترین سوژهٔ عکاسی‌ای که می‌شناسید خودتان هستید.

جلب‌توجه دیگران: فریدا کالو عاشق اظهارنظر در اجتماع بود. او به‌جز هنر نقاشی، در نمایش بازی کردن هم استاد بود. در اولین و آخرین نمایشگاه انفرادی آثارش در مکزیکو، بستری بودن و بیماری‌اش او را از شرکت در جشن خود بازنداشت و به‌جای ماندن در خانه، بستر بیماری‌اش را با خود به نمایشگاه برد. پس از اینکه روی برانکاردی تا نمایشگاه حمل شد، روی تخت تزئین‌شده‌اش که همان روز تحویل گرفته بود، قرار گرفت. بنابراین اگر کمی احساس ناراحتی کردید، تا می‌توانید به خودتان عشق بورزید، هرچه باشد، فقط یک‌بار زندگی خواهید کرد.

نظرات کاربران

───┤ ♩♬♫♩ meh ro va ♩♩ 🌈├───
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

کــاش این کتاب به « طاقچه بی نهایت» اضـافه میـشـد ... :(

elahe
۱۴۰۱/۰۴/۰۷

چرا کتاب زنان کتاب خوان خطرناکند رو نمیزارید تو اپ

zeynab esmaeeli
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

اگر علاقه مندید درباره ی فریداکالو بدونید تو اینترنت سرچ کنید ولی اصلا این کتاب رو نخونید کتاب رو حالت تکراره یه موضوع رو هزاربار گفته و این خیلی بده اصلا پیشنهاد نمیکنم بخونید فقط وقت هدر دادنه

نگین
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

یکسره تکرار تکرار تکرار هیچی برای خوندن نداشت

zohreh
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

۱۱۶. اگه دنبال زندگینامه کامل و جامعی از فریدا می‌گردید این، کتاب مدنظرتون نیست. یک کتاب "self help/biography" بود که هیچ معادل فارسی براش به ذهنم نمیرسه! نویسنده علاوه بر اینکه گوشه‌هایی از زندگی فریدا رو روایت میکنه سعی داره ازش الگویی‌هایی کوچک

- بیشتر
Yasha2000
۱۴۰۲/۰۳/۰۹

کتاب ها و متن های بهتری راجب فریدا کالو هست ولی این کتاب مناسب نیست یکسری چیز را مدام تکرار کرده

کاربر ۴۶۷۷۱۰۶
۱۴۰۲/۰۲/۲۲

دراین کتاب ودر اینجه فردا شود مکشتت

nasim
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

کاش این کتاب به طاقچه بی نهایت افزوده میشد.

نگینیسم
۱۴۰۰/۱۱/۲۲

برای کسایی که اهل هنر هستند و از هنرمندان قدیمی و اسطوره همچون ونگوک الگو میگیرند بسیار توصیه میکنم. امید در قلب نا امیدیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
تلاش کردم غصه‌هایم را غرق کنم، اما لعنتی‌ها شنا کردن یاد گرفتند و حالا در این احساس خوب و دلخواه غرق شده‌ام.
Saba
زندگی او به ما نشان می‌دهد هیچ اشکالی ندارد گاهی در دردهایمان غوطه‌ور شویم یا حتی آنها را بپذیریم. اما همچنین به ما نشان می‌دهد که باید دیر یا زود، این قدرت را پیدا کنیم که با دشواری‌ها کنار آمده و زندگی کنیم - و نگذاریم با دردهایمان تعریف شویم. ای پاها! وقتی بال‌هایی برای پرواز دارم، چه نیازی است به شما؟
Saba
مؤثرترین نوع هنر وقتی خلق می‌شود که داستان خودتان را بگویید
شراره
«تو را آسمان می‌کنم تا بال‌هایم برای بی‌اندازه دوست داشتنت باز شوند.»
شراره
آرام، بی‌انتها ـ تو... تو به همه‌چیز شور و هیجان می‌بخشی. تو آتشی هستی که هرآنچه را از قلبم باقی مانده می‌سوزاند.
krystall
هیچ‌کداممان نمی‌توانیم به‌تنهایی از پس چیزی که زندگی نام دارد بربیاییم. اگر دورمان را با کسانی که هوایمان را دارند پر کنیم، حتی تاریک‌ترین لحظات هم می‌توانند روشن‌تر شوند.
شراره
می‌خواهم تو را نقاشی کنم، اما هیچ رنگی نیست، زیرا در سردرگمی من، عشق ملموس بزرگم رنگ‌های فراوانی دارد.
krystall
نه‌تنها پذیرش آن دسته از عقایدمان که برخلاف اصول و معیارهاست هیچ اشکالی ندارد، بلکه اهمیت دادن به تفاوت‌هایمان است که باعث خاص بودن ما می‌شود
شراره
بعد از تصادف، با دانستن اینکه ممکن است وقت محدودی داشته باشد، بی‌پروا زندگی کرد، طوری که شایستهٔ تماشا کردن بود.
shabnam
غوطه‌ور شدن در رنج‌هایتان به معنای این است که بگذارید از درون نابودتان کنند
atefehsadat

حجم

۴۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۴۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان