دانلود و خرید کتاب تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس مارتا دویس ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس اثر مارتا دویس

کتاب تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس

معرفی کتاب تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس

کتاب الکترونیکی «تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس» نوشتهٔ مارتا دویس و الیزابت رابینز اشلمن و متیو مک‌کی با ترجمهٔ مهدی قراچه‌داغی در نشر آسیم چاپ شده است. این کتاب مؤثرترین شیوه‌های رسیدن به آرامش و کاستن از استرس را آموزش می‌دهد و به مخاطب می‌آموزد تا از واکنش‌های شخصی خود در مقابل استرس آگاه شود و بتواند عوامل تنش‌زا در زندگی خود را کنترل نماید.

درباره کتاب تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس

دو فصل اول پایه و اساس تدوین بقیه فصلهای کتاب هستند. فصل‌های ۳ تا ۸، روش‌هایی برای قرار گرفتن در شرایط آرمیدگی را مطرح می‌سازند. فصلهای ۹ تا ۱۱، به شما کمک می‌کنند تا با اندیشه‌های استرس‌آمیز زندگی‌تان برخورد کنید. فصل ۱۲، درباره استفاده مؤثرتر از زمان بحث می‌کند. در فصل ۱۳، می‌خوانید که چگونه ابراز وجود کنید. فصل ۱۴، به برخورد با استرس‌های محیطی و میان‌فردی اشاره دارد. فصل‌های ۱۵ و ۱۶، به تغذیه و ورزش و رابطه این دو بامدیریت استرس اختصاص یافته‌اند. فصل ۱۷، به افزایش انگیزه شما برای برخورد با مسائلی که در این رهگذر نصیب شما می‌شود کمک می‌کند.

کتاب تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند با روش‌های کاهش استرس آشنا شوند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تمرینات عملی برای رسیدن به آرامش و کاستن از استرس

واکنش جنگ یا گریز

والتر بی. کنون، روانشناس، در هاروارد معنای جدیدی برای استرس به دست آورد. او اولین کسی بود که واکنش جنگ یا گریز را مطرح ساخت که به تغییرات شیمیایی بدن مربوط می‌شد که تحت تأثیر آن شخص در برخورد با تهدید و خطر اقدام به مقابله یا فرار می‌کند. مردمان بدوی مثلا در برخورد با خطر حمله یک ببر تیزدندان، یا باید تصمیم به فرار می‌گرفتند یا با او مبارزه می‌کردند. باید از این واکنش متشکر باشید زیرا به اجداد شما امکان داد تا به بقای خود ادامه دهند و درنتیجه شما در این دنیای خاکی زندگی کنید. به مواردی در زندگی خود فکر کنید که واکنش جنگ یا گریز به شما خدمت کرد. نمونه‌اش زمانی بود که در بزرگراه یک اتومبیل به سرعت جلوی شما پیچید. امروزه وقتی آداب و رسوم اجتماعی مانع از آن می‌شوند که بجنگید یا فرار کنید، این واکنش اضطراری به ندرت مفید واقع می‌شود.

هانس سِلی، اولین پژوهشگری که روی استرس بررسی جدی نمود، توانست بفهمد وقتی بدن در شرایط جنگ یا گریز قرار می‌گیرد در او چه اتفاقاتی می‌افتد. او به این نتیجه رسید هر مسئله‌ای، خواه واقعی باشد یا خیالی، می‌تواند کورتکس مغز معنی بخش اندیشمند مغز را وادار کند که هشداری به هیپوتالاموس بفرستد. هیپوتالاموس آن‌گاه دستگاه عصبی سمپاتیک را تحریک می‌کند تا تغییراتی در بدن شما ایجاد نماید. ضربان قلب، سرعت تنفس، متابولیسم و فشار خون افزایش می‌یابند. دستها و پاهایتان سرد می‌شوند زیرا خون به جانب عضلات پرحجم حرکت می‌کند که به جنگیدن یا فرار کردن شما کمک می‌نماید. حالا دلشوره‌ای پیدا می‌کنید. دیافراگم قفل می‌شود. چشمانتان دقیق‌تر می‌بینند و گوشهایتان تند و تیزتر می‌شنوند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان